Δεν πληρώνει στη Βραζιλία, θα πληρώσει στην Ελλάδα;

Δεν προλαβαίνει να στεγνώσει το μελάνι από τα προηγούμενα δημοσιεύματα για τον βίο και την πολιτεία του περιβόητου Eurnekian που θέλει να αγοράσει τα Ελληνικά Αεροδρόμια και αμέσως νέα στοιχεία αναδύονται που θα πρέπει να προβληματίσουν ιδιαίτερα το ΤΑΙΠΕΔ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρόσφατο οικονομικό ρεπορτάζ της ESTADAO, της δεύτερης σε κυκλοφορία εφημερίδας του Σάο Πάολο στη Βραζιλία, που ακολουθεί, η κοινοπραξία Inframerica, που ανήκει κατά 50% στην Corporation America του Eurnekian (είναι η ίδια που διεκδικεί τα αεροδρόμιά μας), δεν πληρώνει τους προμηθευτές της για τα έργα στα αεροδρόμια που πρόσφατα ανέλαβε στη Βραζιλία, οδηγώντας τους σε οικονομική ασφυξία.

Ακόμη, βάσει του ίδιου ρεπορτάζ, όπως προκύπτει από το μητρώο της αρχής πιστοποίησης των εταιρειών στη Βραζιλία SERASA Experian, η Inframerica είχε μόνο κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 42 περιπτώσεις εμπορικών διαφορών και κατά τον Οκτώβριο 213 καταγγελίες!!! Παλιά μας τέχνη κόσκινο, δηλαδή, που την εφαρμόζουν στις παραχωρήσεις αεροδρομίων που ενεπλάκησαν: όπως παλιότερα που δεν πλήρωναν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις στο κράτος της Αργεντινής, τώρα και στη Βραζιλία δεν πληρώνουν τους προμηθευτές τους, αναγκάζοντάς τους να διεκδικήσουν τα οφειλόμενα ορίζοντας δικηγόρο. Ή μήπως τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας είναι τόσο μεγάλα που απλά δεν μπορούν να τους πληρώσουν;

Ό,τι κι αν συμβαίνει από τα δύο, είναι εξ ίσου σοβαρό και επικίνδυνο για το ΤΑΙΠΕΔ, που θα πρέπει πλέον να ανησυχεί και να προβληματίζεται ιδιαίτερα. Γιατί το χειρότερο θα ήταν να μπει και η παραχώρηση των Ελληνικών Αεροδρομίων σε τέτοιες περιπέτειες.

Μήπως, λέμε για πολλοστή φορά, θα πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσει η κατάσταση από τώρα και να επιλεγούν μόνο οι σοβαροί υποψήφιοι, ώστε να αποφευχθούν οι μελλοντικές περιπέτειες και τα προβλήματα στα αεροδρόμιά μας και αντί για επενδύσεις έχουμε εμπλοκές στα δικαστήρια;

 

Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της βραζιλιάνικης «ESTADO»

Στις 18 Οκτωβρίου, στην ηλεκτρονική έκδοση της βραζιλιάνικης εφημερίδας «ESTADO» αναρτήθηκε το ρεπορτάζ που αναφέρεται στα έργα και τις ημέρες της κοινοπραξίας Inframerica. Το άρθρο έχει τίτλο «Η Κοινοπραξία των αερολιμένων στην Μπραζίλια και στο RN συσσωρεύει χρέη προς τους προμηθευτές της», το υπογράφει η Marina Gazzoni και σε αυτό αναφέρονται αναλυτικά τα εξής:

«Η κοινοπραξία Inframerica (ανήκει κατά 50% στην αργεντίνικη Corporacidn America που διεκδικεί τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας και κατά 50% στον όμιλο Engevix – εργολαβική εταιρεία της Βραζιλίας), η οποία ανέλαβε την παραχώρηση των αεροδρομίων της Μπραζίλια και του Sao Goncalo Amarante, δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προς τους προμηθευτές της. Οφείλει 70 εκατ. real (22,5 εκατ. €) προκαλώντας οικονομικά προβλήματα σε 32 εταιρείες του Rio Grande dο Norte.

»Η κοινοπραξία Inframerica, ιδιοκτήτης των συμβάσεων παραχώρησης των αερολιμένων στην Μπραζίλια και στο Sao Goncalo Amarante, Rio Grande do Norte, αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της σε ορισμένους προμηθευτές της. Η εταιρεία λέει ότι το πρόβλημα οφείλεται στην προσαρμογή του χρονοδιαγράμματος των εργασιών των αεροδρομίων, βάσει των οποίων απαιτήθηκαν περισσότεροι πόροι από ό,τι προέβλεπε η ταμειακή ροή της εταιρείας, αλλά ότι έχει ήδη ξεκινήσει την επαναδιαπραγμάτευση των χρεών προς τους προμηθευτές της.

»Μια ομάδα από 32 εταιρείες του Rio Grande do Norte έχει σχηματίσει forum δανειστών. Σύμφωνα με τον δικηγόρο της ομάδας Wellington Tavares, το ποσό που τους οφείλεται ανέρχεται σε 70 εκατ. real (22,5 εκατ. €) και αφορά σε υπηρεσίες που παρασχέθηκαν για την ανακατασκευή του Sao Goncalo Amarante. “Οι περισσότεροι δανειστές είναι από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής που είχαν συμμετάσχει για την εκτέλεση των έργων και τώρα είναι σε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα”.

»Σύμφωνα με τον ίδιο, οι πληρωμές θα έπρεπε να είχαν καταβληθεί μέχρι τον Απρίλιο. Τότε η Inframerica ζήτησε από τους προμηθευτές να την εμπιστευτούν ώστε να επιταχυνθούν τα έργα και να καταστεί δυνατή η έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου πριν από το Παγκόσμιο Κύπελλο. “Εμπιστεύτηκαν ότι μια εταιρεία που κέρδισε τη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή ενός διεθνούς αεροδρομίου θα είχε τη χρηματοοικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις της”, είπε ο Tavares. “Η εμπιστοσύνη προδόθηκε”.

»Καθυστερημένες πληρωμές σημειώθηκαν επίσης και στις εργασίες στην Μπραζίλια. Σύμφωνα με το μητρώο της SERASA Experian (είναι η αρχή πιστοποίησης των εταιρειών στη Βραζιλία), η Inframerica, η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Μπραζίλια, είχε κατά τον Σεπτέμβριο 42 περιπτώσεις εμπορικών διαφορών και 213 καταγγελίες κατά τον Οκτώβριο. Στη λίστα, για παράδειγμα, είναι παραγωγοί τσιμέντου και προκατασκευασμένου σκυροδέματος. Η εταιρεία Sao Goncalo έχει υποβάλει 81 καταγγελίες τον Σεπτέμβριο και 9 περιπτώσεις εμπορικών διαφορών. Η κατάσταση των άλλων παραχωρησιούχων (Aport SA), οι οποίοι διαχειρίζονται τα αεροδρόμια του Σάο Πάολο και της Congonhas, είναι φυσιολογική στο μητρώο της SERASA.

»Η Inframerica διαπραγματεύεται με τους προμηθευτές και είπε σε δήλωσή της ότι το υπόλοιπο του χρέους είναι 20 εκατομμύρια real (6,5 εκατ. €). Η εταιρεία σημειώνει ότι αυτό αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 1,5% των επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί στα δύο αεροδρόμια, περίπου 1,5 δισ. real (483,5 εκατ. €). Η Inframerica ανήκει στην Infravix, εταιρεία του Ομίλου Engevix, και στην Αργεντίνικη Corporation America. Για τα έργα στην Μπραζίλια είχε εγκριθεί χρηματοδότηση για 797 εκατ. real (257 εκατ. €) και για το Sao Goncalo 329,3 εκατ. real (106 εκaτ. €).

»Η Εθνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ANAC) δήλωσε ότι παρακολουθεί την οικονομική κατάσταση της Inframerica και “θα ελέγξει για κινδύνους στη διαχείριση της λειτουργίας των αεροδρομίων”. “Αν συμβεί αυτό, ο κάτοχος της άδειας θα υποστεί τις κυρώσεις που προβλέπονται στη σύμβαση, η οποία μπορεί να είναι μια προειδοποίηση για πρόστιμο», δήλωσε η ANAC.

Ο δικηγόρος Guilherme Amaral, που είναι ειδικός σε αεροπορικό δίκαιο, εξηγεί ότι η ANAC εξετάζει εάν οι μη πληρωμές προς τους προμηθευτές θα επηρεάσουν τις υπηρεσίες, αλλά ο ρόλος της δεν είναι να εποπτεύει τις συμβάσεις».

 

 

ΠΗΓΗ: http://economia.estadao.com.br/noticias/qeral.consorciodosaeroportosdebrasiliaernacumuladividascomfornecedoresimp-1578716

Διαβάστε επίσης