ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ – «Eπαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας»: Το κράτος είμαι εγώ!

Από την πένα του σημαντικού θεατρολόγου και συνεργάτης μας κ. Γιώργου Παπαγιαννάκη

«Παρ’ ότι αμφίβολο για το εάν εμπίπτει στη σφαίρα του πειραματικού, το έργο της Αλεξάνδρας Κ* “Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας”, στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, προδίδει μια γραφή διόλου αβασάνιστη. Ενώ συστήνεται ως κάτι μεταξύ σύγχρονης ρεαλιστικής, ενίοτε πικρόχολα σατιρικής, ηθογραφίας με πολιτικοκοινωνικό πρόσημο, αφού διέλθει από τις ανατρεπτικές ατραπούς του in-yer-face (θυμίζει κάτι από τη δραματουργική στόφα του “Blasted” της Sarah Kane), “εκβάλλει” σε μια λύση αρκούντως ζοφώδη κι ένα σχόλιο αλληγορικό όσο και ειρωνικό, για τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.

Ο Αντώνης, ιδιοκτήτης ενοικιαζόμενων δωματίων, κάπου στη βόρεια Κέρκυρα, μπροστά στον κίνδυνο απαλλοτρίωσης της περιουσίας του την ανακηρύσσει ανεξάρτητο κράτος, συμπαρασύροντας στον όλεθρο τα παιδιά του, θύματα ήδη της οικονομικής κρίσης.

Θέμα γραφικό, οικείο από την κατά καιρούς ευτράπελη επικαιρότητα, περικλείει έναν σκοτεινό προβληματισμό για τις τερατόμορφες μεταλλάξεις και κακοδαιμονίες της κοινωνίας μας μετά τη Μεταπολίτευση και για το πώς αυτές προβάλλονται και διογκώνονται στον ερμητικό πυρήνα της μέσης οικογένειας.

Η χειραφετική πένα της Αλεξάνδρας Κ*, με διαλόγους και στα αγγλικά (με υπέρτιτλους) και έναν απροσχημάτιστο, ανακλαστικό λόγο που δικαιολογεί και μια ροπή προς το σουρεάλ, δεν συνιστά τόσο πρόσκομμα όσο η διαχείριση του σκηνικού χρόνου και η οικονομία μέρους των διαλόγων. Στα συν περιλαμβάνεται η προσεγμένα βραδυφλεγής μετάβαση από την ελαφράδα στη χαοτική συνθήκη, ενώ η τελική σκηνή, αισθητικά και λειτουργικά, δημιουργεί ευδιάκριτη «ουλή», παρά τη διασαφητική της πρόθεση.

Ο Μανώλης Μαυροματάκης, ως Αντώνης Τάδε, συλλαμβάνει τον παλμό τού ρομαντικά αγκυρωμένου στα παραδεδεγμένα νεοέλληνα, ίσως με μια υπερβολή σκηνικής μέθης και λόγω της γνώριμης ιδιοσυγκρασίας του ήρωα, ο Δημήτρης Πασσάς, ως Γιος Τάδε,  μεταδίδει με στικτό τρόπο την αντίληψη του πραγματισμού και της απόγνωσης με τις όποιες αναπόδραστες ηθικές αντιστάσεις, η Ρόζα Προδρόμου, ως Κόρη Τάδε, “ανελκύει” τον κόσμο των ματαιοδοξιών, της παθητικής αμεριμνησίας αλλά και της βουβής απελπισίας που εκρήγνυται σε έναν οξύαιχμο θυμό, ενώ η Eva Maria Sommersberg, ως Γερμανίδα φίλη, εκπροσωπεί την αφασική αποστασιοποίηση που δεν μένει άμοιρη επιπτώσεων.

Η μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή δίνει “σάρκα” στην παράσταση, ενώ η σκηνογραφία της Ηλένιας Δουλαρίδη και του Σαράντου Γεωργίου Ζερβουλάκου “εκμαιεύουν” από το κιτς μια υφέρπουσα αποκρουστικότητα, ηθική και ιδεολογική».

Γιώργος Παπαγιαννάκης

«Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας» της Αλεξάνδρας Κ*

Εθνικό Θέατρο – Πειραματική Σκηνή -1 (Σκηνή «Κατίνα Παξινού» – Κτίριο Rex Πανεπιστημίου 48, τηλ. 210-3305074, 210-7234567)

Συγγραφέας: Αλεξάνδρα Κ*

Σκηνοθεσία: Σαράντος-Γεώργιος Ζερβουλάκος

Μετάφραση: Αχιλλέας Κυριακίδης

Πρωταγωνιστούν: Μανώλης Μαυροματάκης, Δημήτρης Πασσάς, Ρόζα Προδρόμου, Eva Maria Sommersberg

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα