Μηνάς Λυσάνδρου: «Ο ΟΦΗ μεγαλώνει»

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΠΑΕ ΟΦΗ, Μηνάς Λυσάνδρου, παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό του FBIN, στην οποία μίλησε για την αναγέννηση του συλλόγου σε ψηφιακό επίπεδο, και την κατασκευή γηπέδου που θα είναι αντάξιου της ιστορίας του ΟΦΗ.

Έχεις μεγάλη εμπειρία στο ελληνικό ποδόσφαιρο, ως πρόεδρος της Super League και CEO της ΑΕΚ. Ποιοι είναι οι στόχοι σας με τον ΟΦΗ;

«Η κύρια δραστηριότητα μιας ποδοσφαιρικής ομάδας είναι να παίζει ποδόσφαιρο στο γήπεδο. Οπότε ο πρώτος και κύριος στόχος πρέπει να είναι συνδεδεμένος με τις καλές εμφανίσεις και τα καλά αποτελέσματα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να χτιστεί μια ισχυρή νοοτροπία, με βάση την οποία όλοι οι άνθρωποι που εμπλέκονται στο κλαμπ να δουλεύουν σκληρά και με θετική ενέργεια και στα 90 λεπτά κάθε αγώνα που δίνει. Ό,τι κι αν κάνουμε εκτός των τεσσάρων γραμμών, ακόμα κι αν είναι εξαιρετικά επιτυχημένο, στο τέλος της ημέρας δεν θα είναι αρκετό αν η ομάδα δεν αγωνίζεται καλά. Αυτό από την άλλη δεν σημαίνει ότι, ειδικά στο μοντέρνο επαγγελματικό ποδόσφαιρο, δεν είναι σημαντικές οι άλλες δραστηριότητες μιας ποδοσφαιρικής ομάδας. Αντίθετα, κατά την άποψή μου, έχουν επίσης μεγάλη σημασία, καθώς θέτουν όλα εκείνα τα στοιχεία που, στο τέλος της ημέρας, καθορίζουν την αξία του συλλόγου τόσο σε αυστηρά τεχνική όσο και σε ευρεία έννοια. Και αυτός είναι ένας σημαντικός στόχος που έχω θέσει, πέρα από τον ξεκάθαρο και αυτονόητο στόχο της καλής ποδοσφαιρικής απόδοσης: πρώτα να ορίσω και μετά να αυξήσω την αξία ολόκληρου του οργανισμού και της επωνυμίας του ΟΦΗ».

Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί άξονες στη λίστα σας;

«Αν θέλεις να πετύχεις, πρέπει πρώτα να κατανοήσεις, να σεβαστείς και τελικά να εφαρμόσεις τις θεμελιώδεις αρχές του ποδοσφαίρου και της αγοράς του. Και αυτές οι αρχές υπαγορεύονται από το ίδιο το παιχνίδι. Ένα από αυτά είναι η “στόχευση”, με εδραίωση μιας ισχυρής και ξεκάθαρης νοοτροπίας, σε όλους στο σύλλογο για τον καθορισμό συγκεκριμένων και μετρήσιμων στόχων σε όλα τα επίπεδα. Επιπλέον, βασική προτεραιότητα ήταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός του συλλόγου. Πέρα από το γεγονός ότι σήμερα, ειδικά μετά την πανδημία του Covid-19, η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή έγινε υποχρεωτική και γρήγορη σε όλους τους τομείς της ζωής, η ψηφιοποίηση ως προτεραιότητα της λειτουργίας του οργανισμού συνδέεται άρρηκτα με δύο βασικούς στόχους: την παραγωγή και αξιοποίηση πλούσιου και υψηλού επιπέδου περιεχομένου και την αποτελεσματική διαχείριση κάθε είδους πληροφορίας εντός του συλλόγου, αφού μόνο έτσι μπορούν να ληφθούν σωστές και αποτελεσματικές αποφάσεις. Ένα τρίτο αλλά εξίσου σημαντικό έργο είναι η αναβάθμιση υποδομών και εγκαταστάσεων. Έχουμε ήδη κάνει τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν ακόμα περισσότερα και σημαντικά πράγματα που έρχονται».

Τι συμβαίνει στο μη αθλητικό κομμάτι του συλλόγου, στα τμήματα μάρκετινγκ, εμπορίου, επικοινωνίας;

«Είμαστε σε πολύ καλό επίπεδο, μεγαλώνουμε, αλλά πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση. Όπως ανέφερα, όλες οι περιοχές έξω από τις τέσσερις γραμμές του γηπέδου έχουν επίσης μεγάλη σημασία και αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο του συλλόγου στη γενική στρατηγική. Συγκεκριμένα, έχουμε ένα πλήρες πρόγραμμα χορηγιών, το οποίο περιλαμβάνει συμφωνίες τόσο με μερικά από τα μεγαλύτερα brands της Ελλάδας όσο και με τοπικούς χορηγούς που υποστηρίζουν και θέλουν να είναι μέρος της νέας εποχής της ΠΑΕ ΟΦΗ. Επιπλέον, ο σύλλογός μας διαθέτει ένα από τα καλύτερα προγράμματα Εταιρικής Υπευθυνότητας & Βιωσιμότητας στον ελληνικό αθλητισμό. Επιπλέον, αυτή τη σεζόν εφαρμόζουμε ένα στρατηγικό σχέδιο αναβάθμισης και εμπλουτισμού των λογαριασμών του συλλόγου στα social media και βλέπουμε ήδη τα πρώτα ικανοποιητικά αποτελέσματα».

Πώς τα πηγαίνει ο ΟΦΗ εκτός γηπέδου σε σχέση με τις άλλες ομάδες στην Ελλάδα; Υπάρχουν τομείς στους οποίους είστε μπροστά; Πού χρειάζεται να προλάβετε τους άλλους;

«Η καλύτερη απάντηση είναι τα εννέα βραβεία που κέρδισε η ομάδα στα “Sports Marketing Awards 2022” τον περασμένο μήνα, μεταξύ των οποίων ήταν και το βραβείο “Sports Club of the Year 2022”. Αλλά στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα ως οργανισμός, δεν νιώθουμε ότι ανταγωνιζόμαστε κανέναν σε θέματα εκτός γηπέδου. Θέλουμε απλώς να είμαστε συγκεντρωμένοι στους δικούς μας στόχους και στην εφαρμογή του στρατηγικού μας σχεδίου σε κάθε επίπεδο. Πρώτα πρέπει να δυναμώσεις και να φτάσεις σε ένα σημαντικό επίπεδο με βάση το στρατηγικό σου σχέδιο και μετά να μπεις στην αγορά με μομέντουμ και να μετρήσεις τον εαυτό σου με τους άλλους “παίκτες” του παιχνιδιού. Αυτή τη στιγμή “χτίζουμε” σε καθημερινή βάση, αλλά είμαστε κοντά στο να θεωρήσουμε τον πρώτο στοιχειώδη κύκλο ως ολοκληρωμένο και να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο».

Ποια είναι τα μεγαλύτερα σημεία τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσετε στον ΟΦΗ;

«Θα ήθελα να επισημάνω δύο σημεία. Το πρώτο συνδέεται με τη νοοτροπία των “ενδιαφερόμενων” του συλλόγου, που πρέπει να αισθάνονται ότι μοιράζονται το ίδιο όραμα και υπηρετούν την ίδια αποστολή. Ο όρος “ενδιαφερόμενος” περιλαμβάνει κάθε άτομο ή οντότητα που ενδιαφέρεται για την επιτυχία και την εξέλιξη του συλλόγου. Δεν είναι μόνο ο ιδιοκτήτης, οι μέτοχοι, οι παίκτες, οι προπονητές, η διοίκηση ή οι εργαζόμενοι, αλλά και οι φίλαθλοι, οι δημοσιογράφοι, οι χορηγοί, οι στρατηγικοί εταίροι και όλοι όσοι εμπίπτουν στον όρο “ενδιαφερόμενοι”.

Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να βρούμε κοινό έδαφος και να ορίσουμε τους εαυτούς μας ως οργανισμός, έχοντας κατά νου, αφενός, τη σημαντική και πλούσια ιστορία του συλλόγου και, αφετέρου, τη σημερινή θέση της ομάδας στο ευρύτερο περιβάλλον του ελληνικού αθλητισμού. Είμαστε σε καλό δρόμο, αλλά πιστεύω ότι πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο σε αυτόν τον τομέα, προκειμένου να φτάσουμε σε ένα σημείο όπου η επιτυχία θα είναι ο στόχος και, ταυτόχρονα, το αποτέλεσμα μιας συνολικής προσπάθειας που βασίζεται σε κοινoύς στόχους και συντονισμένη θετική σκέψη από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Και είναι δουλειά και ευθύνη της ανώτατης διοίκησης του συλλόγου να προωθήσει αυτή τη διαδικασία και να ενθαρρύνει όλους τους εμπλεκόμενους. Το δεύτερο σημείο είναι η έδρα, το γήπεδο του συλλόγου. Αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε την εμπειρία της ημέρας του αγώνα, να εφαρμόσουμε τις μεθόδους αφοσίωσης των φιλάθλων που έχουμε στο μυαλό μας και να αυξήσουμε τα έσοδα της ημέρας του αγώνα, θα πρέπει να έχουμε ένα γήπεδο που θα είναι σύμμαχος και όχι εμπόδιο στα σχέδιά μας. Εργαζόμαστε πάνω σε αυτό και είμαι αισιόδοξος ότι θα βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση».

Σε ποιους τομείς βλέπετε τις μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης του συλλόγου;

«Από το 2018, η ΠΑΕ ΟΦΗ χαρακτηρίστηκε ως ένα καθαρά “football project” σε εξέλιξη από τη νέα της διοίκηση. Επομένως, η ανάπτυξη των ποδοσφαιριστών και η αξιοποίησή τους είναι ο ακρογωνιαίος λίθος που έθεσαν οι εμπνευστές αυτής της προσπάθειας, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης της ακαδημίας του συλλόγου ως λογικό αποτέλεσμα. Επιπλέον, ο σύλλογός μας θα μπορούσε να είναι ο λόγος να μετατραπεί η Κρήτη σε έναν ελκυστικό αθλητικό προορισμό, επενδύοντας και αξιοποιώντας εξειδικευμένες αθλητικές εγκαταστάσεις».

Τι ρόλο παίζει στον ΟΦΗ η ψηφιακή μεταμόρφωση; Πόσο προχωρημένος είναι ο σύλλογος από την άποψη της ψηφιοποίησης;

«Αυτή είναι μια από τις κορυφαίες προτεραιότητες του συλλόγου. Έχουμε κάνει τα πρώτα βήματα, αλλά δεν είμαστε ακόμα στο επιθυμητό επίπεδο, δουλεύουμε επάνω σε αυτό. Η επένδυση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, ή τα ψηφιακά κανάλια πώλησης εισιτηρίων, είναι μερικά από τα πρακτικά παραδείγματα της νέας ψηφιακής ταυτότητας του συλλόγου. Όμως, ταυτόχρονα, τόσο το αθλητικό τμήμα όσο και η διοίκηση έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν ψηφιακά κανάλια μέσω εξειδικευμένων πλατφορμών, προκειμένου να είναι ταχύτερα και αποτελεσματικότερα σε επίπεδο λήψης αποφάσεων. Την τρέχουσα σεζόν 2021/22 προχωρήσαμε σε εσωτερική αναδιοργάνωση του συλλόγου, κυρίως με ψηφιακά μέσα. Ο στόχος ήταν να συνδεθούν ψηφιακά όλα τα τμήματα που εμπλέκονται στην καθημερινή λειτουργία του συλλόγου, αφού δεν εδρεύουμε στο ίδιο κτίριο (δηλαδή κάποια τμήματα βρίσκονται στα κεντρικά, άλλα στο γήπεδο και κάποια άλλα στο προπονητικό κέντρο). Ο καλύτερος τρόπος για να εξαλειφθεί η απόσταση και να έρθουν όλοι κοντά όλους είναι η ψηφιακή διαδρομή. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ενός συλλόγου είναι πολύ κρίσιμος στις μέρες μας. Κατά την άποψή μου, το δύσκολο κομμάτι δεν είναι να ανιχνευθούν πιθανά προβλήματα που πρέπει να λυθούν μέσω ψηφιακών λύσεων ή ακόμα και να βρεθούν οι σωστές πλατφόρμες, τα κανάλια ή μέθοδοι για να εφαρμοστεί ένα στρατηγικό σχέδιο ψηφιοποίησης.

Άλλωστε, υπάρχουν πολλές καλές ιδέες και λύσεις στην αγορά που καλύπτουν τις ανάγκες σχεδόν όλων των τομέων της λειτουργίας ενός επαγγελματικού ποδοσφαιρικού συλλόγου. Το δύσκολο κομμάτι είναι να αναγνωρίσουμε τις δεξιότητες, την εμπειρία και τις γνώσεις της υπάρχουσας δύναμης του οργανισμού, να κατανοήσουμε τι είναι διατεθειμένοι να δεχτούν και, στο τέλος να “πείσει” όλο το σύστημα να υποστηρίξει το νέο ψηφιακό μηχάνημα, γιατί θα είναι για το καλύτερο. Οι ψηφιακές λύσεις είναι εξαιρετικές, μπορείς να διαχειριστείς πολύ καλύτερα τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους, αλλά τελικώς ένας άνθρωπος θα πατήσει το κουμπί. Έτσι, πριν προχωρήσεις σε μια ψηφιακή επανάσταση, είναι πολύ χρήσιμο να χαρτογραφήσεις τον οργανισμό, να συζητήσεις εσωτερικά και να ενθαρρύνεις τους ανθρώπους να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία αλλαγής. Διαφορετικά, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν θα φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Επομένως, η υλοποίησή του θα πρέπει να γίνεται σταδιακά και με την ταχύτητα που μπορεί να αντέξει ο κάθε οργανισμός, ανάλογα με τις ανάγκες του και τους ανθρώπους του. Νιώθω τυχερός γιατί σχεδόν όλοι όσοι συμμετέχουν στην ΠΑΕ ΟΦΗ είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, είναι ανοιχτοί στον ψηφιακό μετασχηματισμό του συλλόγου και είναι πάντα πρόθυμοι να συμμετάσχουν και να στηρίξουν αυτή τη συγκεκριμένη προσπάθεια».

Τι αντίκτυπο είχε η πανδημία του κορωνοϊού στον ΟΦΗ;

«Μπορώ να εστιάσω κυρίως σε δύο πράγματα: την οικονομική ζημιά και την αποδυνάμωση της σύνδεσης με τους οπαδούς του συλλόγου σε ορισμένες περιπτώσεις, λόγω της φυσικής απουσίας τους από το γήπεδο τις ημέρες των αγώνων. Νομίζω όμως ότι είναι τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζει το οργανωμένο ποδόσφαιρο σε παγκόσμιο επίπεδο. Όσο πιο γρήγορα φύγουμε από την πανδημία, τόσο το καλύτερο για το άθλημα που υπηρετούμε και αγαπάμε».

Τελικά ποιοι είναι οι μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι του ΟΦΗ; Υπάρχει κάποια στρατηγική που χτίζει το πλαίσιο για μελλοντικές εξελίξεις;

«Το 2018 ξεκίνησε μια νέα εποχή για την ΠΑΕ ΟΦΗ, μετά την εξαγορά του συλλόγου από τον Ελληνοαμερικανό επιχειρηματία κ. Μάικ Μπούση. Μια νέα εποχή που βασίζεται στη διοικητική σταθερότητα, την οικονομική δυνατότητα και την τεχνοκρατική αντίληψη της ανάπτυξης τόσο της ποδοσφαιρικής ομάδας όσο και της εταιρείας της ΠΑΕ ΟΦΗ. Κατά τη γενική μου άποψη, όλη η διοργάνωση πρέπει να αναπτύσσεται και να προοδεύει κάθε σεζόν, για να προχωρά και να κοιτάζει ψηλότερα, έχοντας λογικές φιλοδοξίες και συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους. Σε αθλητικό επίπεδο, η ομάδα πρέπει να αποδίδει καλά, βασισμένη σε μια γερή ποδοσφαιρική φιλοσοφία, παλεύοντας μόνιμα για τη συμμετοχή της στα play offs της ελληνικής Super League και στις τελικές φάσεις του Κυπέλλου Ελλάδας. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι έτοιμο, όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, να αρπάξει την ευκαιρία και να διεκδικήσει κάτι παραπάνω. Ταυτόχρονα, η αναβάθμιση της αξίας του brand, σε συνδυασμό με την αύξηση των εσόδων της εταιρείας με σκοπό την επανεπένδυσή τους στο πλάνο ανάπτυξης του συλλόγου, θα πρέπει να αποτελεί μόνιμη προτεραιότητα στην εταιρική ατζέντα του συλλόγου. Όλοι οι παραπάνω στόχοι θα επιτευχθούν πιο αποτελεσματικά, μόλις ο σύλλογος αποκτήσει ένα γήπεδο αντάξιο της δυναμικής και της ιστορίας του. Και αυτό το εγχείρημα είναι σίγουρα ένας αδιαπραγμάτευτος στόχος όλης της οικογένειας της ΠΑΕ ΟΦΗ».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα