Eπιστολή-καταπέλτης για να αποσυρθεί η διαφήμιση της Άντζελας Δημητρίου

Σάλος έχει προκληθεί μετά και τη δημοσιοποίηση της πασχαλινής διαφήμισης του «Jumbo» με πρωταγωνίστρια την Άντζελα Δημητρίου. Η τραγουδίστρια κάνει φινάλε, καλώντας τον παρτενέρ της να τσουγκρίσει μαζί της, προτρέποντάς τον να χτυπήσει σαν άντρας. «Το χτύπα, χτύπα σαν άντρας» ήταν η φράση που ενόχλησε το «Κέντρο Ισότητας», το οποίο έστειλε μία επιστολή προς απόσυρση της διαφήμισης.

 

Διαβάστε τι αναφέρουν στην επιστολή-ξέσπασμα του το ΚΕΘΙ:

«Τηλεοπτική διαφήμιση γνωστής αλυσίδας εμπορικών καταστημάτων, η οποία καταλήγει σε προτροπή με σεξιστικό και στερεοτυπικό περιεχόμενο για τη βία ενάντια στις γυναίκες. Πρόσφατα γίναμε μάρτυρες της νέας πασχαλινής διαφήμισης της αλυσίδας καταστημάτων Jumbo, για την οποία επισημαίνουμε τα παρακάτω: Το περιεχόμενο της εν λόγω διαφήμισης και συγκεκριμένα η φράση «χτύπα σαν άνδρας», στο τέλος της, παροτρύνει στην άσκηση βίας κατά των γυναικών σε μια περίοδο μάλιστα που οι υποστηρικτικές δομές (Συμβουλευτικά Κέντρα, Ξενώνες, Τηλεφωνική Γραμμή SOS 15900) της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων και του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας συνεχίζουν να δέχονται καθημερινά δεκάδες αιτήματα από γυναίκες-θύματα βίας για παροχή συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών.Η βία κατά των γυναικών συνιστά έγκλημα βάσει της νομοθεσίας, επιφέρει πολλαπλές επιπτώσεις σε ατομικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο διακωμώδησης ή εκμετάλλευσης για διαφημιστικούς ή/και εμπορικούς λόγους. Η εν λόγω διαφήμιση ενισχύει και προκαλεί την αναπαραγωγή έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων, καθώς και την εκδήλωση σεξιστικών συμπεριφορών. Με τον τρόπο αυτόν θίγεται η αξιοπρέπεια των γυναικών και διαιωνίζονται οι έμφυλες ανισότητες. Το ΚΕΘΙ καταδικάζει κατηγορηματικά το περιεχόμενο της διαφήμισης αυτής και θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, όπως άλλωστε δεσμεύεται και από το σύμφωνο συνεργασίας που έχει υπογράψει με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για την εξάλειψη των σεξιστικών και έμφυλων στερεοτύπων, προκειμένου το συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα να αποσυρθεί» .

Η Πρόεδρος του Κέντρου Ισότητας, Ειρήνη Αγαθοπούλου, μιλώντας στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη επέμεινε στην άποψη της, λέγοντας:

«Πρώτα απ΄ όλα ανασύρει ένα στερεότυπο το οποίο λέει πρώτον ότι οι άνδρες απενοχοποιούνται στο να χτυπάνε και να χτυπάνε και δυνατά. Είναι πολλά τα μηνύματα που προσπαθεί να περάσει η διαφήμιση αυτή άθελά της –εγώ δεν θα πω εσκεμμένα-. Αλλά φανταστείτε εάν από σήμερα μέχρι και το Πάσχα ακούσουμε ένα εκατομμύριο φορές αυτή την διαφήμιση, αυτό το οποίο θα μείνει είναι αυτή η φράση. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει μια υποκίνηση προς τέτοιες συμπεριφορές (…). Εμείς δεν είμαστε άνθρωποι που δεν έχουμε χιούμορ. Σίγουρα! Υπάρχουν μηνύματα που περνάνε υποσυνείδητα και είναι πολύ πιο επικίνδυνα από το να έλεγε κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο και ξεκάθαρο. Η διαφήμιση θα ήταν πάρα πολύ ωραία, αν τελείωνε εκεί που ξεκινά αυτή η φράση».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα