
Χατζηδάκης για συνταγματική αναθεώρηση: Να πάμε συναινετικά για την επανεκκίνηση του πολιτικού συστήματος
«Όσοι αντιδρούν στη Συνταγματική Αναθεώρηση, να πουν τι προτείνουν», σχολίασε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης από τους Δελφούς
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών σε συζήτηση με τον δημοσιογράφο Π. Δημητρολόπουλο, κάλεσε όσους διαφωνούν με τις κυβερνητικές προτάσεις για τη συνταγματική αναθεώρηση να παρουσιάσουν τις δικές τους θέσεις. Όπως είπε, «όσοι αντιδρούν στις προτάσεις της κυβέρνησης για τη Συνταγματική αναθεώρηση, θα πρέπει να μας πουν τι προτείνουν», σημειώνοντας ότι διαφορετικά «να πουν ότι όλα πάνε καλά» και ότι δεν χρειάζονται αλλαγές σε ζητήματα όπως η επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης ή το άρθρο 86.
Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως «εμείς πάντως που κυβερνήσαμε, λέμε ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά», ενώ αναφέρθηκε και στο κλίμα της πολιτικής αντιπαράθεσης, λέγοντας ότι «ο κόσμος μας αμφισβητεί σε πολλά θέματα» και πως είναι σημαντικό «να κινηθούμε συναινετικά γιατί όλοι είμαστε Έλληνες». Πρόσθεσε ότι «κάποια πράγματα που λέμε κατ’ ιδίαν να έχουμε το κουράγιο να τα πούμε και δημόσια».
Στη συνέχεια μίλησε για τις αλλαγές που επιδιώκει η κυβέρνηση μέσω της αναθεώρησης, τονίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία για θεσμική επανεκκίνηση της ελληνικής δημοκρατίας». Ανέφερε συγκεκριμένα την πρόθεση για αναθεώρηση του άρθρου 86 περί ευθύνης υπουργών, του άρθρου 16 για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, των διατάξεων για τη μονιμότητα και την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς και του τρόπου επιλογής της ηγεσίας των ανωτάτων δικαστηρίων. «Ελπίζω», είπε, «καθώς γίνεται συζήτηση για το κράτος δικαίου, όλοι αυτοί που μιλάνε γι’ αυτό να θυμηθούν ότι έχει σχέση το ένα με το άλλο». Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη συζήτησης για τον τρόπο λειτουργίας της Βουλής, την εκλογή βουλευτών και το εκλογικό σύστημα.
Σε ό,τι αφορά τα πρόσφατα μέτρα στήριξης και την κριτική της αντιπολίτευσης, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης σημείωσε ότι «προφανώς δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα των Ελλήνων», αλλά υποστήριξε ότι «όλα αυτά τα χρόνια γίνονται σταθερά βήματα μπροστά». Επισήμανε τη μείωση του χρέους, τα πλεονάσματα και την πτώση της ανεργίας από το 18% στο 8%, θέτοντας το ερώτημα: «Πώς γίνεται να έχεις χαμηλότερο εισόδημα με ανεργία που είναι πολύ χαμηλότερη από ό,τι πριν από έξι χρόνια;».
Απέδωσε τη μείωση της ανεργίας στη «φιλοεπενδυτική πολιτική» της κυβέρνησης, η οποία – όπως είπε – έχει «ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο». Συμπλήρωσε ότι στόχος είναι «από τη μια πλευρά έμφαση στην παραγωγικότητα και από την άλλη πλευρά μια δίκαια διάχυση του πλούτου».
Κλείνοντας, απάντησε στην κριτική για τα μέτρα στήριξης: «Αν κάποιοι στην αντιπολίτευση ενοχλούνται που εμείς υιοθετούμε κατά καιρούς μέτρα στήριξης αυτό είναι δικό τους πρόβλημα», προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση ακολουθεί «μια υπεύθυνη δημοσιονομική και ευρύτερη οικονομική πολιτική» και «προχωρούμε με σταθερά βήματα μπροστά».