Η Βουλή ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ» για τη Βεύη;

Η διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης του λιγνιτωρυχείου Βεύης καταγγέλλεται ως ένα τεράστιο σκάνδαλο, το οποίο θα ζημιώσει το Δημόσιο κατά σχεδόν 1,35 δισ. ευρώ, μια και μετά από μηδενισμό των 8 από τους 10 υποψήφιους(!!!) ανακηρύχθηκε πλειοδότης η εταιρεία ΑΚΤΩΡ με μίσθωμα 75% χαμηλότερο σε σχέση με τον κατ’ αρχήν πλειοδότη.

Μάλιστα, για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για το μέγεθος του σκανδάλου και των μεθοδεύσεων, αλλά και για τη ζημιά του Δημοσίου, παρουσιάζουμε σήμερα τον πίνακα με τις τιμές των προσφορών των 5 εταιρειών που κρίθηκαν αποδεκτές στη φάση κατάρτισης της λίστας των επικρατέστερων υποψηφίων, με φαρδιές-πλατιές τις υπογραφές των Μελών της Επιτροπής Αξιολόγησης.

f1

Η διαφορά μισθώματος μεταξύ του πρώτου στη βαθμολογία (ΤΕΡΝΑ) και της ΑΚΤΩΡ μεταφραζόμενο σε νούμερα ανέρχεται σε σχεδόν 10,9 ευρώ ανά τόνο λιγνίτη, πράγμα που σημαίνει ότι, για τους συνολικά 126.000.000 τόνους του κοιτάσματος του λιγνιτωρυχείου Βεύης, η αντίστοιχη ζημιά του Δημοσίου αγγίζει τα 1,35 δισ. ευρώ. Το πώς εν συνεχεία οι ίδιοι άνθρωποι που ενώ με τις δικές τους υπογραφές έκαναν αποδεκτή την ΤΕΡΝΑ αλλά και τις άλλες δυο εταιρείες με υψηλότερη βαθμολογία της ΑΚΤΩΡ, εν συνεχεία τις απέρριψαν, είναι ένα από τα γνωστά «θαύματα» των επιτροπών του Δημοσίου.

Χρονοκαθυστέρηση

Για την επείγουσα διαδικασία που κράτησε 3,5 χρόνια (!), αφού τόσο χρειάστηκε για να μηδενιστούν ο ένας μετά τον άλλο οι 8 από τους 10 υποψήφιους ώστε να καταλήξει το έργο στην ΑΚΤΩΡ με ζημιά κοντά στο 1,35 δισ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο, πέρα από τα δημοσιεύματα στον Τύπο έχουν κατατεθεί στη Βουλή και πολλές ερωτήσεις από βουλευτές.

Το θέμα είναι γιατί ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Παπαγεωργίου, αντί να βγει να απαντήσει σε όλα αυτά τα ερωτήματα, προτίμησε να υπογράψει λίγες ημέρες πριν από την αργία του Δεκαπενταύγουστου την υπουργική απόφαση έγκρισης της μέχρι τώρα διαδικασίας και ανάδειξης της εταιρείας ΑΚΤΩΡ ως πλειοδότη.

Δεν νιώθει την ανάγκη το ΥΠΕΚΑ να δώσει απαντήσεις, θεωρώντας πως όλα έγιναν σωστά και νόμιμα; Αν όλα λοιπόν έχουν γίνει όντως σωστά και νόμιμα, τότε γιατί η σύμβαση που θα υπογραφεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΑΚΤΩΡ θα έλθει στη Βουλή για έγκριση; Η σχετική νομοθεσία (Μεταλλευτικός Κώδικας) δεν απαιτεί κάτι τέτοιο. Μήπως κάποιοι έχουν στο μυαλό τους να χρησιμοποιηθεί η Βουλή ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ» για τις παρανομίες τους, έτσι ώστε να τα οικονομήσουν συγκεκριμένοι λίγοι εις βάρος όλων εμάς των υπολοίπων;

Και για να πάμε παρακάτω, μήπως η Δικαιοσύνη πρέπει να διερευνήσει τώρα το θέμα από την αρχή μέχρι το τέλος, ώστε να μην αναζητά κατόπιν εορτής νέους Τσοχατζόπουλους; Το λέμε αυτό γιατί και τα υποβρύχια και οι ΤΟR-Μ1 είχαν περάσει από την επονομαζόμενη «κολυμβήθρα του Σιλωάμ», ή αλλιώς Βουλή, αλλά οι αποφάσεις της τελευταίας μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας από τη Δικαιοσύνη και μάλλον δεν βοήθησαν τον Άκη.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα