Η κατεπείγουσα αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας θα ξεκινήσει… οσονούπω

Τι και εάν έχουν περάσει τρία χρόνια από την κατάρρευση του πέτρινου τοξωτού γεφυριού στην Πλάκα, που έχει χαρακτηριστεί ιστορικό μνημείο, εν τούτοις το ελληνικό δημόσιο δεν βιάζεται για να μην σκοντάψει.

Γι’ αυτό και το υπουργείο Μεταφορών με πανηγυρικό τρόπο ανακοίνωσε τρία χρόνια μετά ότι “στην τελική ευθεία εισέρχεται η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών για την αναστήλωση και αποκατάσταση του ιστορικού Γεφυριού της Πλάκας, στην Ήπειρο, που είχε γκρεμιστεί από τις πλημμύρες πριν από τρία χρόνια”.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, λοιπόν,  προκήρυξε, στις 18 Απριλίου, τη διαδικασία Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Επιλογή Αναδόχου Εκτέλεσης του Έργου «Στερέωση, Αποκατάσταση, Αναστήλωση, Ανάδειξη Γέφυρας Αράχθου στην Πλάκα», προϋπολογισμού 4.750.000 ευρώ.    Σήμερα, μετά τη σύνταξη της Προγραμματικής Σύμβασης, την ολοκλήρωση των συμπληρωματικών Μελετών, τα απαραίτητα έργα στήριξης των ακροβάθρων που εκτελέστηκαν με ευθύνη της Περιφέρειας, την προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος και την έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών για την ανάδειξη αναδόχου, το κυρίως έργο της αναστήλωσης μπαίνει στην τελική ευθεία.

Για την αναστήλωση του λιθόκτιστου γεφυριού της Πλάκας, το οποίο είναι το μεγαλύτερο λιθόκτιστο γεφύρι των Βαλκανίων -και ανακηρυγμένο διατηρητέο ιστορικό μνημείο από το 1972- απαιτήθηκε η συντονισμένη συνεργασία επτά φορέων: των Υπουργείων Οικονομίας και Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών και Μεταφορών, της Περιφέρειας Ηπείρου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδος και του δήμου Β. Τζουμέρκων.

Το έργο της αποκατάστασης του ιστορικού αρχιτεκτονικού μνημείου, έχει χαρακτηριστεί ως… κατεπείγον (προφανώς μας δουλεύουν), μοναδικό, με ιδιαιτερότητες, δυσκολίες, πολυπλοκότητα και ένταση εργασιών, που το καθιστούν έργο ειδικού χειρισμού.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα