ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ: Εντονος Zήλος για Ανάπτυξη

Η Αταλάντη των σχεδόν 5.000 κατοίκων και πρωτεύουσα του ιστορικού δήμου Λοκρών μοιάζει να έχει στο DNA της το μικρόβιο του επιχειρείν από τους προϊστορικούς χρόνους και μπορεί να παινεύεται ότι μέχρι και σήμερα διατηρεί τον τίτλο του εμπορικού, γεωργο-κτηνοτροφικού και βιομηχανικού κέντρο της ευρύτερης περιοχής της Φθιώτιδας. Από τα τέλη, δε, της δεκαετίας του ’80 έχει ακόμη έναν λόγο επιχειρηματικής υπερηφάνειας που ακούει στο όνομα της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Με καλά νέα συνεχίζει να τροφοδοτεί τις οικονομικές –και όχι μόνο– στήλες των ΜΜΕ η ΕΖΑ, καθώς σε μία αμφίσημη περίοδο για την ελληνική οικονομία η διοίκηση Συριανού επιλέγει τον δρόμο της δράσης και όχι της αναμονής. Αυτό, τουλάχιστον, αποδεικνύει η δρομολόγηση νέων επενδύσεων και ο εμπλουτισμός της προϊοντικής «φαρέτρας» της ΕΖΑ που προορίζεται να καλύψει τις ανάγκες όχι μόνο της εσωτερικής αγοράς, αλλά και αυτής που ανοίγεται για την ελληνική εταιρεία εκτός συνόρων.

Ο Θανάσης Συριανός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ

Το είπε άλλωστε προ ημερών ο ίδιος ο Θανάσης Συριανός, όταν σε δημοσιογραφική ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της ΕΖΑ στην Αταλάντη, ο πρόεδρος και CEO της ελληνικής ζυθοποιίας υπογράμμισε ότι «σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης, κοινωνικής αβεβαιότητας και ανησυχίας για το μέλλον της χώρας, η πορεία της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης δίνει το παράδειγμα των δυνατοτήτων προόδου και μεγέθυνσης των ελληνικών βιομηχανιών επωνύμων προϊόντων».

Και δεν αποτελούν ευφημισμό τα όσα είπε ο κ. Συριανός, καθώς την προηγούμενη πενταετία η ΕΖΑ διεύρυνε σημαντικά τον τζίρος της, ο οποίος το τρέχον έτος αναμένεται να ξεπεράσει τα €36.000.000, την ώρα που το EBITDA εκτιμάτε ότι θα «σκαρφαλώσει» στα €4.000.000. Ειδικότερα, από το 2011 η ΕΖΑ, ως αμιγώς ελληνική εταιρεία, έχει ξεδιπλώσει την «παλέτα» των προϊόντων της λανσάροντας ολοένα και περισσότερα καινούργια σήματα όπως η εζα Premium Pilsener, η εζα Fine Lager, η εζα χωρίς Αλκοόλ, η Blue Island και η Odyssey, επιτυγχάνοντας σημαντική οργανική μεγέθυνση και βελτίωση των επιδόσεων της εταιρείας. Μάλιστα από φέτος η ΕΖΑ είναι η μεγαλύτερη ελληνική –με ελληνική ιδιοκτησία και παραγωγή στην Ελλάδα πιστοποιημένων ελληνικών προϊόντων– εταιρεία στον κλάδο της μπύρας.

Στο πλαίσιο της δυναμική ανάπτυξής της, η ΕΖΑ έχει επενδύσει τα τελευταία πέντε χρόνια περί τα 15 εκατ. ευρώ, αλλά δεν

Ο αντιπρόεδρος της ΕΖΑ, Ν. Ζωγόπουλος, παραλαμβάνει το βραβείο που έλαβε η εταιρεία τον Ιούλιο στο πλαίσιο του θεσμού «Diamonds of the Greek Economy 2018»

περιορίζεται σε αυτά, καθώς έγινε επισήμως γνωστό ότι δρομολογείται νέα επένδυση ύψους 8,5 εκατ. ευρώ. Αυτή αφορά μια καινούργια γραμμή εμφιάλωσης που βάσει του υπάρχοντος σχεδιασμού θα έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2019.

Να σημειωθεί ότι οι 200 στρεμμάτων ιδιόκτητες παραγωγικές εγκαταστάσεις της ΕΖΑ στην Αταλάντη στεγάζουν μία σύγχρονη, πλήρως καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής, στην οποία συμπεριλαμβάνονται 4 γραμμές συσκευασίας, μία γραμμή εμφιάλωσης, μία γραμμή εγκυτίωσης και μία γραμμή πλήρωσης βαρελιών με δυνατότητα παραγωγής που υπερβαίνει τα 80.000.000 λίτρα ετησίως. Θυμίζεται επίσης ότι εκτός από την παραγωγή ζύθου, η ΕΖΑ παράγει αναψυκτικά, νερά και διαιτητικά σκευάσματα, χωρίς να χρησιμοποιεί σε αυτά χημικά υποκατάστατα.

…αλλά και στους νέους ζυθοποιούς!

Η ποιοτική διαφορά στην επενδυτική στρατηγική της ΕΖΑ είναι ότι αυτή δεν αφορά μόνο τα χρηματοπιστωτικά κεφάλαια αλλά και το ανθρώπινο κεφάλαιο. Ενισχυτικά στη συγκεκριμένη επιλογή λειτουργεί ένα καινοτόμο τριετές πρόγραμμα που έθεσε σε εφαρμογή η ΕΖΑ από τον Σεπτέμβριο, στην Αταλάντη. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ταυτόχρονης εκπαίδευσης και απασχόλησης που αφορά την πρακτική και θεωρητική εκπαίδευση νέων ζυθοποιών και το οποίο χρηματοδοτείται αποκλειστικά από την εταιρεία, με τη συμμετοχή του Ελληνο-Γερμανικού Επιμελητηρίου και την υποστήριξη του ΣΕΒ.

Αυξάνει το κομμάτι της πίτας που της αναλογεί

Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, τον Αύγουστο του 2018 το μερίδιο της ΕΖΑ στη «ζεστή αγορά» (σ.σ. αυτή των σούπερ μάρκετ) ήταν 10,1%. Στόχος των επικεφαλής είναι την επόμενη τριετία το μερίδιο αγοράς της εταιρείας να υπερμεγεθυνθεί φτάνοντας περίπου το 15%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης Συριανού, η αγορά της μπύρας είναι οριακά ανοδική, ενώ η πρόκειται για έναν παραγωγικό κλάδο στον οποίο τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο πρόεδρος και CEO της ΕΖΑ, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πριν από λίγα χρόνια ότι μπύρες παγκόσμιας εμβέλειας θα σταματούσαν να έχουν τα υψηλά μερίδια που κατείχαν στην ελληνική αγορά και πλέον κάποια από τα σήματά τους να έχουν πέσει σε μονοψήφιο μερίδιο. Σημείωσε δε ότι ο καταναλωτής πλέον θέλει να έχει μεγαλύτερες και περισσότερες επιλογές, ενώ οι εταιρείες οφείλουν να επενδύουν πίσω από την ποιότητα και την αναγνωρισιμότητα των σημάτων τους. «Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που έχουμε αποφασίσει ως διοίκηση να κάνουμε από εφέτος και για τα επόμενα χρόνια», ανέφερε ο κ. Συριανός.

Είναι αυτονόητο ότι η επίτευξη του παραπάνω αναπτυξιακού στόχου περνάει από την ανάπτυξη των εξαγωγών της εταιρείας. Ήδη η ΕΖΑ εξάγει τα σήματα της στο Ισραήλ, την Αλβανία, τη Μάλτα, την Κύπρο και την Αυστραλία, ενώ διερευνώνται και οι δυνατότητες «απόβασης» και σε νέες αγορές. Οι εξαγωγές αποτελούν το 11% του όγκου των πωλήσεων της ΕΖΑ, ενώ στόχος είναι αυτές να φτάσουν το 14% του όγκου των πωλήσεών της στο τέλος του 2018.

 

Διαβάστε επίσης