Ετοιμοπόλεμοι επιχειρήσεις και καταναλωτές για την σημερινή Black Friday

Με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του προηγούμενου διαστήματος που δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις,σήμερα την Black Friday οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις παίζουν το τελευταίο τους χαρτί. Για πολλές μάλιστα οι προσφορές τους θα ισχύουν και μέχρι την Κυριακή ενώ θα ισχύσει και το διευρυμένο ωράριο για εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού .Οι επιχειρήσεις αναμένουν την τόνωση της ζήτησης σήμερα και αύξηση των πωλήσεων τους, οι καταναλωτές δε μέσω της σημερινής ημέρας αναμένουν την αγοραστική ευκαιρία.

Συμβουλές προς τους καταναλωτές

Από την πλευρά της η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συμβουλεύει τους καταναλωτές να πραγματοποιούν έρευνα αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν. Συνιστά επίσης στους καταναλωτές τα εξής:

– Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

– Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

– Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.

– Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής  στη σχετική αγορά. Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως οι εξής:

  • τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος
  • η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων
  • τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής – και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις
  • ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας
  • η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του
  • η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).

– Σε αγορές μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι’ αλληλογραφίας, ή από κατ’ οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά:

  • η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή
  • οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες
  • το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας σας εντός 14 ημερών
  • οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση
  • οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών
  • ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου.

 

Τη δυνατότητα να διαπιστώσουν εάν οι εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα σε εκατοντάδες προϊόντα τεχνολογίας, στο πλαίσιο της Black Friday, είναι πραγματικές ή εικονικές έχουν φέτος οι καταναλωτές.Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αποφάσισε να διεξαγάγει έρευνα τιμών σε δείγμα προϊόντων τεχνολογίας. Οι τιμές ελήφθησαν μέσω επιτόπιας έρευνας σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών της Αθήνας αλλά και μέσω αποστολής στοιχείων τιμών από τις ίδιες τις εταιρείες εμπορίας. Οι εν λόγω τιμές είναι αυτές που ίσχυαν την Παρασκευή 16/11/2018 και αφορούν περίπου 870 είδη κινητών τηλεφώνων, τηλεοράσεων smart, tablet και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι καταναλωτές και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να «κατεβάσει» σε επεξεργάσιμη μορφή τις εν λόγω τιμές από την ιστοσελίδα http://www.mindev.gov.gr/category/times-proionton-teleutaia-arxeia/.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα