Εξώδικο (στο ΕΣΡ) και ερωτήσεις (στην κυβέρνηση) για Alpha και Κοντομηνά

Ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος επανέρχεται στο θέμα του ελέγχου για την μεταβίβαση τίτλων από τον επιχειρηματία στην Alpha  Δορυφορική Τηλεόραση το 2016 και στον Alpha Κύπρου το 2018, παρά τις απαγορευτικές Εισαγγελικές Διατάξεις, με ζημιά εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου.

Με εξώδικο στα εννέα μέλη του ΕΣΡ και με ερωτήσεις στη Βουλή, με επιδόσεις στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκο Παππά, τον υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, και τον υπουργό Δικαιοσύνης, Σταύρο Κοντονή, ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος επανέρχεται στο θέμα του ελέγχου για την «Μεταβίβαση τίτλων από τον Δημήτρη Κοντομηνά στην Alpha  Δορυφορική Τηλεόραση το 2016 και στον Alpha Κύπρου το 2018, παρά τις απαγορευτικές Εισαγγελικές Διατάξεις, με ζημιά εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η μορφή του εξωδίκου προς τον πρόεδρο και τα μέλη του ΕΣΡ έχει τα χαρακτηριστικά της μηνυτήριας αναφοράς, και ουσιαστικά αποτελεί μήνυμα προς την ανεξάρτητη Αρχή, με περιεχόμενο τον εξονυχιστικό έλεγχο της υπόθεσης, κάτι που προφανώς θα γίνει από τη Δικαιοσύνη, αν τελικά ο Αχαιός βουλευτής ζητήσει τη δικαστική διερεύνηση.

Αναλυτικά οι δύο ερωτήσεις έχουν ως εξής:

Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών

(Α.Π. 6540/05-06-18)

ΘΕΜΑ: Μεταβίβαση τίτλων από τον Δημήτρη Κοντομηνά στην Alpha  Δορυφορική Τηλεόραση το 2016 και στον Alpha Κύπρου το 2018, παρά τις απαγορευτικές Εισαγγελικές Διατάξεις, με ζημιά εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου

Όπως ο ίδιος κ. Δ. Κοντομηνάς, μας είχε αποκαλύψει κατά την διάρκεια της κατάθεσης του στην εξεταστική επιτροπή για τα δάνεια των ΜΜΕ και των κομμάτων, στις 04/08/2016:

«Ο ALPHA έχει Διοικητικό Συμβούλιο. Δεν είμαι εγώ στο Διοικητικό Συμβούλιο. Οι μετοχές είναι στο όνομα της κόρης μου. Δυστυχώς, στις 3 Ιουνίου έκλεισα τα 76 και μπήκα στα 77 και έπρεπε να φροντίσω για μερικά πράγματα», μάλιστα δε παρά το ότι ο Εισαγγελέας Οικονομικών Εγκλημάτων από το 2015 με την διάταξη 269 είχε απαγορεύσει την μεταβίβαση οποιουδήποτε τίτλου και ταυτόχρονα είχε προχωρήσει στην δέσμευση της κινητής και ακίνητης περιουσίας, καθώς και των τραπεζικών λογαριασμών του κ. Δ. Κοντομηνά.

Επίσης, κατόπιν των όσων έγιναν γνωστά ήδη από τον τύπο και τα ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, ο κ. Δημήτριος Κοντομηνάς, μεγαλομέτοχος και ιδιοκτήτης του τηλεοπτικού σταθμού «Alpha TV Κύπρου», προέβη στις 11.04.2018 σε πώληση των μετοχών του στην αυτή εταιρεία έναντι του ποσού των επτά εκατομμυρίων ευρώ (7.000.000€).

Στις 18.12.2017, το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος κατέθεσε μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου το με Α.Π. 2172 ερώτημα σχετικά με το εάν οι τέσσερις (4) μέτοχοι της Alpha Δορυφορικής Τηλεόρασης (ΑΔΤ) κατέβαλαν τα μισά των 77 εκ. ευρώ που καταλογίσθηκαν για τον «διορθωτικό προσδιορισμό φόρου δωρεάς», μετά από το σχετικά «σημειώματα διαπιστώσεων ελέγχου», ώστε να γίνει παραδεκτή η άσκηση και η εξέταση της ενδικοφανούς προσφυγής αυτών.

Επειδή, δυστυχώς η υφυπουργός κ. Παπανάτσιου και ενώ είχε ήδη κατατεθεί η ενδικοφανής προσφυγή, αντί να απαντήσει στα συγκεκριμένα ερωτήματα του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, απλά διαβίβασε τις αοριστόλογες επιστολές της ΑΑΔΕ, χωρίς καμιά ουσιαστική απάντηση για την «ταμπακέρα» της υπόθεσης, και επειδή περιέργως τα πραγματικά στοιχεία της οποίας και πάλι επιμελώς συγκαλύπτονται μέχρι και την τελική απόφαση της Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών.

Επειδή, εξάλλου όπως μετεδόθη σε όλα τα ΜΜΕ, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, έχει διαμηνύσει στους τραπεζίτες : «να σπεύσουν και να ελέγξουν όλα τα δάνεια που δόθηκαν κατά τα προηγούμενα χρόνια σε επιχειρήσεις των μέσων μαζικής ενημέρωσης και κυρίως να διασφαλίσουν με πρόσθετες εγγυήσεις αυτά, ειδάλλως να προχωρήσουν σε πλειστηριασμούς ακινήτων των μεγαλομετόχων των μέσων μαζικής ενημέρωσης πολλοί εκ των οποίων είναι υπόδικοι και άλλοι κάθονται αυτό τον καιρό στο σκαμνί του κατηγορουμένου για κακουργηματικές πράξεις, εις βάρος του δημοσίου».

