Η Δικαιοσύνη άργησε 13 χρόνια

Στις 21 Σεπτεμβρίου ξεκινά η δίκη για την «αμαρτωλή» σύμβαση 994/2005 του ΟΣΕ, με κατηγορούμενους στελέχη των σιδηροδρόμων αλλά και δύο «εθνικούς» εργολάβους.

Ούτε ένα ούτε δύο αλλά 13 χρόνια χρειάστηκε να περάσουν για να καταλήξει στο ακροατήριο μία σκανδαλώδης υπόθεση που αφορά την περιώνυμη σύμβαση υπ΄ αριθμό 994/2005 τους ΟΣΕ.

Έτσι στις 21 Σεπτεμβρίου αναμένεται να κάτσουν στο σκαμνί συνολικά 21 κατηγορούμενοι μεταξύ των οποίων: ο πρώην διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ, Κωνσταντίνος Γιαννακός, ο πρώην αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΟΣΕ, Λάμπρος Μάκκας, τα πρώην μέλη Δ.Σ. του οργανισμού, Δαμιανή Αντανασιώτη, Χρήστος Γιαννακόπουλος, Άγγελος Αργυρίου και Βασίλειος Καλλιβωκάς, ο πρώην γενικός διευθυντής Υποδομής του ΟΣΕ, Αντώνιος Κοτζαμπασάκης, τα τότε μέλη της Επιτροπής Εισ. Ανάθεσης Κωνσταντίνος Λιακόπουλος, Ευάγγελος Μπιρλιράκης, Αθανάσιος Μπασαγιάννης και Ευστάθιος Τσέγκος, καθώς και οι γνωστοί κατασκευαστές Γιώργος Περιστέρης (επικεφαλής της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ) και Δημήτρης Κούτρας (διευθύνων σύμβουλος του ΑΚΤΩΡΑ) εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας.

Σύμφωνα με το σχετικό βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών οι εμπλεκόμενοι παραπέμπονται σε δίκη με τις κατηγορίες της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου, αλλά και της ηθικής αυτουργίας στο εν λόγω αδίκημα.

Θυμίζεται ότι η σύμβαση 994/2005 του ΟΣΕ αφορά την κατασκευή του τρίτου τμήματος του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, τη γραμμή δηλαδή που ενώνει το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) – Τρεις Γέφυρες – Αθήνα – Πειραιά.

Το σκανδαλώδες στην εν λόγω σύμβαση μοιάζει προφανές: πέραν του ότι κατακυρώθηκε ουσιαστικά με απευθείας ανάθεση στην κοινοπραξία των εταιρειών Siemens – ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ Α.Ε. έναντι τιμήματος €160.000.000, είχε προθεσμία παράδοσης μόλις 8 μηνών αλλά σχεδόν… 158 μήνες αργότερα –μέχρι σήμερα δηλαδή που έχουν περάσει 13 χρόνια– το έργο παραμένει ανολοκλήρωτο!

Ακόμη κι έτσι πάντως στο… τσακ αποφεύχθηκε η αρχειοθέτηση της δικογραφίας, γεγονός που οφείλεται η νυν εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ξένη Δημητρίου, η οποία δύο φορές απέρριψε ως αρμόδια εισαγγελέας Εφετών τη σχετική πρόταση περί αρχειοθέτησης του 2ου Ειδικού Ανακριτή Δημ. Οικονόμου.

Οι ευθύνες και ο επερχόμενος κίνδυνος

Σημαντικές είναι οι επισημάνσεις που κάνει για το θέμα ο ανεξάρτητος βουλευτής και πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, Νίκος Νικολόπουλος, ο οποίος ήταν κομβικός παράγοντας στο να προχωρήσει η διαλεύκανση της σκοτεινής υπόθεσης.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κατόπιν κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων του Αχαιού πολιτικού, η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου παρήγγειλε τη διενέργεια πειθαρχικής προκαταρκτικής εξέτασης, κατόπιν της οποίας ασκήθηκε πειθαρχική αγωγή η οποία εκκρεμεί ενώπιον τον αρμόδιου Πειθαρχικού Συμβουλίου.

Ο Ν. Νικολόπουλος στέκεται μεταξύ άλλων στις τεράστιες –όπως τις χαρακτηρίζει– ευθύνες υπουργών, κρατικών λειτουργών και στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ οι οποίοι δεν πήραν «κανένα μέτρο για να αποτραπεί, όπως καταγγείλαμε επανειλημμένως, ο κίνδυνος επιστροφής της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσης των σιδηροδρομικών έργων, αλλά επέτρεψαν να περιληφθούν στη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie Dello Stato ρήτρες, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν σε περίπτωση που τα έργα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2018, όπως είναι δυστυχώς βέβαιο ότι θα συμβεί».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα