Μάχη για να διασωθούν τα ΕΛΤΑ από την χρεοκοπία

Ποιο είναι το σχέδιο που εκπόνησαν Σταϊκούρας, Πιερρακάκης και πέρασε από το Υπουργικό Συμβούλιο

Μέσα στην δίνη του κορωνοϊού και τα μέτρα που λάβει η κυβέρνηση για το άνοιγμα, ή όχι της οικονομίας πέρασε στο ντούκου μία σημαντική νομοθετική παρέμβαση του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα και του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη για το πώς θα διασωθούν τα ΕΛΤΑ από την χρεοκοπία.

Η επιχείρηση θα στηριχθεί χρηματοδοτικά, προκειμένου να αναδιαρθρωθεί για να λειτουργήσει με σύγχρονα πρότυπα και, σε βάθος χρόνου, να καταστεί εφικτή η είσοδος ενός στρατηγικού επενδυτή σε μικρότερο ή μεγαλύτερο ποσοστό. Πρακτικά, και στην περίπτωση των ΕΛΤΑ, θα ακολουθηθεί η στρατηγική που εφαρμόστηκε και στη ΔΕΗ. Βέβαια υπάρχουν αρκετές διαφορές, καθώς τα ΕΛΤΑ έχουν άμεσο ζήτημα επιβίωσης ακόμη και για τους επόμενους μήνες.

Εν αρχήν, θα επιστραφούν χρήματα που χρωστά σωρευτικά το Δημόσιο στα ΕΛΤΑ, με το ακριβές ποσό να μένει να προσδιοριστεί από την ΕΕΤΤ. Όπως υπολογίζουν από το υπουργείο Οικονομικών αυτό το ποσό θα αγγίξει, ή μπορεί και να ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια το δημόσιο θα προχωρήσει σε Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ. Ακόμη δεν έχουν γνωστοποιηθεί οι προθέσεις της Eurobank για το εάν μετάσχει στην ΑΜΚ, καθώς της ανήκει το 10% του μετοχικού κεφαλαίου.  Για να αποφευχθεί εμπλοκή της Κομισιόν, που απαγορεύει την κρατική ενίσχυση, το ελληνικό Δημόσιο ως δικαιολογία θα χρησιμοποιήσει ότι είναι ανάγκη στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.

Όπως αναφέρεται το 67% του συνολικού κόστους των ΕΛΤΑ είναι το μισθολογικό. Έτσι με βάση το πλάνο για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ προβλέπεται η αποχώρηση σχεδόν 2.000 εργαζομένων. Με μπόνους για εθελούσια έξοδο από την εργασία. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το 36% του προσωπικού θα οδηγηθεί στην έξοδο. Το τεράστιο μισθολογικό κόστος, άλλωστε, ήταν και ο λόγος που, ενώ κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown η επιχείρηση αύξησε σημαντικά τον τζίρο της, εντούτοις δεν αυξήθηκαν τα κέρδη της, σε μια περίοδο ευρύτερης κερδοφορίας για τις αντίστοιχες ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Επίσης στο σχέδιο σωτηρίας των ΕΛΤΑ θα αρχίσουν οι κινήσεις για τον εκσυγχρονισμό και την ανασυγκρότηση της εταιρείας. Θα αναδιαρθρωθεί το οργανόγραμμα της επιχείρησης, ενώ σημαντικές αλλαγές θα επέλθουν και στο δίκτυο καταστημάτων, με franchise και επέκταση του shop in shop. Ο στόχος, σύμφωνα με το κυβερνητικό master plan, είναι η επιχείρηση να είναι κερδοφόρα εντός της επόμενης διετίας. Και φυσικά σε αυτό το διάστημα θα αναζητηθεί στρατηγικός επενδυτής. Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι τα ΕΛΤΑ, με τολμηρές κινήσεις, μπορούν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της ΔΕΗ και να ξεφύγουν από το τέλμα που έχουν περιέλθει, με τις προοπτικές επιβίωσης, αν συνεχιζόταν η σημερινή κατάσταση, να ήταν αβέβαιες.

Πέραν των δύο υπουργών (Σταϊκούρας και Πιερρακάκης) στο πλάνο διάσωσης των ΕΛΤΑ συνεργάστηκαν και η πρόεδρος του Υπερταμείου Ράνια Αικατερινάρη, αλλά και ο CEO των ΕΛΤΑ Γιώργος Κωνσταντόπουλος.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα