Ιδεοληπτικοί «πειραματισμοί» Γαβρόγλου με τα Πειραματικά

Νέους πονοκεφάλους στους επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου και ανατροπή της κανονικότητας εκατοντάδων οικογενειών είναι έτοιμος να προκαλέσει ο Κώστας Γαβρόγλου. Ο υπουργός Παιδείας δηλώνει έτοιμος να καταθέσει νομοθετική ρύθμιση που να αλλάζει τους όρους εισαγωγής των παιδιών στα πρότυπα λύκεια της χώρας, αλλάζοντας τα δεδομένα δεκαετιών.

Ρεπορτάζ: Νίκος Τσαγκατάκης, Θεοδόσης Παπανδρέου

Περισσότερη… δημοκρατία σε βάρος όμως εκατοντάδων παιδιών που φοιτούν σε πρότυπα δημοτικά σχολεία επιθυμεί ο Κώστας Γαβρόγλου. Εκατοντάδες όμως είναι και οι οικογένειες οι οποίες περιμένουν αναστατωμένες τη νομοθετική ρύθμιση που προανήγγειλε ο υπουργός και η οποία απειλεί να τους ανατρέψει τις ζωές εν μία νυκτί.

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, σήμερα, τα πρότυπα δημοτικά σχολεία συνδέονται άμεσα με πρότυπα γυμνάσια και λύκεια, οπότε αυτοδίκαια οι απόφοιτοι εγγράφονται σε αυτά, ενώ για τις θέσεις που μένουν κενές ακολουθείται κλήρωση. Τα παιδιά αυτά από πολύ μικρή ηλικία μπαίνουν σε μια πολύ συγκεκριμένα εκπαιδευτική διαδικασία για να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις, ενώ ταυτόχρονα γνωρίζουν (και οι οικογένειές τους) πως θα πρέπει να προγραμματίσουν το μέλλον τους. Είναι δε πολλές οι περιπτώσεις όπου οι οικογένειες εκτός όλων των άλλων φροντίζουν να μετακομίσουν και σε περιοχές κοντά σε εκείνες που βρίσκονται τα σχολεία προς διευκόλυνση των παιδιών τους.

Και όμως, ελαφρά τη καρδία ο υπουργός αποφάσισε πως δικαίωμα στα πρότυπα γυμνάσια και λύκεια δεν είναι δυνατόν να έχουν μόνοι εκείνοι που φοιτούν σε πρότυπο σχολείο ήδη από το δημοτικό, αλλά όλοι! Οπότε αφαιρεί το δικαίωμα στα παιδιά αυτά να συνεχίσουν σε μια ρότα που έχει χαραχθεί ήδη έξι χρόνια.

Όσο και αν ο υπουργός επικαλείται λόγους δημοκρατικότητας, η πραγματικότητα απέχει παρασάγγας από αυτό. Και δεν είναι καθόλου ελιτίστικο να υποστηρίξει κάποιος ότι οι μαθητές ενός πρότυπου σχολείου έχουν απολαύσει καλύτερης ποιότητας παιδεία από ένα σχολείο πολυπολιτισμικό, π.χ. στην Κυψέλη ή το Ίλιον, όπου οι δάσκαλοι καλούνται να αντιμετωπίσουν ιδιαιτερότητες και πολύπλοκα προβλήματα. Και όμως, από τα παιδιά που κάποτε τα ευνόησε απλώς η τύχη μίας κλήρωσης ενδέχεται πλέον να τους αφαιρεθεί το δικαίωμα να συνεχίσουν στο ίδιο εκπαιδευτικό επίπεδο.

Πρόβλημα…

«Η συλλογιστική είναι σωστή, στην ουσία όμως έχουμε πρόβλημα», σχολιάζει στην «Α» πρώην στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Όπως μας εξηγεί, η διασύνδεση θα μπορούσε ενδεχομένως να καταργηθεί «αν ο τρόπος διδασκαλίας –ως προς τη στόχευση και τις προτεραιότητες– ήταν κοινή για όλους στα δημοτικά σχολεία. Όμως αυτό δεν ισχύει. Οι δάσκαλοι καλούνται να αποφασίσουν χωρίς σαφή καθοδήγηση και με μόνο στόχο τη διδακταία ύλη. Αν ο Κ. Γαβρόγλου επιθυμεί να το φτάσει μέχρι τέλους, τότε θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός γιατί το πιθανότερο είναι να κάνει περισσότερο κακό από ό,τι καλό».

Η ερώτηση Κατσαφάδου

Το θέμα ήρθε στην επικαιρότητα μετά από σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Α΄ Πειραιώς και Νήσων, Κώστα Κατσαφάδου, για τη σύνδεση των Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων με το Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά.

Και ο υπουργός βρήκε τη χρυσή ευκαιρία για να ανακοινώσει τη νομοθετική «τιμωρία» νεαρών μαθητών. Μίλησε δε για αδικία να μην μπαίνουν και οι ήδη φοιτούντες μαθητές των Πρότυπων Δημοτικών σε κλήρωση όπως όλοι οι υπόλοιποι, ενισχύοντας έτσι την επιχειρηματολογία όσων κατηγορούν τη σημερινή κυβέρνηση ως πολέμια της αριστείας.

Όπως εξήγησε ο Κ. Γαβρόγλου, «υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης των πειραματικών δημοτικών με τα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια. Τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που είναι στο πειραματικό δημοτικό σχολείο, μπορεί να πηγαίνει χωρίς άλλες διαδικασίες, με μια απλή αίτησή του στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Αυτό θεωρούμε ότι δεν είναι κάτι το δίκαιο.

Δεν είναι δίκαιο γιατί αν, για παράδειγμα, έχουμε εκατό παιδιά από το δημοτικό που θέλουν να πάνε στο γυμνάσιο και στο λύκειο, και το γυμνάσιο και το λύκειο έχει τη δυνατότητα να απορροφήσει εκατόν είκοσι, η κλήρωση θα γίνει μόνο για είκοσι παιδιά. Αδικούνται, λοιπόν, τα υπόλοιπα παιδιά στην κοινωνία. Το δίκαιο είναι να μπαίνουν όλοι στην κληρωτίδα και τα παιδιά που τελείωσαν το πειραματικό δημοτικό. Αυτό είναι πιο δημοκρατικό, αυτό είναι πιο δίκαιο».

Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας στο Μαράσλειο, υποστηρίζοντας πως «υπάρχει μια σύνδεση που είναι ανάμεσα στο Μαράσλειο και το 1ο Πειραματικό της Πλάκας. Δεν έχει υπάρξει άλλη. Θέλουμε να το δούμε και πράγματι να δεχθώ ότι υπάρχει μια καθυστέρηση στη νομοθετική ρύθμιση. Είναι ένα πράγμα που θέλουμε να το σκεφθούμε σοβαρά, γιατί δεν θέλουμε να αδικούνται τα υπόλοιπα παιδιά και να είναι προνομιακή μόνο μια κατηγορία παιδιών, τα οποία έτυχε να κληρωθούν στα πειραματικά δημοτικά και να έχουν μια προνομιακή πρόσβαση σε ένα άλλο σχολείο, που είναι πειραματικό, σε βάρος άλλων παιδιών άλλων οικογενειών που θα ήθελαν να συμμετέχουν στην κληρωτίδα».

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Α», οι γονείς των μικρών μαθητών του Μαρασλείου δεν είναι διατεθειμένοι να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια. Ήδη συνέταξαν και κατέθεσαν στα κόμματα της Βουλής σχετικό υπόμνημα, εξηγώντας την αδικία με την οποία… φλερτάρουν τα παιδιά τους.

Υπογραμμίζοντας ότι το Μαράσλειο δεν είναι σχολείο μιας ελίτ ανώτερης οικονομικής τάξης, αλλά ίσως το μοναδικό δημοτικό σχολείο τόσο ευρείας διασποράς στην Αττική, οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων λένε πως όλη η «φασαρία» αφορά μόνο σε δύο σχολεία και τους μαθητές τους, και δη στα δημοτικά σχολεία Μαρασλείου και στο Ράλλειο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, που ΔΕΝ διαθέτουν γυμνάσιο και λύκειο.

Δηλώνουν δε απερίφραστα ότι δεν θα δεχθούν αδιαμαρτύρητα «την επιβολή συνθηκών άδικης και άνισης μεταχείριση των παιδιών μας, στον βωμό μίας δήθεν ισότητας».

ΑΝΑΣΤΑΤΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΕΝ ΜΙΑ ΝΥΚΤΙ
Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα