Handelsblatt: Οι Έλληνες θα πληρώσουν τα προεκλογικά δώρα του Τσίπρα

Ιδιαίτερα αιχμηρό είναι για τον Αλέξη Τσίπρα το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt που φέρει τον τίτλο «Στο τέλος του ο Τσίπρας: Στην Ελλάδα επίκειται κυβερνητική αλλαγή».

«Στις αρχές του 2015 ο Τσίπρας ήταν για πολλούς Έλληνες ο φέρελπις. Στο μεταξύ όμως οι περισσότεροι ψηφοφόροι είναι βαθύτατα απογοητευμένοι. Την υπόσχεση να διώξει από την Αθήνα τη μισητή Τρόικα, τους εκπροσώπους των πιστωτών, δεν κατάφερε να την υλοποιήσει. Με τη συγκρουσιακή πολιτική έναντι των δανειστών ο Τσίπρας και ο εκκεντρικός υπουργός του επί των Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης οδήγησαν τη χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και του Grexit. Για να αποσπάσει δάνεια που είχε άμεσα ανάγκη η χώρα, ο Τσίπρας αναγκάστηκε στα μέσα του 2015 να υπογράψει ένα ακόμη πιο σκληρό πρόγραμμα περικοπών και μεταρρυθμίσεων. Και ενώ η Ελλάδα είχε επιστρέψει το 2014 ήδη στην ανάπτυξη και βρισκόταν λίγο πριν την επιτυχή ολοκλήρωση των προγραμμάτων βοήθειας, διολίσθησε και πάλι στην ύφεση» επισημαίνεται στο δημοσίευμα.Μάλιστα, η γερμανική εφημερίδα επικαλείται και δηλώσεις του επικεφαλής του ESM, Klaus Regling, ο οποίος εκτίμησε παλιότερα ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κόστισε το πρώτο εξάμηνο του 2015 100 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, η Handelsblatt σχολιάζει ότι άλλες εκτιμήσεις διπλασιάζουν την οικονομική ζημία.
«Το βουνό του χρέους συνεχίζει να αυξάνεται.Ο Τσίπρας παρέλαβε δημόσιο χρέος ύψους 324 δισ. ευρώ το 2015 και σήμερα είναι σχεδόν 358 δισ. ευρώ» επισημαίνεται.Ωστόσο δεν είναι μόνο το χρέος που ανεβαίνει, καθώς πλέον απειλείται με εκτροχιασμό και ο προϋπολογισμός.

«Πριν τις ευρωεκλογές ο Τσίπρας αποφάσισε τη μείωση της φορολογίας και αύξηση των συντάξεων για ψηφοθηρικούς λόγους. Τα εκλογικά δώρα δεν βοήθησαν. Ωστόσο επιβαρύνουν τον τρέχοντα προϋπολογισμό με 1,3 δις ευρώ.
Τα επιπρόσθετα κόστη θα κυμανθούν μάλιστα μεταξύ 2020 και 2022 ετησίως στα 2 δισ. ευρώ. Τον λογαριασμό θα κληθούν να πληρώσουν και πάλι οι Έλληνες φορολογούμενοι. Και αυτό ενώ o Τσίπρας ξεζούμιζε ήδη επί τέσσερα χρόνια τους πολίτες για να χρηματοδοτήσει τα προεκλογικά του δώρα. Από την αναδιανομή αυτή υποφέρει περισσότερο η μεσαία τάξη. […] Μπορεί ο Τσίπρας να διατείνεται ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια δημιούργησε 400.000 νέες θέσεις εργασίας.Αυτό που αποσιωπά όμως είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος είναι κακοπληρωμένες και όχι σίγουρες δουλειές».

Η σύγκριση

Στη συνέχεια η γερμανική εφημερίδα, κι αφού παρουσιάζει το βασικό άξονα του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ, κάνει μια σύγκριση μεταξύ Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκου Μητσοτάκη.

«Όσο διαφορετικοί είναι οι χαρακτήρες τους τόσο διαφορετικοί είναι και οι προεκλογικοί τους αγώνες.
Ο Τσίπρας απολαμβάνει να κινείται μέσα στα πλήθη, αν και η προσέλευση δεν είναι τόσο μεγάλη όσο παλαιότερα ενώ ο Μητσοτάκης αναζητά το διάλογο. Επισκέπτεται μικρές πόλεις και χωριά, ακούει τις ανησυχίες των περαστικών, των εμπόρων, των εργατών. Ο Μητσοτάκης είναι αυτός που ακούει, ο Τσίπρας εκείνος που μάχεται.
Παρά τα χαμηλά ποσοστά στις δημοσκοπήσεις ο νυν πρωθυπουργός συνεχίζει μέχρι και την τελευταία μέρα να εμφανίζεται βέβαιος για τη νίκη του. […] Η πλειονότητα των Ελλήνων όμως βλέπει τις κάλπες με περισσότερο ρεαλισμό. […] Το 82% αναμένει τη νίκη της ΝΔ».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα