Χρηματοδοτικό πρόγραμμα €55 εκατ. για τους δήμους της χώρας από το Πράσινο Ταμείο

Για την υποβολή προτάσεων προς ένταξη έργων αστικών αναπλάσεων

Χρηματοδοτικό πρόγραμμα €55 εκατ. για όλους τους δήμους της χώρας αποφάσισε το Πράσινο Ταμείο. Το Ταμείο εκδίδει πρόσκληση προς αυτούς για την υποβολή προτάσεων προς ένταξη ώριμων έργων αστικών αναπλάσεων όπως:

• Αναβαθμίσεις, παρεμβάσεις κοινοχρήστων χώρων με πάρκα-πλατείες-πεζοδρόμους-παιδικές χαρές

• Έργα ποδηλατοδρόμων

• Παρεμβάσεις διευκόλυνσης της πρόσβασης εμποδιζόμενων ατόμων

• Ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών κτηρίων

• Χώροι στάθμευσης

• Ανακαίνιση ή αποκατάσταση όψης κτηρίων ιδιοκτησίας ΟΤΑ

• Απομάκρυνση αμιάντου κλπ.

Το χρονικό περιθώριο υποβολής αιτημάτων ένταξης είναι από τις 2 Δεκεμβρίου 2019 έως τις 8 Μαΐου 2020. Σε ορισμένες περιπτώσεις η χρηματοδότηση μπορεί να φθάσει το 100% των έργων.

Η απόφαση της πρόσκλησης ένταξης των εν λόγω έργων ελήφθη κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Πράσινου Ταμείου, μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα από τη συγκρότησή του.

Πρόγραμμα Καινοτόμων Δράσεων

Η δεύτερη πρόσκληση αφορά το πρόγραμμα Καινοτόμων Δράσεων με τους Πολίτες, με δικαιούχους ΜΚΟ, ΑΜΚΕ, ΚΟΙΝΣΕΠ, Κοινωφελή Ιδρύματα ή συμπράξεις τους με ΟΤΑ, Πανεπιστήμια κλπ. Ο συνολικός προϋπολογισμός τού εν λόγω προγράμματος είναι 1 εκατ. ευρω και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτημάτων ένταξης είναι η 14η Φεβρουαρίου 2020.

Σε αυτό το Πρόγραμμα θα εντάσσονται ολοκληρωμένες προτάσεις ανάπτυξης δράσεων για την:

• Κλιματική αλλαγή

• Απόσυρση πλαστικών μιας χρήσης

• Κυκλική οικονομία

• Ηλεκτροκίνηση

• Αναβάθμιση οικιστικού περιβάλλοντος

• Προστασία φυσικού περιβάλλοντος

• Προστασία και διατήρηση βιοποικιλότητας κλπ.

• Βόρειος Ποδηλατικός Άξονας – Διαδρομές Eurovelo

Στο μεταξύ, το Πράσινο Ταμείο αποφάσισε τη δέσμευση ποσού έως 10 εκατ. ευρώ για την εκπόνηση επικαιροποιημένης μελέτης, καθώς και την εκτέλεση του έργου του Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα «Γκάζι – Κηφισιά», που θα ολοκληρώσει τον ενιαίο πλέον ποδηλατόδρομο «Φαληρικός Όρμος – Κηφισιά».

Το βόρειο τμήμα θα έχει μήκος 16,5 χιλιομέτρων και η υφιστάμενη μελέτη προβλέπει τη διέλευσή του από τους σταθμούς ΗΣΑΠ Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια (μέσω των οδών Αθηνάς και Γ΄ Σεπτεμβρίου), Περισσός, Πευκάκια, Ν. Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

Η εκτέλεσή του έργου είχε ανασταλεί εδώ και αρκετά χρόνια και με την απόφαση αυτή το Πράσινο Ταμείο εξασφαλίζει οριστικά τη χρηματοδότησή του.

Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκαν κατατεθειμένες προτάσεις για την ανάπτυξη νέων δικτύων ποδηλατοδρόμων στη χώρα, που αποτελούν μία από τις βασικές προτεραιότητες της περιβαλλοντικής πολιτικής του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ειδικότερα, αποφασίσθηκε η εξασφάλιση χρηματοδοτικού εργαλείου μελετών για δύο διαδρομές στην Ελλάδα που θα διέρχονται από 7 Περιφέρειες της χώρας:

Διαδρομή 1η : Θα διέρχεται από την περιφέρεια Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου (βόρεια) και θα καταλήγει στην Αθήνα.

Διαδρομή 2η: Θα εισέρχεται από την Κεντρική Μακεδονία και θα διέρχεται από Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα με κατάληξη πάλι την Αθήνα.

Η συγκεκριμένη απόφαση για τις δύο διαδρομές συνδέεται με το ολοκληρωμένο ποδηλατικό δίκτυο που διατρέχει την Ευρώπη, το Eurovelo. Περιλαμβάνει 15 διαδρομές φιλικές στο ποδήλατο, συνολικού μήκους 70.000 χλμ. Από αυτό έχουν ήδη κατασκευαστεί περί τα 45.000 χλμ.

Μελέτη ανάδειξης της Κλασικής Μαραθώνιας Διαδρομής

Τέλος, από το Πράσινο Ταμείο αποφασίσθηκε η χρηματοδότηση της μελέτης για την ανάδειξη της Κλασικής Μαραθώνιας Διαδρομής. Στόχος του έργου θα είναι η εξασφάλιση της άρτιας διεξαγωγής του Μαραθωνίου και παράλληλα της ομαλής, οδικής λειτουργίας του άξονα. Γνώμονας, η ανάδειξη του ισχυρού συμβολισμού της διαδρομής του Κλασικού Μαραθωνίου και η παροχή ιστορικής και πολιτιστικής ενημέρωσης στους επισκέπτες του χώρου κατά μήκος της.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα