FACEBOOK SHOPS: Όλος ο κόσμος ένα κατάστημα

Νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου έστησε ο κολοσσός του Μαρκ Ζούκενμπεργκ, και δημιουργεί καινούργια δεδομένα στην αγορά

Από την αρχέγονη μορφή του έως και μερικές δεκαετίες πίσω το εμπόριο ήταν συνυφασμένο με το φυσικό κατάστημα και την επαφή του αγοραστή με τον πωλητή. Αναπόφευκτα ο καλπασμός της τεχνολογίας άλλαξε τα συναλλακτικά ήθη και τις πρακτικές, φέρνοντας την αγορά στην οθόνη του υπολογιστή του καταναλωτή. Το επόμενο βήμα; Μάλλον το έκανε ήδη ο κολοσσός του Μαρκ Ζούκενμπεργκ, το Facebook, μετατρέποντας τον κόσμο όλο σε ένα κατάστημα!!!

Του Νίκου Τσαγκατάκη

Τις σχετικές ανακοινώσεις και διευκρινίσεις έκανε προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος του «βασιλιά» των social media, περιγράφοντας  τη νέα υπηρεσία η οποία τιτλοφορείται Facebook Shops. Τι εστί Facebook Shops; Πρόκειται για μία καινούργια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που θα δίνει πλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να λανσάρουν και να εμπορεύονται τα προϊόντα τους εύκολα και γρήγορα μέσω των διαδικτυακών καναλιών του Facebook και του Instagram.

Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων θα μπορούν να δημιουργούν ένα ψηφιακό «κατάστημα» στην εταιρική ιστοσελίδα, παραθέτοντας έναν κατάλογο προϊόντων τα οποία οι χρήστες θα βλέπουν και θα μπορούν να αγοράζουν. Η πρόσθεση των προϊόντων μπορεί να γίνει είτε χειροκίνητα είτε χρησιμοποιώντας το XML αρχείο του καταστήματος, στην περίπτωση που υπάρχει ήδη κάποιο e-shop. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το Facebook σκοπεύει να ενεργοποιήσει επιπρόσθετα τις απευθείας αγορές μέσα από τα live streams.

Τα Facebook Shops αναμένεται να δημιουργήσουν καινούργια δεδομένα στην αγορά και οι πρώτες απόπειρες λειτουργίας «τρέχουν» ήδη στις ΗΠΑ. Βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που έχει καταρτίσει η Facebook, το επόμενο βήμα θα γίνει εντός του καλοκαιριού και θα αφορά τη λειτουργία ψηφιακών καταστημάτων στην πλατφόρμα του Instagram, ενώ η υπηρεσία θα επεκταθεί σταδιακά και στον υπόλοιπο κόσμο.

Δωρεάν εφαρμογή, άπειρες δυνατότητες

Με τη βοήθεια της Action Digital, του full-service agency που ειδικεύεται σε θέματα μάρκετινγκ και συνέταξε έναν επιγραμματικό οδικό χάρτη προς ενδιαφερόμενους… ναυτιλλομένους, η νέα πρωτοβουλία του Facebook φαίνεται να προσφέρει μία μεγάλη βεντάλια καινοτόμων δυνατοτήτων στις επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτύξουν τις διαδικτυακές πωλήσεις τους. Κατ’ αρχάς, για όσες επιχειρήσεις διαθέτουν ήδη Facebook Shop ξεκαθαρίζεται ότι αυτό δεν θα διαγραφεί, αντιθέτως η Facebook δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα μέσω update και με νέο interface να μεταφέρουν όλα τα προϊόντα τους στο καινούργιο λειτουργικό περιβάλλον, με την επιπλέον δυνατότητα να συνδέσουν κι άλλους λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram.

Συμπληρωματικά στα παραπάνω, από τους ειδικούς της Action Digital υπογραμμίζεται ότι πλέον μία επιχείρηση που θα θέσει σε λειτουργία το δικό της Facebook Shop θα μπορεί να διαφημίζει αυτόματα τα προϊόντα της σε όλες τις πλατφόρμες που είναι συνδεδεμένες με το Facebook, κυρίως στο Instagram, ομαλά, χωρίς να χρειάζεται να διαφοροποιήσει τις αναρτήσεις της ή να τις προσαρμόσει αναγκαστικά στους περιορισμούς του κάθε μέσου. Η αυτοματοποίηση στην προώθηση των προϊόντων και η άμεση πρόσβαση των καταναλωτών σε αυτά, θα έχει ως αποτέλεσμα την ομαλοποίηση του «ταξιδιού του αγοραστή» (buyer’s journey) και κατ’ επέκταση την άνοδο των πωλήσεων.

Ειδικά στο κομμάτι της διαφήμισης, οι δυνατότητες λανσαρίσματος αγγίζουν το άπειρο. Συγκεκριμένα, με το ανανεωμένο Facebook Shop οι αγορές πλέον θα μπορούν να γίνονται μέσω χορηγημένων διαφημίσεων, από το προφίλ της εταιρείας σε Facebook και Ιnstagram, τα προϊόντα θα μπορούν να «ταγκάρονται» σε Stories, ενώ στο άμεσο μέλλον θα επιτρέπεται ακόμα και σε live streams! Επίσης, η νέα εφαρμογή θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν tag τα προϊόντα τους καθ’ όλη τη διάρκεια του live για να μπορούν όλοι όσοι παρακολουθούν να έχουν απευθείας πρόσβαση στο προϊόν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: αν μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον χώρο της ομορφιάς αποφασίσει να συνεργαστεί με influencer για να κάνει βίντεο με συμβουλές για μακιγιάζ, χρησιμοποιώντας τα προϊόντα της εταιρείας, με τη λειτουργία του Facebook Shop θα μπορεί να δείχνει τα προϊόντα της την ώρα του live stream και οι χρήστες θα μπορούν να τα αγοράζουν απευθείας! Μέσα στα σχέδια της Facebook είναι και η αγορά μέσω υπηρεσιών απευθείας μηνυμάτων, όπως το Facebook Messenger, Instagram Direct και WhatsApp.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι για την ώρα οι καταναλωτές δεν θα μπορούν να αγοράσουν απευθείας το προϊόν της αρεσκείας τους, καθώς η Facebook βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών μιας ασφαλούς υπηρεσίας αγορών μέσω της εφαρμογής. Μέχρι αυτό να καταστεί εφικτό, οι δυνητικοί αγοραστές θα μεταφέρονται στην ιστοσελίδα της επιχείρησης για να ολοκληρώσουν από εκεί τη διαδικασία πληρωμής, είτε θα δρομολογούνται σε μία υπηρεσία εκτέλεσης διαδικτυακών πληρωμών, όπως είναι λ.χ. το Paypal.

Τελευταίο, αλλά όχι έλασσον: Το Facebook Shops είναι δωρεάν εφαρμογή και είναι διαθέσιμη για όσους έχουν εταιρική σελίδα στο Facebook και Instagram, μαζί με εύκολες οδηγίες για ενεργοποίηση και χρήση. Με απλά λόγια, δεν χρειάζεται να πληρώσουν ΤΙΠΟΤΑ για να απολαύσουν τις δυνατότητές της.

Υπηρεσία «χρυσάφι» ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Η συνήθης ερώτηση των χρηστών είναι πώς μπορούν  να αξιοποιήσουν καλύτερα αυτή τη νέα εφαρμογή. Ωστόσο οι άνθρωποι της Action Digital στρέφουν δικαιολογημένα την απάντηση όχι στην καλύτερη αξιοποίηση του εργαλείου, αλλά στο γιατί αυτό το νέο «όπλο» είναι τόσο χρήσιμο. Κι εξηγούν ότι η διευκόλυνση που προσφέρει το Facebook ως προς τη διαφήμιση προϊόντων έχει μεγάλη σημασία ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν διαθέτουν τα υψηλά διαφημιστικά μπάτζετ των πολυεθνικών.

Σύμφωνα πάντα με την Action Digital, η αμεσότητα στην αγορά προϊόντων, μαζί με την ανάλυση αγοράς που προσφέρουν τα πολλά εργαλεία που διαθέτει το Facebook μπορούν να δώσουν στις επιχειρήσεις την ανταγωνιστικότητα που χρειάζονται όχι μόνο για να επιβιώσουν σε καθεστώς οικονομικής αβεβαιότητας αλλά και για να αναπτυχθούν «χτίζοντας» θέσεις στην αγορά της επόμενης ημέρας.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα