bpbg
bpbg

Μετρό δαγκωτό «ψηφίζουν» οι Αθηναίοι

Οι πολίτες της πρωτεύουσας βαθμολογούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ρίχνουν «μαύρο» σε λεωφορεία και τρόλεϊ – Τι δείχνει η φετινή έρευνα της athenstransport.com

Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου συμπληρώθηκαν αισίως 20 χρόνια από την ημέρα που λειτούργησε για πρώτη φορά στην Αθήνα το Μετρό, διακλαδιζόμενο τότε σε δύο γραμμές, με επτά σταθμούς η κάθε μία. Φαίνεται ότι ο ενθουσιασμός των πολιτών για το συγκεκριμένο συγκοινωνιακό μέσο παραμένει τόσο μεγάλος όσο ήταν και στο ντεμπούτο του, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε ο ιστότοπος athenstransport.com

Του Δημήτρη Τζιβελέκη

Είναι η έκτη συνεχής χρονιά που η μεγαλύτερη ιστοσελίδα για τις συγκοινωνίες της Αθήνας χαρτογραφεί τον βαθμό ικανοποίησης που «εισπράττουν» οι Αθηναίοι από τη χρήση των μέσων μεταφοράς και, όπως δείχνουν και  τα φετινά αποτελέσματα, η… κορυφή δεν άλλαξε κάτοχο, αφού το μετρό συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο μέσο όρο βαθμολογίας (7,1). Τη δεύτερη θέση της δημοφιλίας κερδίζει το τραμ με βαθμολογία 5,5, ελαφρώς υψηλότερα από τον προαστιακό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο που ακολουθούν στην τρίτη και τέταρτη θέση, που συγκέντρωσαν 5,3 και 5,2 βαθμούς αντίστοιχα. Τη χαμηλότερη βαθμολογία την έδωσαν και φέτος οι μετακινούμενοι πολίτες στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ με 4,6.

Σε σχέση με πέρυσι σημειώθηκαν μόνο μικρές αυξομειώσεις του μέσου όρου των βαθμολογιών. Έτσι, η βαθμολογία μειώθηκε κατά 0,2 μονάδες για το τραμ και κατά 0,1 για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το μετρό, ενώ αυξήθηκε κατά 0,1 μονάδα για τα λεωφορεία και τρόλεϊ και τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Σημειώνεται ότι, παρά την πρωτιά του μετρό, οι επιβάτες έδωσαν στο μέσο χαμηλότερη βαθμολογία όσον αφορά τη συχνότητα των δρομολογίων.

Αγκάθι τα δρομολόγια για τραμ και προαστιακό

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα του athenstransport.com, το τραμ παραμένει διαχρονικά το δεύτερο καλύτερο μέσο μετακίνησης χάρη στις βαθμολογίες που έδωσαν οι επιβάτες του, έστω κι αν η τάση της  βαθμολογίας που του δίνουν οι Αθηναίοι συνεχίζει να είναι πτωτική. Βασικά του μειονεκτήματα; Η χαμηλή ταχύτητά του και η αραιή συχνότητα των δρομολογίων

Η συχνότητα των δρομολογίων καθηλώνει βαθμολογικά και τον προαστιακό σιδηρόδρομο, με τους επιβάτες του μέσου να δηλώνουν ανικανοποίητοι από τα περιορισμένα δρομολόγια, το ωράριο λειτουργίας και τις συνθήκες μετακίνησης.

Οι αδύναμοι κρίκοι των συγκοινωνιών

Σταθερά το χειρότερο μέσο για τους Αθηναίους αποτελούν τα λεωφορεία και τρόλεϊ. Οι βαθμολογίες σε όλες τις κατηγορίες είναι πολύ χαμηλές και οι διάφορες τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών ανά περιόδους σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μόνη ελπίδα για το μέσο είναι η αγορά νέων οχημάτων, αλλά ο σχετικός διαγωνισμός δεν λέει να ξεκινήσει. Από εκεί και πέρα, τα δρομολόγια δεν θα αυξηθούν χωρίς νέους οδηγούς, ωστόσο προσλήψεις και τοποθετήσεις ή μετακινήσεις δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα.

Η πτωτική τάση της βαθμολογίας στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο συνεχίζεται και φέτος. Βασικά αίτια παραμένουν η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι συρμοί, με τον διαγωνισμό για την ανακατασκευή τους να εκκρεμεί, και η ελλιπής ασφάλεια με συμμορίες μικροκακοποιών να έχουν μόνιμη παρουσία μέσα στα βαγόνια και τους σταθμούς.

ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΚΩΣΤΑ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

Αποδοκιμασία σε διοικήσεις και υπουργό

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν, εξάλλου, οι απαντήσεις των ερωτηθέντων αναφορικά με τη μεγάλη εικόνα των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, καθώς προκύπτουν αξιοποιήσιμα ποιοτικά στοιχεία. Για παράδειγμα, το 46,6% απαντά ότι η κατάσταση στις συγκοινωνίες παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με πέρυσι και το 33,7% ότι οι συγκοινωνίες οδεύουν προς το χειρότερο. Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι το 41,3% δηλώνει αρκετά ικανοποιημένο από την τηλεματική, αλλά μόνο το 26,5% πιστεύει πως έχει βελτιωθεί σε σχέση με πέρυσι. Κατά τα λοιπά:

>>Το 48,1% των μη κατόχων και το 41,1% των κατόχων προσωποποιημένων καρτών ανησυχούν λίγο ή πολύ για τα προσωπικά δεδομένα που έχει στην κατοχή του ο ΟΑΣΑ.

>>Το 69,3% θα ενδιαφερόταν ή ίσως να ενδιαφερόταν για πληρωμή κομίστρου απευθείας μέσω κινητού τηλεφώνου και το 62,1% για πληρωμή απευθείας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

>>Το 76,9% συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, ωστόσο το 56% πιστεύει ότι το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου εισιτηρίου πρέπει να δίνεται μόνο σε όσους έχουν χαμηλότερο εισόδημα.

>>Το 47,9% πιστεύει πως η τιμή των εισιτηρίων είναι λογική, αλλά το 83% ζητά μείωση της τιμής για όσους έχουν χαμηλότερο εισόδημα και το 50,9% μείωση της για όλους. Το 35,5% θέλει δωρεάν συγκοινωνίες για όλους.

>>Το 83,1% θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα εισιτηριοδιαφυγής στις συγκοινωνίες και άλλο ένα 70,7% ότι δεν γίνονται αρκετοί έλεγχοι εισιτηρίων. Σημειώνεται ότι η λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βαθμολογήθηκε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα με 6,7 (άριστα το 10).

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι της ασφάλειας των συγκοινωνιών, οι Αθηναίοι απάντησαν στην έρευνα του athenstransport.com τα εξής:

>>Το 74,9% θεωρεί ότι δεν υπάρχει επαρκής ασφάλεια στις συγκοινωνίες.

>>Το 71,5% λέει ότι οι πύλες στο μετρό πρέπει να επιτηρούνται από προσωπικό.

>>Το 70% απάντησε ότι η αστυνομία στο μετρό δεν αύξησε την ασφάλεια.

>>Το 48,6%: λέει «όχι» στους ελέγχους εισιτηρίου, παρουσία αστυνομικών.

Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί ότι σε ποσοστό 46,8% οι ερωτώμενοι εξέφρασαν αρνητική άποψη για τις διοικήσεις των συγκοινωνιών της Αθήνας, ενώ αντίστοιχα αρνητική άποψη (30,3%) εκφράζεται και για τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή.

 

 

Διαβάστε επίσης