Ιπτάμενα «φέρετρα» λόγω μαϊμού πιλότων;

Απίστευτες αποκαλύψεις για πιλότους χωρίς διπλώματα έβγαλαν οι προκαταρκτικές έρευνες για τα αίτια ενός πολύνεκρου αεροπορικού δυστυχήματος στο Πακιστάν

Μπορεί η αμερικανική κινηματογραφική παρωδία των αρχών της δεκαετίας του ’90 «Στραβοί πιλότοι σε F-16» να χάρισε στιγμές άφθονου γέλιου στους λάτρεις του είδους, αλλά οι αποκαλύψεις για την… επιδημία «μαϊμού» πιλότων που μπαίνουν στα κόκπιτ πολιτικών αεροσκαφών βγάζει απέραντο τρόμο, αφού η ανικανότητά τους οδηγεί ενίοτε και στον θάνατο ανυποψίαστων ανθρώπων.

Πριν από περίπου σαράντα ημέρες, στις 22 Μαΐου, ένα αεροσκάφος Airbus A320 της πακιστανικής αεροπορικής εταιρίας PIA (Pakistan International Airlines) απογειώθηκε από τη Λαχόρη, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Πακιστάν, με προορισμό την πρώην πρωτεύουσα της χώρας το Καράτσι. Δυστυχώς η πτήση 8303 δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό της.

Κι αυτό διότι το αεροσκάφος συνετρίβη λίγο πριν από την προσγείωσή του σε κατοικημένη περιοχή, σε πολύ μικρή απόσταση από το διεθνές αεροδρόμιο Jinnah στο Καράτσι. Αποτέλεσμα ήταν να βρουν τον θάνατο οι 97 από τους συνολικά 107 επιβαίνοντες, μεταξύ των οποίων και 8 μέλη του πληρώματος.

Στην έρευνα που ακολούθησε, οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το μοιραίο δυστύχημα δεν προκλήθηκε από κάποιο τεχνικό πρόβλημα που παρουσίασε το αεροσκάφος, αλλά εξαιτίας της εγκληματικής όπως αποδείχτηκε απροσεξίας των πιλότων.

Συγκεκριμένα, ο ομοσπονδιακός υπουργός Αερομεταφορών του Πακιστάν, Γκουλάμ Σαρβάρ Καν, εξήγησε ότι ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους δεν ήταν συγκεντρωμένοι στο καθήκον τους καθώς καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης συζητούσαν για τον κορωνοϊό (σ.σ. ακούστηκαν οι σχετικοί διάλογοι από το μαύρο κουτί) και το πώς η πανδημία επηρέασε τις οικογένειές τους.

Ο Πακιστανός υπουργός συμπλήρωσε ότι οι δύο κυβερνήτες ενημερώθηκαν τρεις φορές από τον πύργο ελέγχου ότι το αεροσκάφος πετούσε σε μεγάλο ύψος και πώς δεν έπρεπε να επιχειρηθεί προσγείωση, χωρίς όμως να ακολουθηθούν οι εντολές. Όπως αναφέρεται στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης για το δυστύχημα, το Airbus άγγιξε τον διάδρομο προσγείωσης με τις μηχανές, oι πιλότοι ξανασήκωσαν το αεροπλάνο στο αέρα αλλά οι μηχανές είχαν υποστεί τόσο μεγάλη ζημιά που η συντριβή ήταν αναπόφευκτη.

Πιλότοι με fake διπλώματα!!!

Ούτε καν όμως αυτό δεν είναι το πιο ανησυχητικό που προέκυψε από την έρευνα σχετικά με τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στο Καράτσι, αφού ο υπουργός Καν αποκάλυψε ότι στην χώρα του σχεδόν ένας στους τρεις πιλότους έχει ψεύτικο δίπλωμα πτητικής ικανότητας και δεν θα έπρεπε πραγματοποιούν πτήσεις!!! Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σαρβάρ Καν, το Πακιστάν διαθέτει 860 κυβερνήτες αεροσκαφών εκ των οποίων οι 262 –δηλαδή ποσοστό που ξεπερνά το 30%– δεν παρουσιάζονται οι ίδιοι στις σχετικές εξετάσεις για την απόκτηση επαγγελματικού διπλώματος. Τι κάνουν; Πληρώνουν κάποιον άλλον για να παρουσιαστεί και να περάσει τις εξετάσεις αντ’ αυτών!!!

Από την πλευρά των κρατικών φορέων δεν έχει διευκρινιστεί αν το… τιμόνι του μοιραίου Airbus βρισκόταν στα χέρια «στραβών» πιλότων με fake διπλώματα, ωστόσο έχει την αξία της η δήλωση εκπρόσωπος της PIA, της αεροπορικής εταιρείας που είχε στον στόλο της το αεροπλάνο του θανάτου, ότι τα ψεύτικα διπλώματα δεν αποτελούν θλιβερό προνόμιο της συγκεκριμένης εταιρείας.

Αν υπάρχει κάτι ανακουφιστικό στην υπόθεση αυτό είναι η διαβεβαίωση του ίδιου εκπροσώπου ότι όσοι πιλότοι αποδείχτηκαν «μαϊμού» έχουν απομακρυνθεί από τα πιλοτήρια και έχουν χάσει τη δουλεία τους.

Αλλά ο τρόμος παραμένει: πόσοι ακόμη «μαϊμού» πιλότοι μπορεί να πετούν στους αιθέρες επειδή απλώς να έχουν αποκαλυφθεί; Ας ελπίσουμε ότι δεν θα το μάθουμε… μετά θάνατον.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα