Η (κίτρινη) φωτογραφία του μέλλοντος

Το ταξίδι του Μητσοτάκη στην Αστυπάλαια και πώς αυτό "εμπλέκεται" με το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης

Από όλα είχε ο ειδησεογραφικός μπαξές αυτής της εβδομάδας, από την έλευση του «φίλου Μεβλούτ» (Τσαβούσογλου) μέχρι το περί… τριχοφυΐας και κυτταρίτιδας μανιφέστο μίας πολιτευτού.

Το μάτι και το αυτί δεν μπορεί, ωστόσο, να μην σταθεί στην «πεταλούδα του Αιγαίου», την Αστυπάλαια, που την περασμένη Τετάρτη τράβηξε πάνω της όλα τα φώτα εξαιτίας της επίσκεψης εκεί του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Και αυτή η επίσκεψη δεν έγινε τυχαία. Συνέπεσε με τη συμπλήρωση σχεδόν επτά μηνών από την επίσημη παρουσίαση από την ελληνική κυβέρνηση και τον όμιλο Volkswagen του πρωτοποριακού πρότζεκτ μεταμόρφωσης της Αστυπαλιάς –όπως την αποκαλούν οι «εραστές» της– στο πρώτο «πράσινο» και… smart νησί της Μεσογείου με ενεργειακή αυτονομία.

Θυμίζεται ότι βάσει του σχεδιασμού τα συμβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης που κυκλοφορούν στο νησί θα αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά οχήματα, θα εφαρμοστούν καινοτόμες υπηρεσίες μετακίνησης, ενώ τη θέση των ντιζελομηχανών που σήμερα «γενούν» την ενέργεια για την κάλυψη των αναγκών του νησιού θα πάρουν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ίσως να μην γίνεται άμεσα αντιληπτό αλλά το επερχόμενο extreme make over της Αστυπάλαιας σχηματίζει ένα μεγαλύτερο «είδωλο» από αυτό που ορίζουν στον καθρέφτη η μικρή γεωγραφική έκταση των μόλις 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων και ο «ισχνός» πληθυσμός των 1.300 μόνιμων κατοίκων.

Το πραγματικό και συμβολικό αποτύπωμα του «πρασινίσματος» της Αστυπάλαιας περιγράφουν με απόλυτη ακρίβεια τα λόγια του υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιου για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη, που είπε χαρακτηριστικά ότι «το έργο συμβολίζει την υλοποίηση ενός οράματος, μιας φωτογραφίας από το μέλλον πριν από το μέλλον.» 

Όντως αυτό είναι το (καλύτερο) μέλλον που η παγκόσμια ηγεσία, ανάμεσά της και η ελληνική, καλείται να δημιουργήσει για τις επόμενες γενιές.

Το ζήτημα, λοιπόν, της μετάβασης των οικονομιών σε ένα μοντέλο βιώσιμης πράσινης ανάπτυξης που κάποτε απασχολούσε σχεδόν αποκλειστικά κάποιους ονειροπόλους οικολόγους είναι σήμερα η top προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις. Όποιος χρειάζεται επίρρωση της παραπάνω διαπίστωσης, αρκεί να ρίξει μια ματιά στη διάρθρωση του ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης από την πανδημία για να θυμηθεί ότι το «μπαζούκας» θα… εκπυρσοκροτήσει ΜΟΝΟ για τις ανά χώρα αναπτυξιακές δράσεις που σχετίζονται με τη μετάβαση στην «πράσινη»  οικονομία και με πρωτοβουλίες ψηφιοποίησης των οικονομιών.

Και είναι «πολλά τα λεφτά Άρη» που θα έλεγε ο αείμνηστος Σπύρος Καλογήρου στο Μαξίμου έχουν μεν τον νου τους στο εργασιακό νομοσχέδιο (για το οποίο έχει λύσει το ζωνάρι της η αντιπολίτευση) και στην πάταξη του οργανωμένου εγκλήματος (που λύνει τις σκοτεινές διαφορές του μέρα-μεσημέρι), αλλά όλο το βάρος έχει πέσει στο να «τρέξει» αποτελεσματικά το εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που έχει παραδοθεί προς έγκριση στην Κομισιόν.

Δίχως αυτό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και οι επιτελείς του ξέρουν ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα καταλήξει όνειρο μεταπανδημικής νυκτός. Η δε φωτογραφία του ελληνικού μέλλοντός μας θα παραμείνει κλεισμένη σε κάποιο συρτάρι να κιτρινίζει από την πολυκαιρία.

Κι εμείς θα ζήσουμε να την  θυμόμαστε την Αστυπάλαια με τα ηλεκτρικά αυτοκινητάκια της Volkswagen…

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα