Μπαταξής και υπόδικος ο υποψήφιος αγοραστής

Βρίθει από άρθρα ο διεθνής Τύπος σχετικά με το πώς αναρριχήθηκε ο Αργεντινός Eduardo Eurnekian που έχει βάλει στο μάτι τα ελληνικά αεροδρόμια. Έχουν γραφτεί άπειρα ρεπορτάζ και αναλύσεις για το πώς πήρε τη διαχείριση των αεροδρομίων της Αργεντινής μέσω της εταιρείας του ΑΑ2000, η οποία στη συνέχεια μη ανταποκρινόμενη στις συμβατικές υποχρεώσεις της εξανάγκασε το 2006 το κράτος της Αργεντινής να προβεί σε εξαγορά των χρεών αυτών με κρατική συμμετοχή κατά 20% στην εταιρεία και με μειώσεις των συμβατικών πληρωμών στο μισό των αρχικών.

Είναι γνωστές οι έντονες διαμαρτυρίες του προέδρου της ΙATA για τα σοβαρότατα προβλήματα των αεροδρομίων της εταιρείας του ΑΑ2000 στην ασφάλεια, τη χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών και εγκαταστάσεων, την αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεών της, κάτι για το οποίο σύμφωνα με την ιταλική διαδικτυακή πύλη «Una Citta in Comune» έχει ξεκινήσει δικαστική έρευνα εκτός του Ed. Eurnekian και κατά του τότε υπουργού Οικονομικών. Τότε, βέβαια, η ΙΑΤΑ ζητούσε από την κυβέρνηση της Αργεντινής να ακυρώσει αμέσως τη σύμβαση, την οποία όχι μόνο συνέδεε με την οικονομική κρίση στην Αργεντινή, αλλά ανέφερε ξεκάθαρα ότι στην ουσία δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια «άδεια της Αργεντινής προς την ΑΑ 2000 να τυπώνει χρήμα», αλλά φώναζε σε «ώτα μη ακουόντων».

Άπειρα τα δημοσιεύματα ότι ο Ed. Eurnekian είναι κατηγορούμενος από δικαστήριο της Βιτσέντσα (Ιταλία) μαζί με ακόμη 10 άτομα ότι έστησαν τη χρεοκοπία της αεροπορικής εταιρείας Volare.

Τώρα βγαίνουν στην επιφάνεια και νέα στοιχεία ότι η αργεντινική Δικαιοσύνη είχε εκδώσει διεθνές ένταλμα σύλληψής του για φοροδιαφυγή εκατομμυρίων κατά την πώληση του τηλεοπτικού καναλιού της Αργεντινής «Cabtevision», όπου εμβάσματα χρημάτων παρουσιάσθηκαν ως έξοδα ή δωρεές, ενώ στην πραγματικότητα τα χρήματα μεταφέρονταν στις Μπαχάμες και Καϋμάν, σύμφωνα με την έγκριτη ιταλική εφημερίδα «Repubblica», η οποία τον αναφέρει και με το παρατσούκλι του ως «το χταπόδι». Καλά, στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ δεν ζητούν ποινικό μητρώο και πιστοποιητικά για τους εμπλεκομένους;

Βγαίνουν στη φόρα και άλλα στοιχεία, όπως ο βίος και η πολιτεία του με τις μπίζνες στην Ιταλία, όπου σημαίνοντες παράγοντες στην Ιταλία και πρώην αντίδικοί του, τώρα γίνονται φίλοι του για να αλληλοβοηθηθούν στα δικαστήρια, καθώς είναι από κοινού υπόδικοι για τη χρεοκοπία της αεροπορικής εταιρείας Volare. Μαθεύτηκαν ακόμη και οι υπόγειες διασυνδέσεις του για το πώς άπλωσε τα πλοκάμια του στην Ιταλία και το ότι ο επιχειρηματικός του βίος ήταν «πάντα σημαδεμένος από αμφιλεγόμενες σχέσεις με πολιτικούς». Για το πώς αρπάζει τις εταιρείες και το πόσο σίγουροι πλέον είναι οι Ιταλοί ότι οι δήθεν επενδύσεις που διαφημίζει θα γίνουν με δημόσιο χρήμα και από δικά του λεφτά… (βλ. ρεπορτάζ εφημερίδων «La Repubblica» και «IL FATTO» – οικονομικό ρεπορτάζ διαδικτυακή πύλη Una Citta in Comune).

Μέχρι και η εφημερίδα «24 ORE» μεταξύ άλλων τονίζει το γεγονός ότι ο Eurnekian έχει βάλει στο μάτι τα ελληνικά αεροδρόμια, πιστεύοντας μάλιστα ότι θα τα πάρει σε φθηνή τιμή, σύμφωνα με τις δηλώσεις του ανιψιού του, Martin Eurnekian.

 

Ακούει το ΤΑΙΠΕΔ;

Όπως είναι γνωστό, ο Martin Eurnekian μέσω των εταιρειών του είναι μέλος της κοινοπραξίας που έχει υποβάλει προσφορά για τα ελληνικά αεροδρόμια στο ΤΑΙΠΕΔ. Εκεί οι υπεύθυνοι –και όχι οι ανευθυνοϋπεύθυνοι– θα πρέπει να εξετάσουν αναλυτικά όλα τα σχετικά δεδομένα και αναλογιζόμενοι τις τεράστιες ευθύνες τους καλούνται να πράξουν το αυτονόητο, γιατί μετά θα είναι αργά για δάκρυα αν η Ελλάδα ενδεχομένως δώσει τα αεροδρόμιά της σε αμφιλεγόμενο επιχειρηματία με κίνδυνο να περάσει ό,τι πέρασε η Αργεντινή και περνάει τώρα μαζί του και η Ιταλία.

 

 

Το «κατηγορώ» του διεθνούς Τύπου

Ιδού λοιπόν αποσπάσματα και διαδικτυακοί σύνδεσμοι από τον διεθνή Tύπο για του λόγου το αληθές:

 

1] Ο Αργεντινός Eurnekian βασιλιάς των αεροδρομίων που θέλει να συμφιλιώσει τους «εχθρούς» Πίζα και Φλωρεντία

 

«[…] Και στην Ιταλία, είναι γνωστό το πώς τελείωσε η περιπέτεια της Volare, της οποίας το 2004 ο Eurnekian έγινε ο κύριος μέτοχος. Ο Eurnekian παραπέμφθηκε πάλι για τη χρεοκοπία, παρ’ ότι αυτός πάντα ισχυριζόταν ότι εξαπατήθηκε. Αλλά η περιπέτεια των ουρανών που διεξαγόταν με διαφορετικό αποτελέσματα είναι μόνο ένα οπό τα κεφάλαια της μακρός επιχειρηματικής του ζωής, πλούσιας αλλά και αντιφατικής. Το 2003, κατά του “el putpo” (χταποδιού), όπως είναι γνωστός, η αργεντινή Δικαιοσύνη εξέδωσε ένταλμα διεθνούς σύλληψης για φοροδιαφυγή εκατομμυρίων κατά την πώληση του τηλεοπτικού καναλιού Cabievision (εμβάσματα χρημάτων που παρουσιάσθηκαν ως έξοδα ή δωρεές, ενώ στην πραγματικότητα είχε μεταφέρει τα χρήματα στις Μπαχάμες και Καϋμόν). Τη στιγμή εκείνη, ο Eurnekian βρισκόταν στο Μιλάνο, επιστρέφοντας στην πατρίδα του όπως κατάφερε να αποφύγει τη φυλακή. Μια ζωή για επιχειρήσεις (πολλές διαφορετικών ειδών) από μικρές ως μεγάλες. Πάντοτε, σημαδεμένη από αμφιλεγόμενες σχέσεις με πολιτικούς […]».

 

ΠΗΓΗ:

http://www.repubblica.it/economia/affari-e- finanza/2014/06/09/news/laraentino eurnekian re deaii aeroporti che vugie mettere ins ieme i nemici pisa e firenze-88450970/

 

 

2] Τα αεροδρόμια στην Τοσκάνη, και η αναρρίχηση του Αργεντινού μεγιστάνα χάρη στους φίλους τού Renzi

 

«Για να καταλάβει κανείς την παράξενη ιστορία των αεροδρομίων της Φλωρεντίας και της Πίζας και της περίεργης πορείας τους προς την ιδιωτικοποίηση μέσω της ανόδου του Αργεντινού μεγιστάνα Ernesto Eurnekian πρέπει να πάει 14 χρόνια πίσω, συγκεκριμένα στις 21 Μαρτίου 2000. Εκείνη την ημέρα, έφυγε ένα φαξ από την American Enterprise Institute … Με την υπογραφή του Michael Ladeen, γνωστός στην Ιταλία μέσω κάποιων δραματικών γεγονότων, απαγωγής του Moro … Ο Bettino Craxi τον κατηγόρησε ότι ήταν αυτός ο Αμερικανός εμπνευστής στην έρευνα “καθαρά χέρια” του Antonio Di Pietro. Ο Ledeen έστειλε φαξ στον Roberto Naldi, τον άνθρωπο που έστειλε η εταιρεία SEA στο Μπουένος Άιρες προκειμένου να λύσει την αντιδικία με τον Eurnekian, σχετικά με τα αεροδρόμια Μιλάνου της εταιρείας Aeropuertos Argentina 2000, εταιρεία που συνέβαλε στην ιδιωτικοποίηση μεγάλων αεροδρομίων στη χώρα. Έτσι, οι δυο τους ανταλλάξανε πληροφορίες και απόψεις για το πώς θα κινηθούν και επομένως ο Ledeen είναι στο παιχνίδι. … Ο Bonomi έχει προϊστορία με τις υποθέσεις του Eurnekian. Ήταν αυτός που ως πρόεδρος στη SEA προκάλεσε την άτυχη συμφωνία με την Aeropuertos Argentina 2000 και στη διαμάχη που ακολούθησε μηνύθηκε από τον Αργεντινό για εκβιασμό και απάτη, κάτι που δεν συνεχίστηκε. Οι δυο τους συμφιλιώθηκαν και όταν ο Eurnekian ενεπλάκη στην ψεύτικη χρεοκοπία της αεροπορικής εταιρείας Volare, μόνο ο Bonomi παρουσιάστηκε στο δικαστήριο του Busto Arsizio ως δικηγόρος του. Τόσο ο Eurnekian, όσο και ο πιστός Nadi είναι σήμερα υπόδικοι για τη χρεοκοπία της Volare. Ένα από τα πιο περίεργα σημεία της έρευνας είναι ότι ο Eurnekian φαίνεται να αγοράζει τις μετοχές τις Volare από τον Ιδρυτή Gino Zoccai με αντάλλαγμα να αγοράσει μια Ουρουγουανή εταιρεία του Eurnekian, την Bixesarri. Οι ερευνητές έγραψαν: “Κρίμα, γιατί τώρα η Bixesarri έχει μόνο ένα αεροπλάνο και αυτό έχει κατασχεθεί στη Λατινική Αμερική για διακίνηση ναρκωτικών”».

 

3] Τα δοξασμένα όνειρα των Carrai και Rossi

«Ο Carrai φαντάζεται ότι το αεροδρόμιο θα αποφέρει 100 εκατ. ευρώ και ο Rossi

φαντάζεται 100 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις. Στην, πραγματικότητα ο πλούσιος Eurnekian δεν διατίθεται να δώσει περισσότερα χρήματα από αυτά που απαιτούνται για την αγορά των μετοχών που χρησιμεύουν για να επωφεληθούν από τα δυο αεροδρόμια, πόσω μάλλον για να τα χρηματοδοτήσουν. Ο νέος αεροδιάδρομος της Peretola, που οι Φλωρεντίνοι ονειρεύονται εδώ και δεκαετίες, έχει προκαλέσει ήδη τις αντιδράσεις των πόλεων Prato και Sesto Fiorendno (όπου ο δήμαρχος Gianni Gianassi ισχυρίζεται ότι θα καταστραφεί το φυσικό πάρκο). Να είστε σίγουροι πως ό,τι γίνει θα γίνει με το δημόσιο χρήμα και όχι με τα πέσος του Eurnekian. Ενώ είναι απίθανο ο Rossi να εναντιωθεί στους φίλους του φίλου του Renzi. Είναι σκληροί οι νόμοι της πολιτικής. Ο Eurnekian έχει ήδη κερδίσει και είναι η πρώτη “εχθρική” προσφορά εξαγοράς ιδιωτικοποίησης».

 

ΠΗΓΗ:

http://www.ilfattoquotidiano.it/2014/03/24/aeroporti-toscani-la-scalata-del-magnate-argentino-grazie-agli-amici-di-renzi/921799/

 

-/-

 

4] Οι φίλοι του πρωθυπουργού χαρίζουν m αεροδρόμιο στον αργεντίνό για τον οποίο διεξάγεται έρευνα

 

«[…] Από τη μια πλευρά ο περιφερειάρχης, ο δήμαρχος της Φλωρεντίας Dario Nardella, ο πρόεδρος του αεροδρομίου της Φλωρεντίας Marco Carrai και ο Riccardo Nencini, γραμματέας του υπουργείου των υποδομών και γραμματέας του σοσιαλιστικού κόμματος Φλωρεντίας. Όλοι ευθυγραμμισμένοι με τον πληρεξούσιο τού Eurnekian στην Ιταλία, τον Φλωρεντινό Roberto Naidi. Ο Eurnekian είναι επίσης φίλος με τον πρόεδρο της Enac Vito Riggio και με τον Giuseppe Bonomi, σύμβουλο για τα αεροδρόμια του υπουργού υποδομών Maurizio Lupi. Όλοι ενωμένοι κατά του μοναδικού πραγματικού αντιθέτου, του δήμαρχου της Pisa, Marco Filippesehi. […]

[..] δεν φαίνεται να καλύπτει τον δήμαρχο της Φλωρεντίας το γεγονός ότι το βιογραφικό τού Eurnekian ως σημαντικού επενδυτή για την Τοσκάνη είναι υπό αμφιβολία […]

[…] Eurnekian και Naidi είναι υπόδικοι για την πτώχευση της αεροπορικής εταιρείας Volare. Η κατηγορία αναφέρεται στο γεγονός ότι ο Eurnekian αγόρασε τις μετοχές τής Volare από τον ιδρυτή της, Gino Zoccai, ο οποίος σε αντάλλαγμα έκανε τη Volare να αγοράσει μια ουρουγουανή εταιρεία τού Eurnekian, τη Bixessari. “Μόνο που η Bixessari είχε μόνο ένα αεροπλάνο κατασχεμένο επειδή χρησιμοποιήθηκε για διακίνηση ναρκωτικών”, όπως έγραψαν αυτοί που διεξήγαγαν την έρευνα.

Η τελευταία σκιά στις Aeropuertos Argentina 2000 έρχεται από τον ομοσπονδιακό εισαγγελέα του Μπουένος Άιρες, Eduardo Taiano. Την περασμένη εβδομάδα άνοιξε φάκελο-βόμβα, που περιλαμβάνει μεταξύ των ερευνώμενων, εκτός του Eurnekian, τον υπουργό Οικονομίας, Alex Kicillof και τον πρόεδρο της εταιρείας Aerolimenas Argentina, Mariano Racaide. Κατά την κατηγορία, Aa2000 δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις ασφάλειας του αεροδρομίου Jorge Newbury, όπως προβλεπόταν από τη σύμβαση παραχώρησης. Μια παράλληλη έρευνα αφορούσε τον Gustavo Lipovich, που πέρασε από τα διοικητικά συμβούλια της Aa2000 και των Aerolimenas Argentinas στην προεδρία της Orsna, τον οργανισμό ελέγχου του συστήματος αεροδρομίου. Ο ελεγχόμενος έγινε ελέγχων.

[…] Ο Eurnekian είναι συνηθισμένος στα σενάρια που το Κράτος και οι επιχειρήσεις είναι το ίδιο πράγμα, όπως αρέσει στον Nardella. […]»

 

ΠΗΓΗ:

http://unacittaincomune.it/gli-amici-del-premier-regalano-laeroporto-allargentino-indagato/

 

 

5] Η SEA (ο διαχειριστής των αεροδρομίων του Μιλάνου) κλείνει την πόρτα στον Eurnekian, ο οποίος βάζει στο στόχαστρο 21 Ελληνικά Αεροδρόμια

 

«Η SEA έκλεισε την πόρτα στην Ata (ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Linate) κερδίζοντας τη συμμετοχή που πωλήθηκε από τη Sapam. Τώρα όμως ο Αργεντινός δισεκατομμυριούχος Eduardo Eurnekian, έτοιμος για εκδίκηση, έχει βάλει στο μάτι τα 21 Ελληνικά αεροδρόμια, όπου είναι σίγουρος ότι θα πετύχει χαμηλή τιμή, όπως είπε στο Νταβάς ο ανιψιός του μεγιστάνα, Martin Eurnekian. Ο όμιλός του –ο οποίος κατέχει 51 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο– θέλει να εξαπλωθεί στη Νότια Ευρώπη, αγοράζοντας το 23% του αεροδρομίου Pisa, καθώς επίσης και το αεροδρόμιο του St. Ainteressando στη Φλωρεντία».

 

ΠΗΓΗ:

http://www.ilsole24ore.com/art/notizie/2014-01-23/la-sea-chiude-porta-eurnekian-lui-mette-mirino-21-aeroporti-grec-221106.shtml?uuid=ABfCSrr

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα