«Εκτροχιασμός» πριν τον (τραγικό) εκτροχιασμό

«Για τους γνωρίζοντες καλά τα συμβαίνοντα στον Όμιλο ΟΣΕ και την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα όσα συνέβησαν με το χιονιά στον ΟΣΕ ήταν αναμενόμενα και θέμα χρόνου και συνθηκών να συμβούν, αφού ο ΟΣΕ ήταν στον… πάγο πολύ πριν φτάσει ο χιονιάς…».

Η παραπάνω φράση αποτελεί απόσπασμα από την ερώτηση & Α.Κ.Ε που είχε καταθέσει στα μέσα Ιανουαρίου (αρ. πρωτ. 2659/199/17/01/2017) ο ανεξάρτητος βουλευτής και πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, Νίκος Νικολόπουλος, με αποδέκτη τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.

Τι κι αν ο Αχαιός πολιτικός εξηγούσε από τετραμήνου ότι «η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι τραγική!» και πως «οι διάσπαρτες εργολαβίες, που δεν τελειώνουν ποτέ, έχουν μετατρέψει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο εργοτάξιο και ακόμη και τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών που λειτουργούσαν επί χρόνια επιτυχώς έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και τα τρένα κυκλοφορούν «τυφλά» με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων, όπως την εποχή του Τρικούπη!»;

Απάντηση ως όφειλε δεν του έδωσε ποτέ ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης τον οποίο ο Ν. Νικολόπουλος εγκαλεί και για το ότι δεν έλαβε όπως λέει ούτε ένα μέτρο για όσα του κατήγγειλε ο βουλευτής.

«Έτσι φτάσαμε στο το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τρεις (3) ανθρώπους, ενώ υπάρχουν και μερικοί ακόμη σοβαρά τραυματισμένοι…» λέει σε σημερινή δήλωσή του ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος και συνεχίζει:

«Και το πιο τραγικό είναι, ότι όλοι, κάνουν τους ανήξερους για την πραγματική αιτία του τραγικού δυστυχήματος και ετοιμάζονται να αποδώσουν το ατύχημα, ως συνήθως, σε «ανθρώπινο λάθος» του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας, που πλήρωσε με τη ζωή του το λάθος του να μη θυμάται, ότι, λόγω της μη λειτουργίας της σηματοδότησης και στον σταθμό του Αδένδρου, οι αλλαγές τροχιάς στην είσοδο του σταθμού ήταν μόνιμα γυρισμένες στην παρακαμπτήριο, με συνέπεια να διέλθει με μεγαλύτερη του επιτρεπόμενου ταχύτητα από τον σταθμό και να εκτροχιαστεί η αμαξοστοιχία.

»Όμως, επειδή υπάρχουν πάντα ανθρώπινα λάθη, υπάρχουν τα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων, τα οποία εκμηδενίζουν τις πιθανότητες να συμβούν ατυχήματα, όπως αυτό που συνέβη στο Άδενδρο.

»Είναι, τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, που, όπως ανέφερα στην παραπάνω Ερώτηση & Α.Κ.Ε., λειτουργούσαν επί χρόνια επιτυχώς και έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας, με συνέπεια τα τρένα να κυκλοφορούν «τυφλά». Είναι το ψηφιακό ραδιοσύστημα GSM-R και το σύστημα προστασίας των τρένων ETCS, τα οποία έπρεπε να είναι σε λειτουργία εδώ και μερικά χρόνια, αλλά δυστυχώς οι αρμόδιοι ανέχονται τις εγκληματικές καθυστερήσεις στην παράδοσή τους και «καλύπτουν» τους επίορκους υπαλλήλους του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που ίσως και να παίζουν το παιγνίδι των «εθνικών εργολάβων».

»Αν υπήρχαν και λειτουργούσαν τα εν λόγω συστήματα, δεν θα είχε συμβεί το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, γιατί θα πληροφορούσαν τον δυστυχή μηχανοδηγό για την εικόνα της γραμμής που θα συναντούσε και σε περίπτωση που αυτός συνέχιζε, παρά τις προειδοποιήσεις, να κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη της επιτρεπόμενης, θα επιβαλλόταν ακαριαία πέδη, προκειμένου να μην επέλθει ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας.

»Αλλά αυτά, είναι ψιλά γράμματα για σας και τις διεφθαρμένες διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίες, όσο κι αν αλλάζουν οι κυβερνήσεις, μένουν σταθερά προσηλωμένες στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων», οι οποίοι, αν και μονοπωλούν τα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που κόστισαν και κοστίζουν δισεκατομμύρια, καθυστερούν σκόπιμα και εγκληματικά τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου ο ΟΣΕ, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των αυτοκινητοδρόμων, να μη βρεθεί σε πλεονεκτική θέση, πριν ολοκληρωθούν τα έργα των αυτοκινητοδρόμων…

»Όπως αντιλαμβάνεται κανείς μετά τα παραπάνω, τον λόγο πλέον θα τον έχει η Δικαιοσύνη, προς την οποία θα απευθυνθώ, προκειμένου να διερευνήσει τα πραγματικά αίτια του τραγικού δυστυχήματος στο Άδενδρο και να αποδοθούν οι ευθύνες σε όσους ενέχονται με τις πράξεις και τις παραλείψεις τους για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, που αποτελεί την μοναδική αιτία για δυστυχήματα, όπως αυτό στο Άδενδρο».

Διαβάστε επίσης