Επί των ως άνω θεμάτων γεννώνται τα εξής ερωτήματα:

  1. Υπήρξαν σχετικές διατάξεις των διαφόρων Αρχών και ειδικότερα του Οικονομικού Εισαγγελέα, με τις οποίες είχαν δεσμευτεί περιουσιακά στοιχεία του πραγματικού μετόχου Δ. Κοντομηνά και απαγόρευαν οποιαδήποτε μεταβίβαση αυτών; Ειδικότερα, είχε εκδοθεί η υπ’ αριθμ. 269/2015 διάταξη του Οικονομικού Εισαγγελέα και ποιο το περιεχόμενο αυτής; Πράγματι εμπόδιζε κάθε περιουσιακη μεταβολη; Εφαρμόστηκε και εκτελέστηκε αυτή; Είναι ακόμα αυτή σε ισχύ ή έχει ανακληθεί; Στην καταφατική περίπτωση που ίσχυε αυτή η διάταξη πώς έγινε η μεταβίβαση των μετοχών του πραγματικού μετόχου του τηλεοπτικού σταθμού Αlpha Δορυφορική Τηλεόραση στην κόρη του Μαρία Κοντομηνά, που παρουσιάζεται από το ΕΣΡ ως η πραγματική μέτοχος από την 29-06-2016 και εξής. Ποιος ευθύνεται για τη μη εφαρμογή αυτής της διάταξης; Εφόσον ίσχυε αυτή η διάταξη έχουν αναζητηθεί οι σχετικές ευθύνες από τους υπευθύνους;
  2. Κύριε Υπουργέ της Ψηφιακής Πολιτικής έχετε ζητήσει ενημέρωση από το ΕΣΡ για τη διαδικασία με την οποία ενέκρινε και επέτρεψε την μεταβίβαση των παραπάνω μετοχών από τον πραγματικό μέτοχο Δ. Κοντομηνά στην κόρη του Μ. Κοντομηνά το 2016, παρά την απαγορευτική Εισαγγελική Διάταξη;
  3. Θα ζητήσετε εσείς οι έχοντες την πολιτική ευθύνη Υπουργοί, πληροφόρηση από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γ. Πιτσιλή για το αν μετά την σιωπηρή απόρριψη της ενδικοφανούς προσφυγής για τους οφειλόμενους φόρους των 77 εκατ. ευρώ που καταλόγισε η Δ ΔΟΥ σε βάρος των μετόχων της Alpha Δορυφορικής Τηλεόρασης μεταξύ των οποίων εταιρείες του Δ. Κοντομηνά και της Μ. Κοντομηνά, έσπευσε να εισπράξει το κατά νόμο οφειλόμενο 50 % του ποσού ήτοι 38,5 εκατ. ευρώ ώστε να ακολουθήσει η δικαστική προσφυγή. Αν όχι τι μέτρα θα λάβετε κατά του Γ. Πιτσιλή και των αρμοδίων οργάνων της ΑΑΔΕ για τη ζημιά που προκάλεσαν στο Ελληνικό Δημόσιο και
  4. Το αυτό ερώτημα τίθεται προς τον Υπουργό Οικονομικών: Ζητήσατε να ενημερωθείτε, με ποιες πράξεις ο διοικητής της ΑΑΔΕ, κ. Γ. Πιτσιλής, προστάτευσε τα συμφέροντα του Δημοσίου και πώς επέτρεψε να πραγματοποιούνται μεταβιβάσεις και πωλήσεις μετοχών του κ. Α. Κοντομηνά, ο οποίος φέρεται να οφείλει μεγάλα ποσά χρημάτων στο Δημόσιο κατόπιν επιβολής φόρων;
  5. Επίσης, πώς επετράπη η πρόσφατη πώληση μετοχών του κ. Δ. Κοντομηνά, του Alpha Κύπρου από την στιγμή που πέραν του οικονομικού εισαγγελέα, όπως προαναφέρθη το 2016, ο 14ος Ανακριτής στα πλαίσια της δικογραφίας Ω/2016/9, που αφορά ξέπλυμα μαύρου χρήματος είχε απαγορεύσει την μεταβίβαση οποιουδήποτε τίτλου και ταυτόχρονα είχε προχωρήσει στην δέσμευση της κινητής και ακίνητης περιουσίας, καθώς και των τραπεζικών του λογαριασμών ;
  6. Εκτός των ανωτέρω υπάρχει οποιαδήποτε δικαστική ή άλλη απαγόρευση της διαθέσεως της περιουσίας του κ. Δ. Κοντομηνά, με αποτέλεσμα, η συγκεκριμένη μεταβίβαση, να συνιστά ενδεχομένως παράνομη πράξη;
  7. Αναφορικά με τα δάνεια που είχαν χορηγηθεί από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και που για αυτά είναι κατηγορούμενος ο κ. Δημήτρης Κοντομηνάς, ερωτάται, εάν η διοίκηση του κ. Χρ. Μεγάλου της Τράπεζας Πειραιώς, στην οποία έχει μετοχές το Δημόσιο, έσπευσε να εισπράξει μέρος των οφειλομένων από τα 7.000.0000 ευρώ της ως άνω αγοραπωλησίας, ώστε να μην υποστεί μία ενδεχόμενη ακόμη σημαντική ζημιά το δημόσιο;
  8. Το ΕΣΡ, το οποίο αυτό το χρονικό διάστημα εξετάζει την αίτηση για την χορήγηση τηλεοπτικής άδειας στον Alpha, του οποίου ως πραγματικός μέτοχος παρουσιάζεται η κα Μ. Κοντομηνά μετά την ελεγχόμενη μεταβίβαση μετοχών της 29-06-2016 από τον έως τότε πραγματικό μέτοχο Δ. Κοντομηνά, έχει υπόψη του ότι πιθανόν και να παραβιάζει συστηματικά τις απαγορευτικές Εισαγγελικές Διατάξεις ( των οποίων τελεί σε γνώση τουλάχιστον από τον Δεκέμβριο του 2017) και ζημιώνει με εκατομμύρια ευρώ το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ εύλογα ερωτηματικά τίθενται όσον αφορά τον σύμφωνα με το νόμο έλεγχο της προέλευσης των πόρων των πραγματικών μετόχων του Alpha επί σειρά ετών
  9. Αναφορικά με τα ανωτέρω ερωτήματα παρακαλώ να κατατεθούν και τα σχετικά έγγραφα που έχουν σχέση με τον σύμφωνα με το νόμο ετήσιο έλεγχο της προέλευσης των πόρων των πραγματικών μετόχων του Alpha από το ΕΣΡ την τελευταία πενταετία.

Ο Ερωτών Βουλευτής, Νίκος Ι. Νικολόπουλος, Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

*** *** *** ***

Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό 

(Α.Π. 6543/05-06-18)

Θέμα: Μεταβίβαση τίτλων από τον Δημήτρη Κοντομηνά στην Alpha Δορυφορική Τηλεόραση το 2016 και στον Alpha Κύπρου το 2018, παρά τις απαγορευτικές Εισαγγελικές Διατάξεις, με ζημιά εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου

Δυνάμει του από   27/11/2017 ΦΕΚ με αριθμό   4123 δημοσιεύθηκε η με Αριθμ. Προκήρυξης 1/2017 Προκήρυξη δημοπρασίας για τη χορήγηση επτά (7) αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου.

Η ανωτέρω  προκήρυξη διαγωνισμού, διέπεται ιδίως από τις παρακάτω διατάξεις οι οποίες παράγουν το δίκαιο της σύμβασης όπως ακριβώς αποτυπώνεται στο ανωτέρω ΦΕΚ :

  1. Τα άρθρα 5Α, 14 παρ. 9 και 15 του Συντάγματος.
  2. Το άρθρο 11 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  3. Το άρθρο  10  της  Ευρωπαϊκής  Σύμβασης  για  την  Προάσπιση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών.
  4. Τα άρθρα 1 έως και 15 του ν. 4339/2015 «Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης ‐ Ίδρυση συνδεδεμένης με την Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. ανώνυμης εταιρίας για την ανάπτυξη δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) ‐ Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4070/2012 (Α  ́ 82) και άλλες διατάξεις» (Α ́133), όπως ισχύει.
  1. Τον ν. 4070/2012 «Ηλεκτρονικές επικοινωνίες, Μεταφορές, Τουριστικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις» (Α ́ 82).
  2. Τον ν.  3592/2007  «Συγκέντρωση  –  αδειοδότηση Επιχειρήσεων Μέσων Ενημέρωσης και άλλες διατάξεις» (Α ́161).
  3. Τον κ.ν. 2190/1920 «Περί Ανωνύμων Εταιρειών» (Α ́ 37/1963).
  4. Τον ν. 3021/2002 «Περιορισμοί στη σύναψη δημοσίων συμβάσεων με πρόσωπα που δραστηριοποιούνται ή συμμετέχουν σε επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης και άλλες διατάξεις» (Α ́ 143).
  5. Τον ν. 3310/2005 «Μέτρα για τη διασφάλιση της διαφάνειας και την αποτροπή καταστρατηγήσεων κατά τη διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων» (Α ́ 30).
  6. Τον ν. 3691/2008 «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και άλλες διατάξεις» (Α ́ 166).
  7. Τον ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο ‘Πρόγραμμα Διαύγεια’ και άλλες διατάξεις» (Α ́ 112).
  8. Το π.δ. 109/2010 «Εναρμόνιση της ελληνικής ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2010/13/ΕΕ (EE L 95 της 15.4.2010) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με την οποία κωδικοποήθηκαν οι διατάξεις της Οδηγίας 89/552/ΕΟΚ (EE L 298 της 17.10.1989) του Συμβουλίου, όπως ίσχυε μετά την τελευταία τροποποίησή της από την Οδηγία 2007/65/ΕΚ (EE L 332 της 18.12.2007) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το συντονισμό ορισμένων νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων» (Α ́190).
  9. Το π.δ. 77/2003 «Κώδικας δεοντολογίας ειδησεογραφικών και άλλων δημοσιογραφικών και πολιτικών εκπομπών» (Α ́ 75).
  10. Τον Κανονισμό ΕΣΡ 2/1991 «Περί Ραδιοτηλεοπτικών Προγραμμάτων» (Β ́ 421).
  11. Τον ν. 2863/2000 «Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και άλλες αρχές και όργανα του τομέα παροχής ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών» (Α ́ 262).
  12. Τον ν. 3051/2002 «Συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές, τροποποίηση και συμπλήρωση του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και συναφείς ρυθμίσεις» (Α ́ 220).
  13. Τον ισχύοντα Χάρτη Συχνοτήτων Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής Τηλεοπτικού Σήματος.
  14. Την με αριθμό 1830/2017 απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης «Καθορισμός αριθμού δημοπρατούμενων αδειών παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου» (Β ́ 2337).
  15. Την με αριθμό 2178/2017 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης «Καθορισμός τιμής εκκίνησης για καθεμία από τις επτά (7) δημοπρατούμενες άδειες παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου» (Β ́ 2684).

  Β]   Επιπροσθέτως στις σελίδες 10 και 11 της ως άνω προκήρυξης αναφέρεται ρητά :

4.4. ΤΕΥΧΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ – ΤΕΥΧΟΣ Γ: ΜΕΤΟΧΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

4.4.1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΙΤΗΣΗΣ

Γ.1. Στην αίτηση του υποψηφίου αναφέρονται τα ακόλουθα:

Γ.1.1. Τα στοιχεία ταυτότητας των μετόχων της υποψήφιας εταιρίας ή των μελών της υποψήφιας κοινοπραξίας διαδοχικώς μέχρι φυσικού προσώπου, που κατέχουν ή ελέγχουν ποσοστό άνω του 1% του μετοχικού/εταιρικού της κεφαλαίου (για τα φυσικά πρόσωπα: όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο και Α.Φ.Μ., τόπος γέννησης, διεύθυνση κατοικίας και για τα νομικά πρόσωπα: επωνυμία, αριθμός Γ.Ε.ΜΗ. ή αντίστοιχου μητρώου αλλοδαπής, Α.Φ.Μ., έδρα), το ποσοστό συμμετοχής και τα δικαιώματα ψήφου που κατέχουν.

Οι αλλοδαπές εταιρίεςμέτοχοι της υποψηφίας ή των μετόχων  αυτής  που  έχουν  τη  μορφή  της  «nominee  company», οφείλουν να δηλώσουν τον πραγματικό τους μέτοχο (beneficial owner).

Αν οι μέτοχοι αυτοί δεν είναι γνωστοί στην εταιρία, η τελευταία οφείλει να αιτιολογήσει: α) τους λόγους για τους οποίους δεν της είναι γνωστοί και β) τους λόγους για τους οποίους το γεγονός ότι αγνοεί ποιοι είναι οι μέτοχοι δεν θίγει τους στόχους του ελέγχου του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος και των οικονομικών της μέσων χρηματοδότησης.

Γ.1.2. Τα στοιχεία ταυτότητας των τυχόν ενεχυρούχων δανειστών  που  υπάγονται  στο  άρθρο  21  παρ.  3  του ν. 3166/2003 καθώς και κάθε προσώπου στο οποίο έχουν εκχωρηθεί (εκ χαριστικής ή εξ επαχθούς αιτίας) δικαιώματα ψήφου στη Γενική Συνέλευση της υποψηφίας (για τα φυσικά πρόσωπα: όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο και Α.Φ.Μ., διεύθυνση κατοικίας και για τα νομικά πρόσωπα: επωνυμία, αριθμός Γ.Ε.ΜΗ. ή αντίστοιχου μητρώου αλλοδαπής, Α.Φ.Μ., έδρα).

Γ.1.3. Τα στοιχεία ταυτότητας των μελών των οργάνων διοίκησης και των διευθυντικών στελεχών της υποψηφίας (όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο και Α.Φ.Μ., τόπος γέννησης, διεύθυνση κατοικίας, επαγγελματική ιδιότητα). Εφόσον στην αιτούσα συμμετέχουν άλλες εταιρίες, αναφέρονται τα ονόματα και η ιδιότητα των προσώπων που συμμετέχουν στα όργανα της διοίκησης καθώς και των διευθυντικών στελεχών των εταιριών αυτών.

4.4.2. ΥΠΟΒΑΛΛΟΜΕΝΑ ΕΓΓΡΑΦΑ

Γ.2. Υποβάλλονται τα ακόλουθα έγγραφα:

Γ.2.1.  Πιστοποιητικό  Γ.Ε.ΜΗ.  (ή  του  αντίστοιχου  μητρώου  της  καταστατικής  έδρας  της  εταιρίας)  από  το  οποίο προκύπτει ότι οι μετοχές της υποψήφιας εταιρίας είναι ονομαστικές στο σύνολό τους. Ανώνυμες εταιρίες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου που δεν υπόκεινται σε υποχρέωση ονομαστικοποίησης των μετοχών τους κατά το δίκαιο της χώρας στην οποία έχουν την έδρα τους, προσκομίζουν προς τούτο σχετική βεβαίωση από αρμόδια αρχή της χώρας αυτής, άλλως υποβάλλουν ένορκη βεβαίωση του νομίμου εκπροσώπου τους ή, σε περίπτωση που δεν προβλέπεται από το δίκαιο της έδρας τους, υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου τους φέρουσα βεβαίωση για το γνήσιο της υπογραφής, με την οποία δηλώνουν ότι δεν προβλέπεται κατά το δίκαιο της έδρας τους η τήρηση ονομαστικών μετοχών για τη δραστηριότητα της παροχής υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων.

Γ.2.2. Υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της  υποψηφίας  στην  οποία  αναφέρονται  τα  στοιχεία  ταυτότητας των μετόχων της διαδοχικώς μέχρι φυσικού προσώπου, το ποσοστό συμμετοχής τους στην εταιρία, ο αριθμός των μετοχών που κατέχουν ή ελέγχουν και  τα  δικαιώματα  ψήφου  που  κατέχουν  ή  ελέγχουν.

Στην ανωτέρω δήλωση περιλαμβάνονται και οι ενεχυρούχοι δανειστές που υπάγονται στο άρθρο 21 παρ. 3 ν. 3166/2003, καθώς και κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο οποίο έχει εκχωρηθεί το δικαίωμα ψήφου στη Γενική Συνέλευση.

Αν οι μέτοχοι αυτοί δεν είναι γνωστοί στην εταιρία, η τελευταία οφείλει να αιτιολογήσει: α) τους λόγους για τους οποίους δεν της είναι γνωστοί και β) τους λόγους για τους οποίους το γεγονός ότι αγνοεί ποιοι είναι οι μέτοχοι δεν θίγει τους στόχους του ελέγχου του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος και των οικονομικών της μέσων χρηματοδότησης.

Για τον έλεγχο εκπλήρωσης της υποχρέωσης της παραγράφου αυτής, τηρείται σε κάθε περίπτωση η αρχή της αναλογικότητας.

Γ.2.3. Τυχόν αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης της υποψηφίας με τις οποίες χορηγείται στους ομολογιούχους δανειστές δικαίωμα μετατροπής των ομολογιών τους σε μετοχές.

Γ.2.4. Τυχόν αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης της υποψηφίας για τον περιορισμό ή την κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των παλαιών μετόχων σε περίπτωση αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου.

Γ.2.5. Τυχόν συμβάσεις με τις οποίες εκχωρούνται δικαιώματα ψήφου στη Γενική Συνέλευση της υποψηφίας ή πράξεις με τις οποίες εξουσιοδοτείται άλλο πρόσωπο να ασκήσει τα δικαιώματα ψήφου στη Γενική Συνέλευση. Στην περίπτωση που ο μέτοχος δεν έχει καταρτίσει τέτοια σύμβαση ή πράξη, υποβάλλει αρνητική υπεύθυνη δήλωση με το ακόλουθο περιεχόμενο: Δεν έχω καταρτίσει σύμβαση με την οποία να εκχωρώ δικαιώματα ψήφου στη Γενική Συνέλευση (εκ χαριστικής ή εξ επαχθούς αιτίας), ούτε έχω εξουσιοδοτήσει άλλο πρόσωπο  να  ασκεί  τα  δικαιώματα  ψήφου  στη  Γενική  Συνέλευση της υποψηφίας».

Γ.2.6. Τυχόν δικαστικές αποφάσεις, δυνάμει των οποίων ορισμένο πρόσωπο αποκτά μετοχές ή δικαιώματα ψήφου στη Γενική Συνέλευση της υποψηφίας.

Γ.2.7. Τυχόν συμβάσεις εμπιστεύματος ή άλλες συναφείς πράξεις μεταξύ των εγγεγραμμένων μετόχων και των πραγματικών μετόχων της υποψήφιας εταιρίας ή της μετόχου της (και μέχρι φυσικού προσώπου). Στην περίπτωση που δεν συντρέχει η περίπτωση αυτή, ο μέτοχος υποβάλλει αρνητική υπεύθυνη δήλωση με το ακόλουθο περιεχόμενο:

«Είμαι πραγματικός μέτοχος της εταιρίας… και δεν κατέχω τις μετοχές δυνάμει συμβάσεως εμπιστεύματος ή άλλης συναφούς συμβάσεως».

Γ.2.8. Αντίγραφο του βιβλίου μετόχων της εταιρίας ή πιστοποιητικό αρμόδιας αρχής από το οποίο προκύπτει η μετοχική σύνθεση της υποψήφιας εταιρίας. Εάν μέτοχοι της υποψηφίας είναι άλλες ανώνυμες εταιρίες, το στοιχείο αυτό υποβάλλεται και για αυτές και μέχρι φυσικού προσώπου. Στην περίπτωση των εισηγμένων σε Χρηματιστήριο των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ε.Ο.Χ. ή του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.) εταιριών, υποβάλλεται πιστοποιητικό του οικείου Χρηματιστηρίου με το οποίο βεβαιώνεται ότι η επιχείρηση είναι εισηγμένη στο εν λόγω Χρηματιστήριο και πρόσφατο μετοχολόγιο της εταιρίας στο οποίο θα εμφαίνονται οι μέτοχοι με αλφαβητική σειρά και το ποσοστό συμμετοχής τους στην εταιρία.

Γ.2.9. Αντίγραφο έκθεσης από αναγνωρισμένο ορκωτό ελεγκτή ‐ λογιστή της έδρας της εταιρείας ή από αρμόδια κρατική αρχή (για τους υποψηφίους αλλοδαπά νομικά πρόσωπα), για την πιστοποίηση της σύνθεσης του μετοχικού κεφαλαίου.

Γ.3. Εάν μέτοχοι της αιτούσας είναι εταιρίες άλλης νομικής μορφής, υποβάλλεται κάθε στοιχείο από το οποίο να προκύπτει η εταιρική σύνθεση της εταιρίας αυτής. Για τις εταιρίες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, υποβάλλονται πράξεις και στοιχεία αντίστοιχα κατά το δίκαιο της έδρας τους.

4.5.  ΤΕΥΧΗ  ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ  –  ΤΕΥΧΟΣ  Δ:  ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ

Δ.1.  Οι  μέτοχοι,  που  είναι  κύριοι  ή  συγκύριοι  αριθμού μετοχών ή δικαιωμάτων ψήφου που υπερβαίνει το ποσοστό του 1 % του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου ή των δικαιωμάτων ψήφου στη Γενική Συνέλευση της υποψήφιας εταιρίας και των μελών της υποψήφιας κοινοπραξίας, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τα διευθυντικά  στελέχη  και  οι  νόμιμοι  εκπρόσωποι  των ανωτέρω εταιριών υποβάλλουν τα ακόλουθα έγγραφα:

Δ.1.1. Για τις ημεδαπές υποψήφιες εταιρίες, θα ζητηθεί αυτεπαγγέλτως από το ΕΣΡ αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσεως για τα ως άνω φυσικά πρόσωπα σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις της υπουργικής απόφασης 926/2005 (Β’ 1334) και της κοινής υπουργικής απόφασης ΔΙΑΔΠ/Α/22863/2006 (Β ́ 1551). Για τις υποψήφιες εταιρίες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου υποβάλλονται αντίστοιχα στοιχεία ποινικού μητρώου φυσικών προσώπων, τα οποία πρέπει να έχουν εκδοθεί μετά τον χρόνο δημοσίευσης της παρούσας προκήρυξης.

Δ.1.2. Υπεύθυνη δήλωση με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής τους με το ακόλουθο περιεχόμενο:

«Δεν συμμετέχω με οποιονδήποτε τρόπο είτε ο ίδιος είτε μέσω παρένθετου προσώπου σε επιχειρήσεις ερευνών της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς, σε διαφημιστικές επιχειρήσεις και σε επιχειρήσεις διενέργειας τηλεπωλήσεων».

Δ.1.3. Υπεύθυνη δήλωση με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής τους περί τυχόν συμμετοχής τους σε άλλες επιχειρήσεις ΜΜΕ (τηλεόραση και ραδιόφωνο).

Στην υπεύθυνη δήλωση πρέπει να αναφέρεται η πλήρης επωνυμία της επιχείρησης, το ποσοστό συμμετοχής ή ο τρόπος ελέγχου της επιχείρησης ΜΜΕ, καθώς και ο χαρακτήρας του προγράμματος (ενημερωτικός ή μη) των μέσων στα οποία συμμετέχει ή ελέγχει o δηλών. Σε περίπτωση που δεν υφίσταται συμμετοχή σε άλλες ημεδαπές επιχειρήσεις ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υποβάλλεται αρνητική υπεύθυνη δήλωση.

Δ.2. Η υποψήφια εταιρία και τα μέλη της υποψήφιας κοινοπραξίας υποβάλλουν τα ακόλουθα έγγραφα:

Δ.2.1. Υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου τους με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του περί τυχόν συμμετοχής της εταιρίας σε άλλες επιχειρήσεις ΜΜΕ (τηλεόραση και ραδιόφωνο). Στην υπεύθυνη δήλωση πρέπει να αναφέρεται η πλήρης επωνυμία της επιχείρησης, το ποσοστό συμμετοχής ή ο τρόπος ελέγχου της επιχείρησης ΜΜΕ, καθώς και ο χαρακτήρας του προγράμματος (ενημερωτικός ή μη) των μέσων στα οποία συμμετέχει ή ελέγχει η υποψήφια εταιρία. Σε περίπτωση που δεν υφίσταται συμμετοχή σε άλλες ημεδαπές επιχειρήσεις ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υποβάλλεται αρνητική υπεύθυνη δήλωση.

Δ.2.2. Υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου τους με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του περί τυχόν συμμετοχής σε άλλες επιχειρήσεις (εκτός ηλεκτρονικών ΜΜΕ). Στην υπεύθυνη δήλωση θα αναφέρονται τυχόν επιχειρήσεις (πλην επιχειρήσεων ΜΜΕ) στις οποίες συμμετέχει ή ελέγχει η υποψήφια εταιρία ή τα μέλη της κοινοπραξίας  και  οι  συνδεδεμένες  με  αυτές  εταιρίες.

Εφόσον υπάρχουν τέτοιες συμμετοχές, στην υπεύθυνη δήλωση πρέπει να αναφέρονται η πλήρης επωνυμία της  επιχείρησης,  η  έδρα  και  ο  αριθμός  φορολογικού  μητρώου αυτής καθώς και το ποσοστό συμμετοχής. Σε περίπτωση που δεν υφίσταται συμμετοχή, υποβάλλεται αρνητική υπεύθυνη δήλωση.

4.6. ΤΕΥΧΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ – ΤΕΥΧΟΣ Ε: ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ

Ε.1.  Προκειμένου  να  αποδειχθεί  η  προέλευση  των οικονομικών μέσων που διετέθησαν ή πρόκειται να διατεθούν για τη σύσταση και λειτουργία της υποψήφιας εταιρίας, οι μέτοχοι που είναι κύριοι ή συγκύριοι αριθμού μετοχών ή δικαιωμάτων ψήφου που υπερβαίνει το ποσοστό του ένα τοις εκατό (1%) του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου ή των δικαιωμάτων ψήφου στη γενική συνέλευση της υποψηφίας, υποβάλλουν τα ακόλουθα έγγραφα:

Ε.1.1. Για τα φυσικά πρόσωπα:

Ε.1.1.1 Αντίγραφα των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και των αντίστοιχων εκκαθαριστικών σημειωμάτων για τα έτη στα οποία ο μέτοχος συμμετέχει στον υποψήφιο ξεκινώντας από την πλέον πρόσφατη φορολογική χρήση και, συμπληρωματικώς, για τόσα διαδοχικά έτη πριν από αυτή, όσα κατά την κρίση του επαρκούν προκειμένου να δικαιολογηθεί το ύψος της συνολικής δαπάνης για την απόκτηση της συμμετοχής του στην εταιρία.

Ε.1.1.2 Αντίγραφα όλων των φορολογικών εντύπων που υποβλήθηκαν είτε συνοδευτικά με τις ανωτέρω δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος είτε ανεξάρτητα από αυτές, τα αντίστοιχα εκκαθαριστικά σημειώματα και τις λοιπές πράξεις διοικητικού προσδιορισμού φόρου, καθώς επίσης τα αποδεικτικά καταβολής αυτών.

Ε.1.1.3 Αντίγραφα των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) για κάθε έτος συμμετοχής του μετόχου στην υποψήφια εταιρία.

Ε.1.1.4 Αντίγραφα δικαιολογητικών για τα εισοδήματα από κάθε πηγή και τις δαπάνες, που έχουν καταχωρηθεί στις υποβληθείσες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, τα συνοδευτικά φορολογικά έντυπα και τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης.

Ε.1.1.5 Αντίγραφα δικαιολογητικών απόκτησης εισοδημάτων, τα οποία νομίμως δεν καταχωρήθηκαν στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος.

Ε.1.1.6 Κατά την κρίση του μετόχου, υποβάλλεται κάθε άλλο στοιχείο με το οποίο αποδεικνύεται ο τρόπος απόκτησης των οικονομικών μέσων που διατέθηκαν για τη συμμετοχή του στην υποψήφια εταιρία.

Ε.1.2. Για τα νομικά πρόσωπα:

Ε.1.2.1 Αντίγραφα των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων (π.χ. ισολογισμών, καταστάσεων αποτελεσμάτων, προσαρτημάτων) των δύο (2) τελευταίων πριν από την αγορά των μετοχών ετών, καθώς και τις οικονομικές καταστάσεις όλων των ετών συμμετοχής στην υποψήφια εταιρία. Οι προαναφερόμενες καταστάσεις πρέπει να είναι ηλεγμένες από αναγνωρισμένο ορκωτό ελεγκτή‐λογιστή της έδρας της εταιρίας.

Ε.1.2.2 Αντίγραφα των εκθέσεων διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου και ελέγχου του αναγνωρισμένου ορκωτού ελεγκτή ‐ λογιστή ο οποίος πραγματοποίησε τον έλεγχο των ανωτέρω οικονομικών καταστάσεων.

Ε.1.2.3 Αντίγραφο έκθεσης από αναγνωρισμένο ορκωτό ελεγκτή ‐ λογιστή της έδρας της εταιρίας ή, από αρμόδια κρατική αρχή (για τους μετόχους αλλοδαπά πρόσωπα), για την πιστοποίηση του ύψους και της σύνθεσης του μετοχικού κεφαλαίου.

Ε.1.2.4 Για τις εταιρίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου υποβάλλεται επιπλέον αντίγραφο του λογαριασμού όψεως ή του βιβλίου ταμείου, από τα οποία να προκύπτει η κατάθεση του κεφαλαίου καθώς και το όνομα του καταθέτη.

Ε.1.2.5 Αντίγραφα δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των δύο (2) τελευταίων ετών πριν από την απόκτηση συμμετοχής και των φορολογικών δηλώσεων όλων των ετών συμμετοχής στην υποψήφια εταιρία.

Ε.1.2.6 Αντίγραφα συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών και προμηθευτών για τις δύο τελευταίες οικονομικές χρήσεις.

Ε.1.2.7 Αντίγραφα απογραφικών καταστάσεων των λογαριασμών του Ισολογισμού «Συμμετοχές σε επιχειρήσεις» και «Χρεόγραφα», ηλεγμένες και πιστοποιημένες από αναγνωρισμένο ορκωτό ελεγκτή‐λογιστή της έδρας της εταιρίας.

Ε.1.2.8 Αντίγραφα απογραφικών καταστάσεων των παρακάτω λογαριασμών ισολογισμού της εταιρίας για τις τελευταίες δύο (2) χρήσεις:

Ι. Μακροπρόθεσμων ‐ Βραχυπρόθεσμων δανείων.

ΙΙ. Προμηθευτών.

ΙΙΙ. Γραμματίων και επιταγών πληρωτέων.

  1. Πιστωτών διαφόρων.
  2. Προκαταβολών πελατών.

Οι εν λόγω απογραφικές καταστάσεις θα πρέπει να είναι ηλεγμένες και πιστοποιημένες από αναγνωρισμένο ορκωτό ελεγκτή‐λογιστή της έδρας της εταιρίας.

Ε.1.2.9 Αντίγραφα των συμβάσεων όλων των υφιστάμενων δανείων.

Ε.1.2.10 Οι εταιρίες ‐ μέτοχοι που δεν έχουν δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις για την τελευταία χρήση ή έχουν δημοσιεύσει, αλλά η καταληκτική ημερομηνία της χρήσης που αφορά ο ισολογισμός τους ανάγεται σε χρόνο προγενέστερο των έξι (6) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, υποβάλλουν προσωρινές οικονομικές καταστάσεις ελεγμένες από αναγνωρισμένο ορκωτό ελεγκτή – λογιστή της έδρας της εταιρίας, για τη χρονική περίοδο από την έναρξη της τρέχουσας χρήσης έως το τέλος του προηγούμενου από την υποβολή της αίτησης ημερολογιακού μήνα. Για τη σύνταξη των καταστάσεων αυτών εφαρμόζονται τα λογιστικά πρότυπα βάσει των οποίων η εταιρία συντάσσει τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της. Επιπροσθέτως υποβάλλουν αναλυτικό ισοζύγιο της Γενικής Λογιστικής, σε επίπεδο λογαριασμών κατώτατης βαθμίδας, για τη χρονική περίοδο που αφορούν οι προσωρινές οικονομικές καταστάσεις.

Ε.1.3. Για τα υπό σύσταση νομικά πρόσωπα:

Ε.1.3.1 Υπεύθυνη δήλωση των ιδρυτών ότι τα ίδια κεφάλαια του νομικού προσώπου που θα συσταθεί δεν θα υπολείπονται του ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου του άρθρου 4 παρ. 1 περ. α του ν. 4339/2015.

Ε.1.3.2 Ανάλυση του εκτιμώμενου κόστους της επένδυσης που θα απαιτηθεί για την απόκτηση των υποδομών και του εξοπλισμού και τη λειτουργία του φορέα, κατά τον χρόνο έναρξης μετάδοσης του τηλεοπτικού προγράμματος που ορίζει ο νόμος. Η ανάλυση υποβάλλεται ανά κατηγορία και είδος δαπάνης, ξεχωριστά για τα συνθετικά στοιχεία κόστους επένδυσης και εξόδων λειτουργίας.

Ε.1.3.3 Ανάλυση του χρηματοδοτικού σχήματος της επένδυσης για την απόκτηση των υποδομών και του εξοπλισμού και τη λειτουργία του φορέα, κατά τον χρόνο έναρξης μετάδοσης του τηλεοπτικού προγράμματος που ορίζει ο νόμος. Η ανάλυση υποβάλλεται ανά πηγή χρηματοδότησης, ξεχωριστά για τα ίδια κεφάλαια των μετόχων και τα ξένα κεφάλαια.

Ε.1.3.4 Κάθε στοιχείο που τεκμηριώνει το κόστος της επένδυσης και τη διαθεσιμότητα των αναγκαίων για τη χρηματοδότηση της υποψηφίας κεφαλαίων, όπως αναλύονται κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα στις παραγράφους Ε.1.3.2 και Ε.1.3.3.

Τα αναφερόμενα στις ενότητες Ε.1.1. και Ε.1.2. δικαιολογητικά έγγραφα υποβάλλονται από τα φυσικά και νομικά αντιστοίχως πρόσωπα, τα οποία έχουν συμβληθεί στο έγγραφο σύστασης.

Γ] Την 18/5/2018 το ΕΣΡ συνεδριάζοντας ανακήρυξε τους προσωρινούς δικαιούχους για την χορήγηση αδειών παρόχων ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας .

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΕΣΡ, «ομοφώνως κρίθηκε ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του Συντάγματος, των νόμων και της προκήρυξης οι αιτήσεις (κατά την σειρά με την οποία κατετέθησαν) των»:

1) Ειδήσεις ντοτ κομ. Ανώνυμη Ραδιοτηλεοπτική και Εμπορική Εταιρεία παροχής Πληροφοριών Ενημέρωσης (ΣΚΑΙ)

2) Νέα Τηλεόραση Α.Ε. (Star Channel)

3) ALPHA Δορυφορική τηλεόραση Α.Ε. (Alpha)

4) Antenna TV Α.Ε. (Ant1)

5) Ραδιοτηλεοπτική A.E. (E TV)

Δ]  Επιπροσθέτως σε απάντηση  της 8757/928/14.9.2017  επερώτησης μου  για το θέμα μου κοινοποιήθηκε η απάντηση του ΕΣΡ και από σχετική έρευνα που διεξήγαγα  προκύπτει από τον σχετικό επισυναπτόμενο πίνακα ιδιοκτησίας των μετόχων της  ALPHA Δορυφορική τηλεόραση Α.Ε. (Alpha) τα εξής:

ΕΤΟΣ 2012

1]  ΜΕΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕ  EINAI :

     Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ALHA MEDIA GROUP (ΠΡΩΗΝ WAKEROCK LTD) ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ  100%

2] ΜΕΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ALHA MEDIA GROUP (ΠΡΩΗΝ WAKEROCK LTD) ΕΙΝΑΙ :

     Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ SIXOMEN LTD  ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ  100%

3] ΜΕΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ SIXOMEN LTD

EINAI OI :

 Α] ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΝΤΟΜΗΝΑΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 53.84%,

 Β] ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΕΜΚΟ (συμφερόντων Δ Κοντομηνά ) 38,40,

 Γ] ΕΤΑΙΡΕΙΑ IΝΤΕRFINANCE (συμφερόντων Δ Κοντομηνά ) 7,76 %

Στη συνέχεια όμως έχουμε τις εξής αλλαγές:

ΕΤΟΣ 2016

1]  ΜΕΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕ  παραμένει :

     Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ALHA MEDIA GROUP (ΠΡΩΗΝ WAKEROCK LTD) ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ  100%

2] ΜΕΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ALHA MEDIA GROUP (ΠΡΩΗΝ WAKEROCK LTD) ΕΙΝΑΙ :

     Η ΜΑΡΙΑ ΚΟΝΤΟΜΗΝΑ (11 των εγκαλουμενων ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ  100%)

Ε] Δυστυχώς όμως και παρότι τα ανωτέρω είναι γνωστά στο ΕΣΡ το τελευταίο φέρεται να άσκησε  πλημμελή έλεγχο στην εταιρεία ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΑΕ, η οποία φαίνεται ότι μέσα από ένα σύμπλεγμα εξωχώριων εταιρειών, προέβαινε και προβαίνει ανελέγκτως σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου για να καλύψει τις συνεχείς και εκτεταμένες ζημίες που παρουσίαζε κατά την χρήση της, αλλά και προέβη σε αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος από τον Δημήτρη Κοντομηνά στην Μαρία Κοντομηνά  χωρίς, κατά τα φαινόμενα, να πληρώνονται οι τυχόν φόροι δωρεάς και μεταβίβασης  και  κατά παράβαση των Εισαγγελικών και Ανακριτικών διατάξεων οι οποίες είχαν διατάξει την δέσμευση όλων των περιουσιακών στοιχείων του Δ Κοντομηνά λόγω χρεών προς το Δημόσιο,

Παρόλαυτα το ΕΣΡ, κατά μία δέουσα να ελεγχθεί -κατ’εμέ- απόφασή του δεν εφαρμόστηκε προσηκόντως ο Νόμος και το δίκαιο της προκήρυξης, ανακηρύσσοντας  την ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΑΕ υποψήφια για την απόκτηση τηλεοπτικής συχνότητας.

Επειδή είναι απολύτως σαφές ότι ένας από τους σκοπούς της  προκήρυξης, είναι η αποφυγή νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα και για το σκοπό αυτό  ζητείται από τους υποψηφίους να προσκομίσουν αναλυτικές οικονομικές  καταστάσεις όχι μόνο για την υποψήφια εταιρεία αλλά και για τους μετόχους  και σε περίπτωση που και αυτοί είναι νομικά πρόσωπα αναφέρονται  τα  στοιχεία  ταυτότητας των μετόχων της διαδοχικώς μέχρι φυσικού προσώπου, (Γ.2.2)  και ειδικότερα για τις αλλοδαπές εταιρίες‐μέτοχοι της υποψηφίας (όπως εδώ δηλαδή της ALPA MEDIA LTD η οποία εδρεύει στην Κύπρο έχει τη μορφή εξωχώριας εταιρείας ) και  των μετόχων  αυτής  που  έχουν  τη  μορφή  της  «nominee  company», αλλά το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ  οφείλουν να δηλώσουν τον πραγματικό τους μέτοχο (beneficial owner).

    Επειδή η απαίτηση αυτή του Νομοθέτη δεν είναι <<διακοσμητική>> της συμβάσεως αλλά ουσιαστική και στοχεύει να ελεχθεί με κάθε μέσο ότι το επενδυτικό σχήμα δεν αποτελεί όχημα νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα αλλά προέρχεται από υγιή επιχειρηματικότητα.

 Επειδή  Το ΕΣΡ φαίνεται να ξεπέρασε με απίστευτη <<ευκολία>>  το γεγονός ότι από το 2012 έως το 2016 διενεργήθηκαν αφενός τεράστιες αυξήσεις μτχ κεφαλαίου  και από 177.000.000 ευρώ ανήλθε το μτχ κεφάλαιο στα 289.543.000 ευρώ, αφετέρου δε διενεργήθηκαν μεταβιβάσεις και αλλαγές στους beneficial ownerς και αυτή η τεράστια περιουσία των 289.000.000 ευρώ πέρασε εν μία νυκτί από τον Δ Κοντομηνά στην Μαρία Κοντομηνά άγνωστο εάν πληρώθηκε ο αναλογούν φόρος και παρότι Εισαγγελικές και Ανακριτικές Διατάξεις που ερευνούν τον Δημήτριο Κοντομηνά για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα είχαν απαγορεύσει ρητώς την μεταβίβαση των περιουσιακών του στοιχείων.

  Επειδή  λοιπόν συνάγεται από τα ανωτέρω ότι θα πρέπει να διερευνηθεί εξ Υμών εάν ενδεχομένως τα αναφερόμενα μέλη του ΕΣΡ παρέβησαν το καθήκον τους ανακηρύσσοντας την ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΑΕ υποψηφια προς απόκτηση τηλεοπτικής συχνότητας όταν την ίδια στιγμή με το ίδιο σκεπτικό απέκλεισαν ορθώς την εταιρεία Τηλεοπτική Ελληνική Α.Ε. και ενώ, ενδεχομένως, οι μέτοχοι της δεν παρείχαν επαρκή δικαιολογητικά με την προέλευση των χρημάτων.

Επειδή σε καμία περίπτωση το θέμα δεν  έχει λυθεί από το έτος 2008 όταν δηλ είχε γίνει ο έλεγχος για την μεταβίβαση των μετοχών της ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕ στην OFF SHORE WAKEROCK (η οποία μετονομάστηκε σε  ALPHA MEDIA GROUP), διότι  δεν ήταν δυνατόν ό έλεγχος πόθεν έσχες του τρίτου φυσικού ή νομικού προσώπου που ελέγχουν έμμεσα δια της συμμετοχής των τη μετοχική σύνθεση μετόχου της ελεγχόμενης εταιρείας…(232/11.5.2010 ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΣΡ).

Επειδή αν ήταν όμως αυτός ο σκοπός του Νομοθέτη δεν θα υποχρέωνε τους συμμετέχοντες να δηλώνουν τους μετόχους των μετόχων διαδοχικώς μέχρι φυσικού προσώπου, και τις αλλοδαπές εταιρίες‐μέτοχοι της υποψηφίας και ή των μετόχων  αυτής  που  έχουν  τη  μορφή  της  «nominee  company», έως  τον πραγματικό τους μέτοχο (beneficial owner).

 Επειδή η ανεξάρτητη Αρχή  ΕΣΡ είναι υποχρεωμένη να ασκήσει  ουσιαστικό  έλεγχο στην ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΑΕ αφού ο Δημήτριος και η Μαρία Κοντομηνά ενδεχομένως να έχουν τελέσει τα τιμωρούμενα σε βαθμό κακουργήματος εγκλήματα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα της καταδολίευσης δανειστών και της παραβίασης εισαγγελικής και ανακριτικής διάταξης.

Συγκεκριμένα ενώ ο Δ Κοντομηνάς διώκεται για φοροδιαφυγή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, φέρεται να διοχέτευσε στην κόρη του Μαρία Κοντομηνά περιουσιακό στοιχείο αξίας 289.543.000 ευρώ δηλαδή τον τηλεοπτικό σταθμό ALPHA μεταβιβάζοντας της το 100% των μετοχών της ALHA MEDIA GROUP χωρίς να πληρωθεί ούτε φόρος μεταβίβασης ούτε φόρος υπεραξίας ούτε φόρος δωρεάς.

Πως είναι δυνατόν η Μ Κοντομηνά να αποκτά έναν τέτοιο περιουσιακό στοιχείο που σε περίπτωση που η μεταβίβαση εγενετο κανονικά οι εισπραττόμενοι από το Ελληνικό Δημόσιο φόροι θα ήταν της τάξεως των δεκάδων ίσως και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Ομοίως ο Δ Κονομηνάς φέρεται τους φόρους που απέκρυψε των 77.000.000 ευρώ που του καταλογισε η Δ.Ο.Υ το 2017 να τους ενσωμάτωσε στο κανάλι ALHA και να τους μεταβιβάζει αχρεωστήτως στην κόρη του.

Τα συγκεκριμένα περιστατικά, εάν είναι αληθή, φέρονται να έγιναν κατά παράβαση των Εισαγγελικών και Ανακριτικών διατάξεων και σκοπό είχαν να παρέχουν στους εγκαλούμενους προστασία από τις επιβληθείσες κυρώσεις και τιμωρούνται σε βαθμό κακουργήματος.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Σας καλω να απανήσετε :

Τι θα κάνετε για να προβεί το ΕΣΡ σε ουσιαστικό έλεγχο της ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΑΕ και των μετόχων της μέχρι φυσικού προσώπου.

Τι θα κάνετε για να διαπιστώσετε το νόμιμο της μεταβίβασης των μετοχών της ALPHA MEDIA LTD από τον Δημήτρη Κοντομηνά στην Μαρία Κοντομηνά και σε περίπτωση που ήθελε διαπιστώσετε έκνομες ενέργειες να αποκλείσετε την πρώτη εταιρεία από τον διαγωνισμό θα μεταβιβάσετε τον σχετικό φάκελο στην Δικαιοσύνη για να αποδοθούν οι αντίστοιχες ποινικές ευθύνες;

Τι θα κάνετε εάν τα μέλη του ΕΣΡ έχουν τυχόν διαπράξει, κατά τα ανωτέρω το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος ανακηρύσσοντας υποψήφια την ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ;

Ο ερωτών Βουλευτής Νίκος Ι. Νικολόπουλος, Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα