Επενδυτικό Ελντοράντο οι εταιρείες courier

H πανδημία και η στροφή των αγοραστών στις ηλεκτρονικές αγορές «αυγάτισαν» τα εταιρικά κέρδη στον κλάδο των ταχυμεταφορών κάνοντάς τον ελκυστικό για επενδύσεις

Ένας χρόνος έχει συμπληρωθεί από την έκρηξη του πανδημικού εφιάλτη που έσπειρε στην υφήλιο ο ιός SARS-coV-2 και, πέρα από τις καταστροφές που προκάλεσε στην παγκόσμια υγεία και οικονομία, έγινε η αιτία να επιβεβαιωθεί για ακόμη μία φορά το… προαιώνιο κλισέ ότι η κρίση «γεννά» ευκαιρίες.

Επιμέλεια: Ν.ΤΕ.

Στην περίπτωση της COVID-19 η ευκαιρία ξεπήδησε από το γεγονός ότι οι υγειονομικοί περιορισμοί κατέστησαν απαγορευτικές –σχεδόν σε απόλυτο βαθμό– τις καταναλωτικές αγορές στα φυσικά λιανεμπορικά καταστήματα, οπότε οι καταναλωτές στράφηκαν αυτονόητα στο e-shopping. Εξίσου αυτονόητα εκτοξεύτηκε και η ανάγκη για ταχυμεταφορικές υπηρεσίες.

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια ο όγκος των διαδικτυακών αγορών είχε αρχίσει τη σταδιακή αναρρίχησή του σε υψηλότερα του συνηθισμένου επίπεδα και απλώς η πανδημία επιτάχυνε ακόμη περισσότερο μία ήδη διαμορφωμένη τάση. Το έκανε, ωστόσο, σε τέτοιο βαθμό που λίγο πριν από την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς γνωστές εταιρείες κούριερ αντιμετώπισαν τη μεγαλύτερη πίεση, δηλώνοντας ακόμη και αδυναμία παραδόσεων.

Στα ύψη τζίροι και μετοχές
Σε κάθε περίπτωση, σχεδόν όλοι οι παίκτες του εν λόγω κλάδου των ταχυμεταφορών εκτός αλλά και εντός Ελλάδας είδαν τον κύκλο εργασιών τους να διογκώνεται από τη μία ημέρα στην άλλη και τις κεφαλαιοποιήσεις τους να θεριεύουν.

Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα εταιρειών που συμπεριλαμβάνονται σε σχετική ανάλυση του CFD World (σ.σ. αποτελεί καταχωρημένο εμπορικό σήμα της κυπριακής επενδυτικής εταιρείας Goldenburg Group Limited). Συγκεκριμένα, η γερμανική εταιρεία logistics Deutsche Post DHL Group, γνωστή σε ολόκληρη την Ευρώπη κυρίως μέσω του τμήματος DHL, είδε την τιμή της μετοχή της να αυξάνεται κατά 40% τον τελευταίο χρόνο. Σημειώνεται ότι δώδεκα μήνες πριν η κεφαλαιοποίηση της DHL άγγιζε τα 45 δισ. δολάρια, και στις μέρες έχει σκαρφαλώσει στα 61 δισ. δολάρια!!!

Ακόμη μεγαλύτερες δόξες γνώρισαν τα δύο μεγάλα (πολυεθνικά) ονόματα του κλάδου των ταχυμεταφορών στις ΗΠΑ. Οι μετοχές της γνωστής αμερικανικής πολυεθνικής UPS (United Parcel Services) αυξήθηκαν κατά 49% τον τελευταίο χρόνο. Πριν από από την έναρξη των συναλλαγών στις 25 Ιανουαρίου αποτιμήθηκαν στα 160 δολάρια ανά μετοχή, καθιστώντας τες τις υψηλότερες αξίες στο ιστορικό συναλλαγών της εταιρείας. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας είχε ανέλθει στα τέλη Γενάρη στα 138 δισ. δολάρια, όταν έναν χρόνο πίσω ήταν σύμφωνα με το Macrotrends.net στα 101 δισ. δολάρια.

Οι μετοχές του ανταγωνιστή τους, FedEx, αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο κατά την ίδια περίοδο, και πιο συγκεκριμένα, κατά 60%. Πριν από την έναρξη των συναλλαγών της Τετάρτης 20 Ιανουαρίου, η τιμή των εταιρικών χρεογράφων ήταν περίπου 243 δολάρια ανά μετοχή, ενώ στην υψηλότερη αξία τους οι μετοχές της FedEx έφτασαν στις αρχές Νοεμβρίου 2020, όταν η τιμή κτήσης για ένα «χαρτί» της εταιρείας είχε αγγίξει τα 287 δολάρια. Σημειώνεται ότι η κεφαλαιοποίηση της FedEx έχει φτάσει τα 64 δισ. δολάρια, ενώ πριν από έναν χρόνο ήταν αισθητά χαμηλότερα στα 40 δισ. δολάρια.

Είδε… φως και μπήκε η Skroutz
Την υπεραξία που αποκτούν σε εποχές όπως η σημερινή οι εταιρείες ταχυμεταφορών διέγνωσε και η γνωστή ελληνική πλατφόρμα Skroutz. Αυτός είναι και ο λόγος που λίγο πριν εκπνεύσει ο Ιανουάριος η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε τη στρατηγική επένδυσή της στον συγκεκριμένο κλάδο με την εξαγορά κατά 100% της εταιρείας MYJOBNOW Delivery με την εμπορική επωνυμία SendX.
H MYJOBNOW Delivery ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2019 ως spin-off της MYJOBNOW και ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον κλάδο του courier τον Αύγουστο του 2020, φτάνοντας σήμερα να διακινεί περισσότερες από 2.000 παραγγελίες ημερησίως.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Skroutz, η στρατηγική αυτή επένδυση θα επιτρέψει στο ελληνικό marketplace να αναπτύξει το δικό της δίκτυο ταχυμεταφορών, καλύπτοντας το αποκαλούμενο «τελευταίο μίλι», δηλαδή το τερματικό στάδιο της διανομής παραγγελιών στον τελικό καταναλωτή. Επιπλέον, ενισχύεται η δυναμική του Skroutz με νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Η SendX θα εξυπηρετεί παραγγελίες που πραγματοποιούνται μέσω του Skroutz στην Αττική, ενώ σταδιακά θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας ώστε να εξυπηρετεί ακόμα μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών πανελλαδικά.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα