Η σημειολογία του διαγγέλματος Μητσοτάκη

Πολιτικό μασάζ στους πολίτες εν όψει ύφεσης

Αρκετές ώρες πριν από τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη το απόγευμα της Τετάρτης (20/5), η κοινή γνώμη είχε πληροφορηθεί τον βασικό τους πυρήνα. Αυτός δεν ήταν άλλος από τη δημοσιοποίηση του κυβερνητικού σχεδίου αναφορικά με την προστασία του τουρισμού, των εργασιακών σχέσεων και της εθνικής οικονομίας γενικότερα από την επέλαση του κορωνοϊού.

Όσοι όμως πιστεύουν ότι η στόχευση ήταν μόνο αυτή πλανώνται πλάνην οικτράν, χάνοντας ταυτόχρονα τη σημειολογία αυτού του τελευταίου πρωθυπουργικού διαγγέλματος. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν βγήκε σε πανεθνική τηλεοπτική σύνδεση –για πέμπτη φορά από όταν ξεκίνησε η υγειονομική κρίση– προκειμένου να ενημερώσει επιχειρηματίες και εργαζόμενους ότι θα μειωθεί ο ΦΠΑ στην εστίαση κι ότι θα προστατευτούν τα λαϊκά εισοδήματα. Αυτά ήταν προγραμματισμένο να τα αναλύσουν οι αρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας και Τουρισμού, όπως και έγινε.

Ο πρωθυπουργός βγήκε επί της ουσίας για να υπενθυμίσει με κομψό τρόπο την επιτυχή διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνησή του και κυρίως για να κάνει ένα ιδιότυπο πολιτικό μασάζ στην κοινή γνώμη ότι στην επερχόμενη οικονομική κρίση που βρίσκεται προ των πυλών (σ.σ. αν δεν έχει ήδη στρογγυλοκαθίσει στο… σαλόνι) είναι αυτός ο κατάλληλος άνθρωπος να τη διαχειριστεί, όπως το έπραξε και στο υγειονομικό επίπεδο.

Είχε ανάγκη να το κάνει αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εφόσον δεν έχουν προκηρυχτεί πρόωρες εκλογές και οι πολίτες δεν έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν εναλλακτική επιλογή; Το ερώτημα είναι εύλογο, αλλά εξίσου εύλογα απαντάται.

Ο πρόεδρος της κυβέρνησης και της Νέας Δημοκρατίας ξέρει –ανεξαρτήτως εκλογών– ότι τα δύσκολα της θητείας του δεν είναι πίσω του αλλά μπροστά του. Γι’ αυτό και θέλει να εξασφαλίσει ότι θα υποστεί το λιγότερο δυνατό γρατζούνισμα του πολιτικού κεφαλαίου του, που νομοτελειακά θα έλθει όταν αρχίσει να δείχνει τα δόντια της η ύφεση.

Είναι χαρακτηριστικό το ότι οι προβλέψεις για την αγορά εργασίας τον μήνα Απρίλιο κάνουν λόγο για τη μεγαλύτερη ανεργία της μεταπολίτευσης, με τους μη έχοντες εργασία να εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσουν ακόμα και το 1,3 εκατομμύρια ανθρώπους.

Μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο, ο Κυρ. Μητσοτάκης βλέπει ως βασική ασπίδα του τη διατήρηση της εμπιστοσύνης μεταξύ αυτού και των πολιτών που εκφράστηκε 10 μήνες πριν στις κάλπες του περσινού καλοκαιριού και ενδυναμώθηκε σε όλη τη διάρκειας τη πανδημίας.

Εκεί στόχευε το σημερινό διάγγελμα, εκεί θα δοθεί το βάρος και στις επόμενες επαφές που θα έχει ο πρωθυπουργός είτε συνομιλεί θεσμικά με εκπροσώπους φορέων είτε συναντώντας απλούς πολίτες σε πλατείες και εμπορικούς δρόμους.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα