Η τεχνολογία που «φοριέται»

Τον τρόπο με τον οποίο η χρήση wearables μπορεί να αναβαθμίσει τις εργασίες πεδίου στις τηλεπικοινωνίες παρουσίασε πριν από μερικές ημέρες η σουηδική εταιρεία Ericsson, σε συνεργασία με τον ΟΤΕ και την COSMOTE.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Η παραπάνω χρήση των τεχνολογικά προηγμένων εργαλείων έγινε πιλοτικά σε εγκαταστάσεις του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα περιελάμβανε:
# Τη χρήση «έξυπνων» γυαλιών από τεχνικό πεδίο.
# Τη χρήση κράνους που έφερε ενσωματωμένη κάμερα, καθώς και «έξυπνου» ρολογιού συνδεδεμένου με smartphone.
# Τη χρήση τηλεχειριζόμενης ιπτάμενης κάμερας.

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, η χρήση των wearables καινοτομιών μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στoν τρόπο εκτέλεσης των εργασιών πεδίου, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές. Η τεχνολογία που «φοριέται», και παρουσιάστηκε από την Ericsson κατά τη διάρκεια της επίδειξης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:
1] Απευθείας σύνδεση των τεχνικών που βρίσκονται στο πεδίο και φορούν έξυπνα γυαλιά (ή κράνος με ενσωματωμένη κάμερα και έξυπνο ρολόι) με εξειδικευμένους συνεργάτες στα κέντρα διαχείρισης δικτύου, βάσεις δεδομένων και άλλα χρήσιμα εργαλεία. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται ο ποιοτικός έλεγχος εργασιών, όπως π.χ. η καταγραφή, διάγνωση και αντιμετώπιση μιας βλάβης και η συλλογή και ανάλυση άλλων χρήσιμων δεδομένων επιτόπου, ενώ παράλληλα αυξάνει τη συνολική ασφάλεια της παρέμβασης λόγω της λειτουργίας χωρίς χέρια (hands-free).
2] Τον εξ αποστάσεως έλεγχο των κεραιοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού του δικτύου με τη χρήση τηλεκατευθυνόμενων ιπτάμενων καμερών, διευκολύνοντας τις διαδικασίες ελέγχου ποιότητας, αποδοχής και συντήρησης, για πιο ολοκληρωμένη επίβλεψη και αποτελεσματικότερη παρέμβαση (ειδικά όταν πρόκειται για εργασίες που εκτελούνται σε κάποιο ύψος ή/και με δύσκολες συνθήκες πρόσβασης).

Αξίζει να σημειωθεί πως το καινοτόμο αυτό σύστημα που έχει αναπτύξει η Ericsson, μπορεί να χρησιμοποιεί απρόσκοπτα διαφορετικούς τύπους συσκευών wearables, σε αρμονική συνεργασία με το Σύστημα Υποστήριξης Λειτουργιών και το Κέντρο Λειτουργίας Δικτύου του εκάστοτε παρόχου, προκειμένου να προσφέρει βέλτιστες (best-in-class) υπηρεσίες πεδίου, με αποτέλεσμα την αύξηση της αποδοτικότητας και τη συνολική βελτίωση της διαδικασίας συντήρησης του τηλεπικοινωνιακού δικτύου.

Στην αιχμή της καινοτομίας
Αναφερόμενος στις καινοτομίες που έκανε πραγματικότητα για τους τεχνικούς τηλεπικοινωνιών ο σουηδικός κολοσσός, ο Head of Operations της Περιφέρειας Μεσογείου και της Ericsson Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Michele Gressani, δήλωσε σχετικά: «Η Ericsson έχει μακρά παράδοση στην εισαγωγή καινοτομιών στην αγορά. Λανσάροντας λύσεις wearables για τη συντήρηση πεδίου, φέρνουμε την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι πάροχοι εξυπηρετούν και συντηρούν τα δίκτυά τους, προσφέροντας τις καλύτερες υπηρεσίες με το υψηλότερο επίπεδο ποιότητας. Είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του πώς οι ΤΠΕ μεταμορφώνουν τον τρόπο που εργαζόμαστε και μας φέρνουν πιο κοντά στη Διαδικτυωμένη Κοινωνία του μέλλοντος, όπου τα πάντα συνδέονται μεταξύ τους, προς όφελος της οικονομίας, του περιβάλλοντος και της κοινωνίας».

Εκ μέρους του Ομίλου ΟΤΕ, ο executive director Λειτουργίας & Βλαβοδιαχείρισης Σταθερής & Κινητής, Νικόλαος Σκιαθίτης, ανέφερε τα εξής: «Ο Όμιλος OTE βρίσκεται πάντα στην αιχμή της καινοτομίας, με στόχο να παρέχει στους πελάτες του υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Η παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε αποτελεί απτό παράδειγμα του πώς η τεχνολογία μάς βοηθά να βελτιώσουμε τη λειτουργία μας, εισάγοντας νέες μεθόδους στην εργασία μας. Με τη χρήση έξυπνων γυαλιών, ρολογιών, και τηλεχειριζόμενων ιπτάμενων καμερών, μπορούμε να βελτιώσουμε τη διαδικασία των επιτόπιων ελέγχων, πάντα προς όφελος του καταναλωτή. Ταυτόχρονα, μπορούμε να γίνουμε ακόμη πιο αποτελεσματικοί στο πεδίο, καθώς οι ειδικοί από το κέντρο επίβλεψης δικτύου μπορούν να υποστηρίξουν τους τεχνικούς όπου κι αν βρίσκονται, σε ζωντανή σύνδεση μέσω video».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα