«Κλείδωσαν» οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Το… μαγείρεμα του υπουργείου Οικονομικών στα τέλη κυκλοφορίας φαίνεται πως έλαβε τέλος, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα θα έχει δοθεί στη δημοσιότητα η τελική απόφαση. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες το τελικό σχέδιο προβλέπει τις εξής αλλαγές:

1. Μείωση του «αφορολογήτου» από τα 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 90 γραμμάρια. Η αλλαγή αφορά στα ΙΧ που αποκτήθηκαν μετά την 01/10/2010. Με το «αφορολόγητο» των 100 γραμμαρίων, απαλλάσσονταν περίπου 200.000 αυτοκίνητα. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος αριθμός από αυτά τα 200.000 ΙΧ ανήκε στην κατηγορία των 90-100 γραμμαρίων. Όλα αυτά τα αυτοκίνητα θα κληθούν τώρα να πληρώσουν. Το τέλος του συγκεκριμένου κλιμακίου θα διαμορφωθεί στα 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο.

2. Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για όλα ανεξαιρέτως τα ΙΧ που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010. Πρόκειται για περίπου 480.000 αυτοκίνητα τα οποία σήμερα επιβαρύνονται με 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο έως και με 3,4 ευρώ ανά γραμμάριο. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι για κάθε γραμμάριο, θα προστεθούν από 10 λεπτά έως και 30 λεπτά ανάλογα με τις εκπομπές με τις μικρότερες επιβαρύνσεις να ισχύουν για τα πιο «πράσινα» αυτοκίνητα.

3. Η τελευταία αλλαγή αφορά στον μεγάλο πληθυσμό των ιδιοκτητών που απέκτησαν αυτοκίνητο πριν την 01/11/2010. Είναι περισσότερα από τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα τα οποία επιβαρύνονται με βάση τον κυβισμό. Σε αυτή την κατηγορία, το υπουργείο Οικονομικών θα θεσπίσει έναν μειωτικό συντελεστή με βάση την ηλικία του οχήματος. Έτσι, για αυτοκίνητα 10ετίας, το υπουργείο προσανατολίζεται στο να κάνει έκπτωση της τάξεως του 5% ενώ για τα αυτοκίνητα άνω των 15 ετών η έκπτωση μπορεί να φτάσει και στο 15%. Ο μειωτικός συντελεστής δεν θα ισχύσει για όλα τα αυτοκίνητα αλλά μόνο γι αυτά που ξεπερνούν ένα όριο κυβισμού το οποίο πιθανότατα θα είναι τα 1400 κυβικά.

Τέλος, για να μην υπάρξει απώλεια εσόδων αναμένεται να επιβληθεί και αυξητικός συντελεστής στα νεότερα ηλικιακά αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφόρησαν πριν από τον Νοέμβριο του 2010 και ως εκ τούτου τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κινητήρα. Για παράδειγμα ένα δίλιτρο ΙΧ 6ετίας ή 7ετίας είναι εξαιρετικά πιθανό να επιβαρυνθεί με ένα ποσοστό της τάξεως του 5 έως 10%.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα