Κορωνοϊός: «Μένουμε σπίτι»

Ας εκμεταλλευτούμε την «ευκαιρία» του απαραίτητου εγκλεισμού μας με παιδικά βιβλία για τα υπέροχα αγγελούδια μας…

Ο κορωνοϊός είχε – δεν είχε μας έκλεισε στα σπίτια μας. Μήπως να το δούμε και από  τη θετική του πλευρά; Μήπως να ασχοληθούμε με τα παιδιά μας, συντροφιά με ένα βιβλίο;

Η «Α» κάνει σήμερα ένα αφιέρωμα σε βιβλία για παιδιά, ούτως ώστε να κάνουμε ευχάριστη αλλά και αποδοτική τη «συμβίωσή» μας μαζί τους, προσφέροντάς τους γνώση και δημιουργία σε συνδυασμό με το παιχνίδι.

«Μαθαίνω Μαθηματικά με το σύστημα Montessori και την παιδαγωγική της Σιγκαπούρης» (εκδόσεις Κεντικελένης)

Έτσι σήμερα σας προτείνουμε μια νέα μέθοδο εκμάθησης των Μαθηματικών, τη μέθοδο Montessori και την Παιδαγωγική της Σιγκαπούρης, με την οποία τα παιδιά εισέρχονται στον κόσμο των Μαθηματικών παίζοντας μεν, με σοβαρότητα δε.

Οι εκδόσεις Κεντικελένης έχουν ήδη εκδώσει τους πρώτους τρεις τόμους αυτής της σειράς, με τον χαρακτηριστικό γενικό τίτλο «Μαθαίνω Μαθηματικά με το σύστημα Montessori και την παιδαγωγική της Σιγκαπούρης», συγκεκριμενοποιώντας τον κάθε τόμο: 1) Για παιδιά του Νηπιαγωγείου (5-6 ετών), 2) Για παιδιά της Α΄ Δημοτικού (6-7 ετών), και 3) Για παιδιά της Β΄ Δημοτικού (7-8 ετών).

Συγγραφέας της σειράς είναι η Γαλλίδα παιδαγωγός Delphine Urvoy.

Ο κάθε τόμος προτείνει περισσότερες από 100 δραστηριότητες, οι οποίες βασίζονται στο σύστημα Montessori και την παιδαγωγική της Σιγκαπούρης. Η παιδαγωγική μέθοδος της Σιγκαπούρης στα μαθηματικά είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένη. Στόχος είναι τα παιδιά να αγαπήσουν τα Μαθηματικά. Το παιδί χρησιμοποιεί συγκεκριμένα αντικείμενα και σταδιακά αντιλαμβάνεται έννοιες όπως της ποσότητας. Εδραιώνει τη μάθηση και μαθαίνει να χρησιμοποιεί τα σύμβολα των μαθηματικών. Ανακαλύπτει νέες έννοιες και μαθαίνει να εκφράζει με λέξεις τη λογική του σκέψη. Το παιδί αναπαριστά συμβολικά τις μαθηματικές καταστάσεις και τους αριθμούς και εισάγεται στις έννοιες των αριθμητικών πράξεων. Μαθαίνει να χρησιμοποιεί σωστά το υποστηρικτικό υλικό, που υπάρχει στην τελευταία ενότητα του κάθε τόμου, αλλά και στο site των εκδόσεων Κεντικελένης.

H εγκυρότητα της Larousse είναι ένας ακόμη λόγος για να μας πείσει για την αποτελεσματικότητας της Montessori…

Η παιδαγωγική της Montessori στην καθημερινότητα! (εκδόσεις Κεντικελένης)

Εδώ βλέπουμε μία ακόμη σειρά της Montessori, καθώς στην παιδαγωγική μέθοδο της Μαρίας Μοντεσσόρι, σκοπός της εκπαίδευσης δεν είναι να μεταδώσουμε στο παιδί έτοιμες γνώσεις αλλά να το ενθαρρύνουμε να καλλιεργήσει την επιθυμία του για μάθηση.

Οφείλουμε, λοιπόν, να ενθαρρύνουμε το παιδί να παρατηρεί το περιβάλλον του, να πειραματίζεται με τις δυνατότητές του και έτσι αβίαστα να μαθαίνει. Είναι σημαντικό για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του να επικοινωνεί με ομήλικους και ενήλικες.

Η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων θα το βοηθήσουν να αποκτήσει επίγνωση του εαυτού του και των άλλων: μια αντιπαράθεση είναι συχνά μια παρεξήγηση που είναι εύκολο να λυθεί όταν γνωρίζουμε να συζητάμε, να ακούμε και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον.

Υπάρχει τίποτα καλύτερο για να μεγαλώσει ένα παιδί;

Τα βιβλία αυτά παρουσιάζουν μια ιστορία οικεία σε όλους μας και στόχος τους είναι το παιδί να γίνει αυτόνομο και ασφαλές στο περιβάλλον που αναπτύσσεται.

Οι γονείς προσεγγίζοντας με αγάπη τα παιδιά τους θα τα προσκαλέσουν να μάθουν από τις εμπειρίες τους και, έτσι, να μεγαλώσουν!

Πρόκειται για βιβλία της Larοusse και απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 4-7 ετών.

Ας δούμε τους τίτλους που κυκλοφορούν επίσης από τις εκδόσεις Κεντικελένης για την παιδαγωγική της Montessori στην καθημερινότητα:

  • «Μαθαίνω να συζητώ, όπως ο Νικόλας και η Χλόη», συγγραφέας: Aurore Gauthier
  • «Μαθαίνω να τακτοποιώ, όπως ο Νικόλας και η Χλόη», συγγραφέας: Lydie Barusseau
  • «Μπορώ να τα κάνω όλα μόνος μου, όπως ο Νικόλας και η Χλόη», συγγραφέας: Lydie Barusseau
  • «Μπορώ να ζω στη φύση, όπως ο Νικόλας και η Χλόη», συγγραφέας: Aurore Gauthier

Διαβάστε επίσης