
Φουρτούνες για τον Κικίλια στην Αλόννησο
Αποφάσισε την καρατόμηση του λιμενάρχη του νησιού, με τους κατοίκους να αντιδρούν καταγγέλλοντας ότι το λιμάνι τους είναι από τα πλέον επικίνδυνα του Αιγαίου
Τεράστιες είναι οι αντιδράσεις στην Αλόννησο για την απόφαση του Βασίλη Κικίλια να καρατομήσει του λιμενάρχη του νησιού (Πλωτάρχης Σπύρος Δροσάκης) επειδή έσπασε ο κάβος πλοίου τη στιγμή επιβίβασης οχημάτων. Συγκεκριμένα προ ολίγων ημερών, όταν έφτασε στο νησί το πλοίο «SPEED RUNNER JET2» του Μάριου Ηλιόπουλου, κατά την διάρκεια της επιβίβασης των αυτοκινήτων έσπασε ο κάβος του πλοίου και ενώ επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες στην περιοχή.
«Παράλληλα με την εντολή προς τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος για διενέργεια ΕΔΕ, απομακρύνεται και ο Λιμενάρχης Αλοννήσου. Ήταν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο συμβάν που έθεσε σε κίνδυνο επιβάτες και πλήρωμα. Είμαι απολύτως ξεκάθαρος: Σε θέματα ασφάλειας δεν υπάρχει καμία απολύτως ανοχή», έγραψε ο υπουργός Ναυτιλίας σε ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι αντιδράσεις κατά της απόφασης του κ. Κικίλια μεγάλες, καθώς όλοι διαμαρτύρονται ότι το λιμάνι της Αλοννήσου είναι ίσως από τα πλέον επικίνδυνα στην νησιωτική χώρα. «Ο χώρος πρόσδεσης που έγινε το συμβάν δεν είναι καν κανονικό λιμάνι. Πρόκειται για έναν εξωτερικό ντόκο, τον οποίο εδώ και χρόνια η Π.Ε.Π.Ε.Ν. κατατάσσει – μέσα από την ετήσια έκθεσή της που κατατίθεται στο Υπουργείο – ανάμεσα στα πιο επικίνδυνα «λιμάνια» της χώρας», αναφέρουν οι φορείς του νησιού, οι οποίοι στέκονται στο πλευρό του καρατομημένου λιμενάρχη.
Ακατάλληλο το λιμάνι
Το λιμάνι της Αλονήσσου είναι ακατάλληλο, όπως επιβεβαιώνουν όσοι έχουν βρεθεί στο νησί των Σποράδων, κάτι για το οποίο έχει ενημερωθεί αναλυτικά και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Ο πρωθυπουργός είχε συναντηθεί με τον πρώην δήμαρχο Αλονήσσου, Πέτρο Βαφίνη, όχι μία, αλλά δύο φορές. Η πρώτη στον Βόλο, στις 20 Μαΐου 2022 (στη σύσκεψη συμμετείχαν οι 8 δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας και Σποράδων) και η δεύτερη λίγο αργότερα, στις 15 Ιουνίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, όταν ο πρωθυπουργός υποδέχθηκε τους δημάρχους των μικρών νησιωτικών δήμων.
Τόσο στην πρώτη, αλλά κυρίως στη δεύτερη συνάντηση, ο Πέτρος Βαφίνης ενημέρωσε τον Κυριάκο Μητσοτάκης για την ακαταλληλότητα του λιμανιού. Ο τότε δήμαρχος είχε θέσει στο τραπέζι τρία εμβληματικά έργα για το νησί που αφορούν τη χρηματοδότηση για την κατασκευή του νέου λιμένα, την επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση και λειτουργία των υπόλοιπων ναυαγίων, αλλά και την κατασκευή αεροδρομίου στην Αλόννησο, ενός έργου που είχε ξεκινήσει προ δεκαετιών μαζί με άλλα αεροδρόμια της Ελλάδας αλλά δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Μετά την ολοκλήρωση της τότε συνάντησης, «τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο τότε υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ανακοίνωσαν τη χρηματοδότηση του νέου λιμένα στη θέση Σπαρτίνες, με ποσό ύψους 10.800.000 ευρώ», ανέφερε σε ρεπορτάζ της η ΕΡΤ. Λίγο καιρό αργότερα κατατέθηκε στο υπουργείο πλήρης μελέτη για την κατασκευή νέου εμπορικού – επιβατικού λιμένα. «Το μόνο που απομένει είναι η ολοκλήρωση της χωροθέτησης από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας – συγκεκριμένα από το Τμήμα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος. Παρότι έχουν πραγματοποιηθεί συζητήσεις με τη σχετική Γραμματεία, καμία πρόοδος δεν έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα», καταγγέλλει σήμερα ο Πέτρος Βαφίνης.
Το κύμα συμπαράστασης στο πρόσωπο του Λιμενάρχη Αλοννήσου μεγαλώνει και όλοι ζητούν την παραμονή του στο νησί, ενώ κάποιοι μιλούν ακόμα και «για δυναμικές κινητοποιήσεις», όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της τοπική ιστοσελίδα. Παρόμοια συμβάντα έχουν σημειωθεί και στο παρελθόν – χαρακτηριστικά, το σοβαρό ατύχημα με το Ε/Γ-Ο/Γ «ADONIS» που προσέκρουσε στα βράχια, υπέστη σημαντικές ζημιές, ευτυχώς χωρίς ανθρώπινες απώλειες.