ΧΟΡΟΣ: 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Με τον χορογράφο Άκραμ Καν και τον Ούγγρο σκηνοθέτη Μπέλα Ταρ, 19-28 Ιουλίου στην Καλαμάτα

Ο διάσημος Βρετανός χορογράφος Άκραμ Καν (Akram Khan) και ο κορυφαίος Ούγγρος σκηνοθέτης Μπέλα Ταρ (Bela Tarr) είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του φετινού 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα διεξαχθεί 19-28 Ιουλίου 2019 στην πόλη της Καλαμάτας.

Άκραμ Καν (Akram Khan)

Το πλούσιο και πολυποίκιλο πρόγραμμα του φεστιβάλ, που παρουσιάστηκε σήμερα κατά τη συνέντευξη Τύπου στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού από την καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ Λίντα Καπετανέα, περιλαμβάνει συνολικά 17 ξένους δημιουργούς (οι εννέα εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα), σημαντικούς Έλληνες ερμηνευτές, μεγάλους δάσκαλους του χορού, παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη –από σύγχρονα ακροβατικά μέχρι hip hop και kathak–, καθώς κι ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Οι ξένοι δημιουργοί που δίνουν φέτος το καλοκαίρι ραντεβού στην Καλαμάτα προέρχονται από τη Γαλλία, τη Βρετανία, το Βέλγιο, την Ισπανία, τις Φιλιππίνες, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, το Μεξικό, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και την Ιταλία. Εκτός από τις δύο πολύ μεγάλες προσωπικότητες της τέχνης, τον Άκραμ Καν και τον Μπέλα Ταρ, για τον οποίο θα υπάρξει διήμερο αφιέρωμα στις 25 και 26 Ιουλίου και συζήτηση μαζί του ανοικτή στο κοινό στις 26/7 στο Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας (ώρα 10 μμ.), ξεχωρίζουν επίσης οι εξής: Η ομάδα χιπ χοπ Cie Accrorap (Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της La Rochelle / CCN de la Rochelle) του Kader Attou, που ανοίγει το Φεστιβάλ με το παγκοσμίου φήμης έργο «The Roots», ο Josef Nadj, που θα συμμετέχει και φέτος με παράσταση αλλά και έκθεση φωτογραφίας, η ομάδα kabinet k, η ομάδα Le Galactik Ensemble, η Joy Alpuerto Ritter και η Lali Ayguade, που θα παρουσιάσουν παραστάσεις τους εντός και εκτός θεάτρου και θα διδάξουν στα επαγγελματικά σεμινάρια, ο Link Berthomieux και οι τρεις ελληνικές συμμετοχές, η ομάδα κι όμως κινείται, η Κατερίνα Ανδρέου και το χορογραφικό δίδυμο arisandmartha των Άρη Παπαδόπουλου και Μάρθας Πασακοπούλου.

Με αφορμή την επέτειο των 25 χρόνων, το θέμα της φετινής διοργάνωσης είναι ο Χρόνος και η επίδρασή του στο καλλιτεχνικό έργο και στο ανθρώπινο σώμα. Με αυτή την αφετηρία, η Λίντα Καπετανέα σχεδίασε ένα πρόγραμμα που πραγματεύεται επιμέρους θέματα, όπως ο χρόνος και η σχέση του με τη διαμόρφωση προσωπικής, κοινωνικής, ιστορικής ταυτότητας, ο χρόνος και ο ρόλος του στην αφήγηση ιστοριών, ο χρόνος στο σώμα του χορευτή, η διάρκεια του καλλιτεχνικού έργου και η αντοχή του στον χρόνο, ο χρόνος και η σχέση του με τη μνήμη, ο χρόνος και η σχέση του με καθημερινά ή άλλα τελετουργικά, η επιστροφή στις ρίζες, τα μοιραία και μη αναστρέψιμα γεγονότα, τα αναπάντεχα, απρόβλεπτα και αναπόφευκτα συμβάντα της ζωής.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας περιλαμβάνει:

– Έντεκα παραγωγές στο Μέγαρο Χορού εκ των οποίων τέσσερις στην Κεντρική Σκηνή, έξι στο Στούντιο και μία σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στα παρασκήνια της Κεντρικής Σκηνής.

– Δώδεκα υπαίθριες παραστάσεις χορού στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, με ελεύθερη είσοδο, και μία υπαίθρια παράσταση στην Costa Navarino, καθώς και καθημερινή προβολή όλων των υπαίθριων παραστάσεων την επόμενη μέρα στην Costa Navarino.

– Έκθεση φωτογραφίας του Josef Nadj στο φουαγιέ του Μεγάρου Χορού.

– Προβολή ντοκιμαντέρ για την Louise Lecavalier στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού με ελεύθερη είσοδο.

– Δύο προβολές ταινιών του Bela Tarr και συζήτηση με τον σκηνοθέτη, ανοιχτή στο κοινό, στο Στούντιο του Μεγάρου Χορού.

– Μουσική βραδιά στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού με ελεύθερη είσοδο, σε συνδιοργάνωση με το Φεστιβάλ «Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας» που διοργανώνει το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.

– Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τέσσερα επαγγελματικά σεμινάρια, μία διάλεξη ανοιχτή σε όλο το κοινό, ένα εργαστήρι για παιδιά, ένα εργαστήρι για ενήλικες άνω των πενήντα ετών και ένα σεμινάριο για ΑμεΑ.

– Παράσταση του εργαστηρίου για παιδιά ως εναρκτήρια δράση του Φεστιβάλ και παράσταση του σεμιναρίου για ΑμεΑ την ημέρα λήξης του Φεστιβάλ.

Διαβάστε επίσης