Έφτασε στη Θεσσαλονίκη το Intercity από την Αθήνα

Συγκινημένοι επιβάτες και μηχανοδηγοί

Ιδιαίτερα φορτισμένο ήταν το κλίμα στο δρομολόγιο του τρένου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το οποίο πραγματοποιήθηκε ξανά για πρώτη φορά, 34 ημέρες μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με αποτέλεσμα να φτάσει σε ασφάλεια στον προορισμό του.

Σύμφωνα με το theestoday.gr, το τρένο έφτασε στον προορισμό του, μετά από περίπου 6 ώρες και με καθυστέρηση 30 λεπτών. Το Intercity ξεκίνησε από την Αθήνα περίπου στις 10:30 το πρωί, αυτή τη φορά κινήθηκε στη σωστή γραμμή, όπως θα έπρεπε να είχε συμβεί και στις 28 Φεβρουαρίου, προκειμένου να μην συνέβαινε η τραγωδία.

Τα συναισθήματα των περίπου 100 επιβατών ήταν ανάμεικτα, καθώς ήταν αισιόδοξοι πως δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, αλλά από την άλλη, τη στιγμή που πέρασε η αμαξοστοιχία από το σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, ένιωσαν τον χρόνο να σταματάει, έστω και για λίγο, σε εκείνη τη στιγμή.

Με το νέο σχεδιασμό η ταχύτητα του τρένου σε κάθε αμαξοστοιχία του Intercity θα βρίσκονται 2 μηχανοδηγοί και ένας συνοδός. Το όριο ταχύτητας πριν ήταν τα 160 χιλιόμετρα, ενώ τώρα δεν θα υπερβαίνει τα 80 έως 100 χιλιόμετρα. Παράλληλα θα υπάρχουν στις θέσεις τους δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, θα γίνονται για αρχή περιορισμένα δρομολόγια.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023 εντάσσονται το δεύτερο ΙC Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς-Μαγούλα-Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα-Λιανοκλάδι-Αθήνα.

–Τη Μεγάλη Τρίτη 11 Απριλίου 2023 προστίθεται το τρίτο IC Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

Συναισθηματικά φορτισμένοι οι μηχανοδηγοί

«Έχω γλιτώσει από σιδηροδρομικό δυστύχημα το ’68, και για αυτόν τον λόγο αποφάσισα να ασχοληθώ με το σιδηροδρομικό. Είχα ορκιστεί από τότε να μην ξανασυμβεί, αλλά δεν μπόρεσα να το γλιτώσω», αναφέρει ο κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε πλέον είναι να εμπιστευτεί και πάλι ο κόσμος το τρένο, αλλά και να διαβεβαιώσουμε ότι δεν θα ξανασυμβεί. Αυτό θέλω να κάνω εγώ, με όση δύναμη έχω. Έχουμε πολύ δουλειά το 2023, αλλά πρέπει να τους διαβεβαιώσουμε όλους ότι δεν θα ξαναγίνει τίποτα» προσθέτει. Παράλληλα, ο ίδιος επεσήμανε πως θεώρησε χρέος του σήμερα να είναι δίπλα στους μηχανοδηγούς, στο πρώτο ταξίδι μετά την τραγωδία, τονίζοντας πως «όλα πήγαν καλά».

Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, όσο προχωρούν τα έργα για τη σηματοδότηση, τόσο θα ανεβαίνουν οι ταχύτητες και έτσι θα αυξάνονται και τα δρομολόγια. «Ο φωτισμός σε Τέμπη και Πλαταμώνα είναι πλήρης και το δίκτυο υδροδότησης και πυρόσβεσης σε πλήρη λειτουργία. Υπάρχουν (έξοδοι) που ελέγχονται πλήρως από συστήματα συναγερμού και κάμερες ενώ υπάρχει και ραδιοεπικοινωνία σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. Αυτά είναι αρκετά για αρχή για να διασφαλίσουμε όταν ένα τρένο  που κυκλοφορεί με μειωμένη ταχύτητα, να τρέξουμε όλο αυτό το διάστημα μέχρι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα».

«Αυτοί έχασαν ότι πιο αγαπημένο στον κόσμο, τι μπορώ να τους πω εγώ; Πως μπορώ να απαλύνω τον πόνο τους… Όλοι οι μηχανοδηγοί και εγώ είμαστε φορτισμένοι. Περάσαμε από ένα σημείο που πριν από ένα μήνα χάθηκαν ψυχές» κατέληξε.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα