Εκσυγχρονίζεται το δημόσιο από την Δευτέρα

Μία νέα πραγματικότητα θα ζουν από την Δευτέρα το πρωί όσοι έρθουν σε επαφή με το δημόσιο, προκειμένου να ζητήσουν διαφόρων ειδών πιστοποιητικά. Μέχρι τώρα οι πολίτες για ταχύτερη εξυπηρέτηση απευθυνόταν στα ΚΕΠ. Τώρα δεν χρειάζεται ούτε η μετάβαση τους στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Με ένα κλικ στον υπολογιστή τους και μέσω διαδικτύου θα μπορούν να παραγγείλουν τι ακριβώς θέλουν και εν συνεχεία να περιμένουν το πιστοποιητικό που ζήτησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Από Δευτέρα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κάνει το πρώτο, αλλά μεγάλο, βήμα για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Από Δευτέρα θα μπορούν να προμηθεύονται 81 πιστοποιητικά και βεβαιώσεις. Μεταξύ αυτών είναι το πιστοποιητικό γέννησης και οικογενειακής κατάστασης, βεβαίωση καταβολής εισφορών για φορολογική χρήση από τον ΟΑΕΕ και πιστοποιητικό σπουδών ΙΕΚ-ΚΕΚ-ΤΕΕ μαθητείας μέχρι βεβαιώσεις ασφάλισης για κύρια σύνταξη, ασφαλιστικής ενημερότητας ΤΣΜΕΔΕ, χρόνου επιδότησης ανεργίας από ΟΑΕΔ, προϋπηρεσίας για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα με αναπηρία κ.ά.

Θα τα αποδέχονται
Μάλιστα, οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να αποδέχονται ως έγκυρα τα ηλεκτρονικά αυτά έγγραφα, τα οποία έχουν ισχύ επικυρωμένου αντιγράφου.
Η διαδικασία είναι απλή:
• Ο πολίτης εγγράφεται στην εθνική διαδικτυακή πύλη δημόσιας διοίκησης ΕΡΜΗΣ (www.ermis.gov.gr), αποκτά όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης.
• Μεταβαίνει στη συνέχεια για μία και μόνη φορά σε οποιοδήποτε ΚΕΠ, όπου προσκομίζοντας ταυτότητα ή διαβατήριο πιστοποιείται ότι αυτός είναι κάτοχος ηλεκτρονικής θυρίδας στο σύστημα ΕΡΜΗΣ. Η φυσική ταυτοποίηση γίνεται εφάπαξ.

Ήδη με εγκύκλιό του ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Μανούσος Βολουδάκης, έχει δώσει οδηγίες στα ΚΕΠ για τον τρόπο με τον οποίο υπηρεσίες προς τους πολίτες μπορούν να παρέχονται διαδικτυακά, χωρίς να χρειάζεται να επισκέπτονται δημόσιες υπηρεσίες ή να υποβάλλουν έγγραφα αιτήσεις σε έντυπη μορφή.

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει καλέσει υπουργεία, δήμους, περιφέρειες να επικαιροποιήσουν τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) των αρμοδίων υπηρεσιών τους, προς τις οποίες οι εγγεγραμμένοι στον «ΕΡΜΗ» πολίτες θα αποστέλλουν τα ηλεκτρονικά έγγραφα (πιστοποιητικά, βεβαιώσεις κ.ά.). Μάλιστα υπάρχει πρόβλεψη, όπως και στην έντυπη διεκπεραίωση εγγράφων, για πιστοποίηση παραλαβής αλλά και προθεσμία διεκπεραίωσης ή/και απάντησης. Σύμφωνα με στελέχη του ηγετικού επιτελείου του υπουργείου, έχουν γίνει οι αναγκαίες τεχνικές παρεμβάσεις ώστε να εξασφαλίζεται φερεγγυότητα του συστήματος και να αποφεύγεται ο κίνδυνος παραβίασης προσωπικών δεδομένων ή ακόμα και παραποίησης εγγράφων.

Μ.Κ.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα