Για τη φουκαριάρα την… μπαταρία του!

Κατηγορήθηκε για ψευδή βεβαίωση και πλαστογραφία. Του πέρασαν κανονικά χειροπέδες και οδηγήθηκε στα δικαστήρια. Όλα αυτά μετά από μία ανέμελη βόλτα με το υπερπολυτελές του τζιπ, που όμως έφερε πλαστές πινακίδες. Πρωταγωνιστής ο Μιχάλης Λιάπης!

 Ρεπορτάζ: Θεοδόσης Παπανδρέου

Η είδηση προκάλεσε σε άλλους μούδιασμα και σε άλλους γέλια. Ο πάντα κυριλάτος Μιχάλης Λιάπης με χειροπέδες. Ένα καταραμένο στοπ τον έφερε αντιμέτωπο με τον αστυνομικό έλεγχο από όπου προέκυψε λαυράκι. Χωρίς ταυτότητα και δίπλωμα ο πρώην υπουργός. Χωρίς ασφάλεια και πινακίδες το τζιπ του. Για την ακρίβεια, πινακίδες είχε αλλά ήταν πλαστές, καθώς ο Μ. Λιάπης είχε επιλέξει να καταθέσει τις κανονικές ώστε να αποφύγει τα πρόσθετα φορολογικά έξοδα.

Κατά τη μεταγωγή του από την Τροχαία Αγίας Παρασκευής –όπου κρατείτο μετά τη σύλληψή του στην Αρτέμιδα– στα δικαστήρια, ο Μ. Λιάπης εμφανίστηκε προκλητικός απέναντι στο δημόσιο αίσθημα. Ο πρώην υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έσφαλα και πρέπει να πληρώσω το τίμημα της απερισκεψίας μου. Το ομολογώ. Έβαλα μπροστά το αυτοκίνητο για να γεμίσω την μπαταρία». Υποστήριξε ότι είναι Ι.Χ. που δεν χρησιμοποιεί και για αυτό το είχε σε αποθήκη που βρίσκεται στο Πόρτο Ράφτη. Συμπλήρωσε δε ότι είναι η πρώτη φορά που κυκλοφορεί με πλαστές πινακίδες στους αθηναϊκούς δρόμους! «Συνταξιούχος είμαι, δεν λέω ότι είμαι φτωχός, αλλά η κρίση έχει αγγίξει και εμένα», τόνισε.

 Δικαιολογίες για… ιθαγενείς

Ο κ. Λιάπης, φυσικά, ίσως λόγω της αποχής του από την πολιτική ζωή του τόπου, εκτίμησε ότι απευθύνεται στους ακολούθους του της περιόδου της υπουργίας του. Για αυτό άλλωστε και επέλεξε να αποσιωπήσει το θέμα ότι κυκλοφορούσε με πλαστές πινακίδες η χρήση των οποίων δεν χωρά καμία δικαιολογία. Ούτε ότι «κάτι έπρεπε να βάλω», όπως ο ίδιος είπε! Η δε δήλωσή του κινείται στα όρια του… κωμικού! Πόσω δε που ο Μ. Λιάπης ετοιμάζεται για ταξίδι στην Ασία κατά δήλωσή του!

Το δημόσιο αίσθημα σε μεγάλο βαθμό εξέφρασε ο Γεράσιμος Γιακουμάτος, ο οποίος δήλωσε πως θα… απάλλασσε τον πρώην υπουργό αν ήταν στη θέση του αρχιδικαστή: «Αν ήμουν αρχιδικαστής, θα τον είχα αθωώσει λόγω βλακείας. Είναι επικίνδυνη η βλακεία του. Η λογική μου δεν μπορεί να το εξηγήσει. Το να κάνω μια τσάρκα χωρίς πινακίδες, πάει στο διάολο, αλλά το πλαστό; Πάρα πολύ με ενοχλεί». Και πρόσθεσε ο Γ. Γιακουμάτος: «Έδωσε αφορμή να γίνει μια σπέκουλα και να διαλύσει την πολιτική γενικά».

Κερασάκι στην τούρτα της απίστευτης γκάφας του πρώην υπουργού είναι πως κατά τη διάρκεια της θητείας του στον υπουργικό θώκο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, όταν μοίραζε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στους πολίτες, τον συνόδευε από αυτό το κείμενο: «Κανόνας ζωής».

Έτσι χαρακτήριζε τον ΚΟΚ ο πρώην υπουργός, και μάλιστα έδινε έμφαση σε αυτό, τονίζοντας τα γράμματα για να το προσέξουν όλοι. Μόνο που τον κανόνα αυτό –που όντως θα πρέπει να ισχύει για όλους μας– τον παρέβη με έναν πανηγυρικά παράνομο τρόπο. Τότε μάλιστα είχε απευθυνθεί και στο γνωστό μοντέλο Βίκυ Καγιά και τον Ολυμπιονίκη Πύρρο Δήμα ώστε να γίνουν πρεσβευτές του ΚΟΚ. Το σχέδιό του ναυάγησε…

Η ηχηρή πτώση

Στο παρασκήνιο και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής –ο ξάδελφος– δεν επικοινώνησε ούτε μαζί του ούτε με κάποιον από την οικογένεια Λιάπη. Άλλωστε, οι δυο τους δεν έχουν ιδιαίτερες σχέσεις. Αιτία κι αφορμή είναι ότι κάποια στιγμή ο Μ. Λιάπης είχε καταφερθεί κατά του Κ. Καραμανλή, θεωρώντας ότι κακώς έγινε πρωθυπουργός εκείνος διαδραματίζοντας ισχυρό πολιτικό ρόλο σε συγκεκριμένη περίοδο. Μάλιστα, λέγεται ότι είχε πει: «Αν δεν με έλεγαν Λιάπη αλλά Καραμανλή, ο Κώστας δεν θα είχε καμιά τύχη μπροστά μου». Επιπλέον, δεν είναι λίγες οι αναφορές από το περιβάλλον του ιδρυτή της Ν.Δ. Κωνσταντίνου Καραμανλή στο πρόσωπο του Μ. Λιάπη ως το χαϊδεμένο παιδί του εθνάρχη, καθώς εκείνος ήταν τζέντλεμαν ενώ ο Κώστας ήταν «χύμα».

Η κόντρα Καραμανλή – Λιάπη κορυφώθηκε στον ανασχηματισμό της 7ης Ιανουαρίου 2009, όταν ο τότε πρωθυπουργός τον απομάκρυνε από τη θέση του υπουργού Πολιτισμού την οποία διατηρούσε από τις βουλευτικές εκλογές του 2007.

Θα πρέπει, τέλος, να σημειωθεί πως στις 4 Μαΐου 2011 ήρθε στη δημοσιότητα η φορολογική δήλωση του Μ. Λιάπη, στην οποία φαινόταν ότι κατά τη διάρκεια του 2008 ελάμβανε επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ). Ο ίδιος δήλωσε πως πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους! Κοινώς, «ξαναδούλεψε» το κράτος.

Τον μόνο που δεν κατάφερε να… δουλέψει ο Μ. Λιάπης ήταν την Αμαλία Μπογδάνου. Η οποία δεν είναι άλλη από την πρώην σύζυγό του, με την οποία χώρισε την περίοδο που ήταν υπουργός Μεταφορών και κατά παραγγελία της οικογένειας Καραμανλή με ιδιαίτερα πολιτισμένο τρόπο. Όμως οι φωτογραφίες του από τις… καυτές βόλτες του στη Μύκονο είχαν ήδη αφήσει το στίγμα τους.

 Τι προσπάθησε να γλιτώσει ο «συνταξιούχος»

Ένα σημαντικό ποσό που ξεπερνά τις €4.000 γλιτώνει όποιος κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους με πλαστές πινακίδες ένα τζιπ 4.000 κ.ε., ενώ έχει υποβάλει δήλωση ακινησίας στην εφορία. Για παράδειγμα, σε ένα μοντέλο του 2004, 4.200 κ.ε., αντιστοιχούν ετήσια τέλη κυκλοφορίας €1.320, ετήσιος φόρος πολυτελούς διαβίωσης €2.254 και ετήσια ασφάλιστρα περίπου €600. Δηλαδή συνολικά €4.174. Την ίδια στιγμή το εν λόγω αυτοκίνητο βαρύνεται και με ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης €22.540, το οποίο προστίθεται στα υπόλοιπα τεκμήρια που βαρύνουν τον φορολογούμενο.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα