Κλοπή του αιώνα: Ελαιοχρωματιστής και φιλότεχνος ο δράστης
"Βρέθηκε Έλληνας να στερήσει τον πίνακα του Πικάσο, βρέθηκαν Έλληνες να τον επαναφέρουν" δηλώνει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Τον Ιανουάριο του 2012, περίπου στις 04:30 τα ξημερώματα, και κατόπιν μια πολύωρης παρακολούθησης που έκανε, ο δράστης μπήκε από μια μπαλκονόπορτα στην Εθνική Πινακοθήκη, κρύφθηκε πίσω από την γυψοσανίδα στην οποία βρίσκονταν τοποθετημένα τα δύο έργα, αγνόησε τον συναγερμό που είχε σηκώσει “στο πόδι” τους φύλακες και μόλις βρήκε την ευκαιρία βούτηξε τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια που απέσπασε βιαστικά και κατέστρεψε την ίδια νύχτα.
Μάλιστα, ο δράστης, όταν διαπίστωσε ότι το σχέδιο είχε καταστραφεί, το πέταξε… στην τουαλέτα.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι δεν είχε συνεργούς. Η κλοπή ήταν έργο μόνο δικό του.
Ο 49χρονος είναι ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα. Είναι ένας χωρισμένος πατέρας δύο παιδιών που δηλώνει παθιασμένος με την τέχνη και ταξίδευε συχνά σε Ολλανδία και Αγγλία.
“Κατά καιρούς είχαμε πληροφορίες. Ερευνήθηκαν μέχρι την τελευταία που είχαμε αποτέλεσμα. Ήταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του”, ανέφεραν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ που αποκάλυψαν ότι όπως ομολόγησε ο δράστης, παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη πριν επιχειρήσει εκείνο το βράδυ να εισβάλλει και να κλέψει τους πίνακες.
Μάλιστα, είπε στους αξιωματικούς ότι είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, πού βρίσκονταν στο χώρο της Πινακοθήκης γυψοσανίδες και ποια θα μπορούσε να είναι η καλύτερη ώρα για να τρυπώσει στο χώρο.
Ο δράστης -που έχει ομολογήσει- διατηρούσε τους δύο πίνακες τους τελευταίους δύο μήνες συσκευασμένους σε ρεματιά στην Κερατέα
Ο 49χρονος δεν ήταν συλλέκτης, αλλά είχε φίλους στον χώρο της τέχνης. Επιμένει ότι το μοναδικό κίνητρό του είναι να έχει στην κατοχή του όμορφα έργα τέχνης.