Νέα ντοκουμέντα στο «φως» για τον σταθμάρχη των Τεμπών

Σε 2,5 μήνες και με ελλιπή εκπαίδευση ο κατηγορούμενος

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τον σταθμάρχη Λάρισας που είχε βάρδια τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη και κατά πόσον ήταν ικανός να αναλάβει το συγκεκριμένο νευραλγικό πόστο καθώς όπως προκύπτει ακόμα και η θεωρητική εκπαίδευση που έκανε ήταν ελλιπής.

Συγκεκριμένα με βάση τα όσα ισχυρίστηκε στην απολογία του ο σταθμάρχης και με αυτά που προβλέπουν τα επίσημα έγγραφα είναι σαφές ότι λείπουν ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης, ενώ και στο πρακτικό επίπεδο ο 59χρονος τοποθετήθηκε σχεδόν αμέσως από τις βάρδιες μαθητείας σε έναν πολύ απαιτητικό σταθμό όπως αυτός της Λάρισας.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με το μπάχαλο που επικράτησε το βράδυ του δυστυχήματος στο σταθμαρχείο Λάρισας με τον 59χρονο να μπερδεύει συρμούς και να κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο, δημιουργούν ερωτήματα για την εκπαίδευση των σταθμαρχών, αλλά και ποιος κρίνει την επάρκειά τους.

Σύμφωνα το ρεπορτάζ του αστυνομικού συντάκτη, Βασίλη Λαμπρόπουλου, το έγγραφο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ προσδιορίζει τη χρονική διάρκεια την οποία είχε η εκπαίδευση των σταθμαρχών.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, η θεωρητική εκπαίδευση των σταθμαρχών έχει διάρκεια 712 ωρών. Η εκπαίδευση γίνεται 6 φορές την εβδομάδα για 8 ώρες την ημέρα.

Μάλιστα στο έγγραφο αναφέρεται επίσης πως η μαθητεία θα διεξαχθεί σε δύο κύκλους. Συγκεκριμένα για το Τμήμα της Αθήνας αναφέρεται πως θα γίνει στο Εκπαιδευτικό Κέντρο του ΟΣΕ στον Ρέντη και στην αίθουσα VIP του Επιβατικού Σταθμού Θεσσαλονίκης για το Τμήμα Θεσσαλονίκης.

Το Live News αποκάλυψε πως ο 59χρονος κατηγορούμενος «βαπτίστηκε» σταθμάρχης μόλις σε 2,5 μήνες, καθώς σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκε στην απολογία του η εκπαίδευσή του διήρκησε από την 1η Αυγούστου 2022 έως τις 21 Οκτωβρίου 2022.

«Την 1η Αυγούστου του 2022 ξεκίνησε η θεωρητική μου εκπαίδευση η οποία και είχε διάρκεια έως τις 21 Οκτωβρίου του 2022», είπε χαρακτηριστικά.

Λείπουν περίπου 200 ώρες εκπαίδευσης

Αν υπολογίσει κάποιος τις ημέρες και τις ώρες της θεωρητικής εκπαίδευσης χωρίς τις πιθανές αργίες, τότε βγαίνει ένα γινόμενο σχεδόν 500-600 ωρών αλλά σίγουρα δεν είναι οι 712 ώρες που προβλέπονται από τον κανονισμό. Δηλαδή αν ισχύουν τα όσα είπε ο σταθμάρχης χάνονται περίπου 100-200 ώρες μαθημάτων.

Οι σταθμάρχες της ΣΤΑΣΥ υποβλήθηκαν σε ψυχομετρικά τεστ

Ακόμα σύμφωνα με το MEGA ενώ οι σταθμάρχες της ΣΤΑΣΥ που έχουν σίγουρα λιγότερες αρμοδιότητες υποβλήθηκαν σε ψυχομετρικά τεστ και σε τεστ αξιολόγησης με 567 ερωτήσεις από ένα αμερικανικό πανεπιστήμιο το οποίο κοστίζει 168 ανά σταθμάρχη ή οδηγό στο ελληνικό Δημόσιο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τους σταθμάρχες του ΟΣΕ.

Όπως φαίνεται στο έγγραφο που παρουσίασε το MEGA με ημερομηνία 19/08/2021 υποβλήθηκαν σε ψυχομετρικό έλεγχο οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ με τις ειδικότητες οδηγός συρμών και σταθμάρχης. Το τίμημα για την αξιολόγηση 100 εργαζομένων ανέρχεται στο ποσό των 16.880 ευρώ συν ΦΠΑ.

Από αυτό προκύπτει το ερώτημα γιατί και οι σταθμάρχες του ΟΣΕ να μην υποβάλλονται σε ανάλογα τεστ όπως συμβαίνει και με τους μηχανοδηγούς ώστε να διαπιστωθεί αν έχουν την επάρκεια για να ακολουθήσουν το συγκεκριμένο πόστο.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα