Μ. Σχοινάς: «Να πάψει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να είναι υπουργείο πληρωμών»

«Είμαι αποφασισμένος να σηκώσω κάθε πέτρα για να βρω τι χρειαζόμαστε ώστε η φωνή της ελληνικής γεωργίας να ακουστεί δυνατά», υπογράμμισε ο υπουργός

Ο Μαργαρίτης Σχοινάς παρέλαβε το μεσημέρι του Σαββάτου από τον Κώστα Τσιάρα τα καθήκοντα του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, επισημαίνοντας ότι η προτεραιότητά του είναι «η ενεργοποίηση κάθε εργαλείου, πόρου και μέσου που έχουμε στη διάθεσή μας για να πετύχουμε τη συνολική αναδιάταξη του πρωτογενούς τομέα».

Ο νέος υπουργός ευχαρίστησε την απερχόμενη ηγεσία και υπογράμμισε: «Τους έτυχε να διαχειριστούν μια ιστορική αποστολή, βρέθηκαν αντιμέτωποι με την τέλεια καταιγίδα, πάνω από αυτό το υπουργείο συναντήθηκαν τρεις μεγάλες κρίσεις, των πληρωμών, των ζωονόσων και της κλιματικής αλλαγής».

Σημείωσε δε: «Θέλω να πω ότι κατάφεραν να διαχειριστούν την τέλεια καταιγίδα με εντιμότητα και επάρκεια και επιστρέφουν στις περιφέρειες τους με το κεφάλι ψηλά».

Για τη δική του θητεία, ο κ. Σχοινάς τόνισε: «Ερχόμαστε να πατήσουμε πάνω στο γερό σανίδι που έχτισαν οι προκάτοχοί μας, που είναι απαραίτητο για τα επόμενα βήματα. Πρώτο βήμα για εμάς είναι να ολοκληρώσουμε και να λειτουργήσουμε το νέο σύστημα πληρωμών, όπως το σχεδιάσαμε με τη συνεργασία του Κωστή Χατζηδάκη και του Γιώργου Πιτσιλή. Αυτό είναι η προτεραιότητα».

Σημαντικό ρόλο στη νέα στρατηγική θα έχει η κτηνοτροφία, με τον Μακάριο Λαζαρίδη να αναλαμβάνει την ευθύνη για τη δρομολόγηση λύσεων. «Δεύτερο βήμα, να ενεργοποιήσουμε κάθε εργαλείο, πόρο και μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας για να πετύχουμε τη συνολική αναδιάταξη του πρωτογενούς τομέα. Η συγκυρία είναι καλή, είμαστε σε διαπραγμάτευση για τη νέα ΚΑΠ και τους νέους κανονισμούς, στη βάση των οποίων θα διατεθούν οι νέοι πόροι. Μεγάλη ευκαιρία να πάψει αυτό το υπουργείο να είναι υπουργείο πληρωμών, όπως είπε ο πρωθυπουργός, αλλά να γίνει εφαλτήριο για να πετύχουμε τη συνολική αναδιάταξη της ελληνικής γεωργίας. Είμαι αποφασισμένος να σηκώσω κάθε πέτρα για να βρω τι χρειαζόμαστε ώστε η φωνή της ελληνικής γεωργίας να ακουστεί δυνατά».

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Πιστεύω αν πετύχουμε την αναδιάταξη, θα έχουμε και την ευκαιρία να γίνει η μαγιά για την αναζωογόνηση της ελληνικής υπαίθρου, να σταματήσουμε τον μαρασμό της υπαίθρου. Έχω πλήρη συνείδηση της μεγάλης ευθύνης που αναλαμβάνω στην τωρινή συγκυρία, δεν απέφυγα ποτέ τις δυσκολίες, δεν υπόσχομαι θαύματα αλλά δεσμεύομαι για πολλή δουλειά. Δεν το βλέπω ως κυβερνητική ή κομματική ευθύνη, αλλά ως εθνικό καθήκον και σε αυτό θα αφιερώσω τις δυνάμεις μου».

Από την πλευρά του, ο Κώστας Τσιάρας αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετώπισε, μεταξύ των οποίων και το ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ: «Κάναμε τη μεγάλη μεταρρύθμιση σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση με τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, δεν αφήσαμε παθογένειες να επαναλαμβάνονται και να δημιουργούν αμφιβολία και αμφισβήτηση».

Επισήμανε ότι είναι θετικό που στο υπουργείο έρχεται ένα πρόσωπο με ευρωπαϊκή τεχνοκρατική γνώση και τόνισε ότι το ενδιαφέρον πλέον μεταφέρεται στο πώς θα αξιοποιηθεί η νέα προγραμματική περίοδος.

«Προσωπικά πιστεύω ότι αυτούς τους 20 μήνες κάναμε τεράστια προσπάθεια, επιχειρήσαμε να αντιμετωπίσουμε κάθε ζήτημα ξεχωριστά με ενσυναίσθηση. Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου καλή και μεγάλη επιτυχία, να έχουμε έναν ανθεκτικό πρωτογενή τομέα», κατέληξε.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα