Νέος παίκτης στο λιανεμπόριο με πολωνικό «διαβατήριο»

Το άνοιγμα 12 καταστημάτων στην Ελλάδα ανακοίνωσε στην αυγή του 2021 ο Όμιλος Pepco – Από ποιον εγχώριο ανταγωνιστή διεκδικεί μερίδιο αγοράς

Οι οικονομικοί αναλυτές που ξέρουν να διαβάζουν πίσω από τους αριθμούς λένε ότι μεγαλύτερη σημασία από το +16,2%, που έγραψε η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το δεύτερο τρίμηνο του 2021, έχει η αίσθηση εμπιστοσύνης που δημιουργείται για τις προοπτικές της χώρας. Επαναλαμβάνουν δε το αλάνθαστο μότο ότι η οικονομία είναι ψυχολογία.

Του Νίκου Τσαγκατάκη

Προφανώς με καλή ψυχολογία και κυρίως εμπιστοσύνη στις ευκαιρίες που προσφέρει μία επενδυτική επέκταση στα μέρη μας έκανε την πολωνική Pepco να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στην ελληνική λιανεμπορική αγορά.

Ξεκινώντας με τις… συστάσεις, η Pepco ξεκίνησε τα επιχειρηματικά βήματά της το 1999 στην Πολωνία και πέντε χρόνια αργότερα, το 2004, η εταιρεία μετρούσε τα πρώτα καταστήματά της στα ράφια των οποίων πωλούνταν ενδύματα, είδη οικιακής χρήσης σε ανταγωνιστικά χαμηλές τιμές.

Έτσι μπήκαν οι πρώτοι κρίκοι μιας αλυσίδας εκπτωτικών καταστημάτων και έκτοτε και η Pepco «γράφει» μια δυναμική αναπτυξιακή πορεία στην Πολωνία, αλλά όχι μόνο καθώς με την κάθετα ολοκληρωμένη λειτουργία προμήθειας και παραγωγής προϊόντων (product generation system PGS) η εμβέλεια του Ομίλου εκτείνεται πλέον πέρα από την Ευρώπη, με γραφεία που είναι στρατηγικά μοιρασμένα στο τόξο της Νότιας και Ανατολικής Ασίας.

Ξεκίνημα με 12 καταστήματα

Με την προίκα, λοιπόν, ενός ιδιαίτερα δημοφιλούς brand στις πωλήσεις παιδικών ενδυμάτων αλλά και εκ των κορυφαίων προμηθευτών διακοσμητικών προϊόντων, η Pepco προγραμματίζει το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων της στην Ελλάδα, 12 τον αριθμό, το φθινόπωρο του 2022, αρχικά στην περιοχή της Αθήνας και σε δεύτερο χρόνο θα ακολουθήσει η περαιτέρω επέκταση και στην υπόλοιπη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο σχεδιασμός τής Pepco περιλαμβάνει μίσθωση καταστημάτων έκτασης από 350 τετραγωνικά μέχρι και 650 τ.μ. σε χώρους λιανικής πώλησης και εμπορικά κέντρα σε πόλεις και κωμοπόλεις άνω των 20.000 κατοίκων. Προκειμένου να εξασφαλίσει η μακροπρόθεσμη μίσθωση των απαιτούμενων χώρων η Pepco θα επιδιώξει να συνεργαστεί με ιδιοκτήτες και μεσίτες ακινήτων.

Το μεσογειακό μοτίβο και ο ανταγωνισμός

Μετά την επιτυχημένη είσοδο της Pepco στην Ιταλία το 2020 και στην Ισπανία φέτος, το επενδυτικό μοτίβο που ακολουθήθηκε στις δύο μεσογειακές χώρες θα ακολουθηθεί και στην περίπτωση της χώρας μας. Μάλιστα διά χειλέων της διευθύντριας Λιανικής Πώλησης της Pepco, Anca Radu, η απόβαση της πολωνικής λιανεμπορικής μπράντας στην Ελλάδα σηματοδοτεί το επόμενο σημαντικό βήμα στην τροχιά ανάπτυξής της, με την ίδια να διακηρύσσει τη βεβαιότητα της διοίκησης του πολωνικού ομίλου ότι «οι ελκυστικές τιμές, η ποιότητα των προϊόντων και το μεγάλο εύρος επιλογών της Pepco θα αποτελέσουν ισχυρό κίνητρο για τους Έλληνες καταναλωτές».

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τα… μάτια και το πορτοφόλι των Ελλήνων καταναλωτών στη συγκεκριμένη αγορά (λιανεμπόριο στον ίδιο χώρο προϊόντων ρουχισμού και υπόδησης για όλη την οικογένεια, αξεσουάρ μόδας, καλλυντικών, παιχνιδιών, οικιακού εξοπλισμού και ειδών διακόσμησης) η Pepco θα κονταροχτυπηθεί με την ελληνοκυπριακή αλυσίδα Jumbo, σε ομολογουμένως περίεργες –λόγω πανδημίας και όχι μόνο–  συνθήκες ανταγωνισμού.

Η επισήμανση έχει τη σημασία της, διότι στην αρχή της εβδομάδας η εταιρεία του Απόστολου Βακάκη ενώ ανακοίνωσε αύξηση εσόδων (+7,87%) και αύξηση κερδών προ φόρων και τόκων (+26,71%) για το εννεάμηνο του 2021, στη σχετική ανακοίνωση ξεχωρίζει η επίκληση των σημαντικών πιέσεων που ασκούνται στον κλάδο από τους περιορισμούς στη λειτουργία του λιανεμπορίου λόγω κορωνοϊού, αλλά και τις υψηλές τιμές ενέργειας, τις πληθωριστικές πιέσεις, καθώς και τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Το πώς, τώρα, η Pepco θα αντεπεξέλθει στις παραπάνω προκλήσεις μένει να φανεί στην πράξη.

Οι πρώτες προσλήψεις

Για αυτό το πρώτο ξεκίνημά της στην Ελλάδα η Pepco σχεδιάζει αρχικά να προσλάβει 120 υπαλλήλους με την προτεραιότητα να δίνεται σε εργαζόμενους που κατά δήλωση της εταιρείας θα είναι «παθιασμένοι, ενθουσιώδεις και θέλουν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της εταιρείας».

Επί του παρόντος, η Pepco απασχολεί περισσότερους από 22.000 υπαλλήλους, παρέχοντας σε αυτούς εκτεταμένη εκπαίδευση για να ενισχύσουν τη συνεισφορά τους στην επιχείρηση και να αναπτύξουν τη σταδιοδρομία τους σε βάθος χρόνου, ενώ παράλληλα τους προσφέρει ευέλικτα μοντέλα εργασίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί εργαζόμενοι στην Pepco που σήμερα κατέχουν ανώτερες διευθυντικές θέσεις στην εταιρεία ξεκίνησαν τη σταδιοδρομία τους δουλεύοντας σε καταστήματα. Δεν περνά, τέλος, απαρατήρητο ότι σε μία χρονιά παγκόσμιας υγειονομικής-οικονομικής κρίσης, όπως ήταν το 2020, η Pepco αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων της κατά περισσότερο από ένα τέταρτο, διατηρώντας παράλληλα ένα πολύ υψηλό ποσοστό διατήρησης προσωπικού.

Η ευρωπαϊκή παρουσία τής Pepco

Η άφιξη της Pepco στην Ελλάδα θα σημάνει τον 17ο σταθμό της λιανεμπορικής εταιρείας στην αγορά της ευρωπαϊκής ηπείρου. Η αλυσίδα λειτουργεί επί του παρόντος τα καταστήματά της από την Εσθονία στο βόρειο τμήμα της Ευρώπης, την Ιταλία στον νότο και από την Ισπανία στα δυτικά, τη Βουλγαρία στα ανατολικά, ενώ το φθινόπωρο του 2021 επέκτεινε την παρουσία της μπαίνοντας με επιτυχία στην αυστριακή αγορά, με την επόμενη χώρα να είναι η Γερμανία. Με την είσοδο στην Ελλάδα, η επέκταση ολόκληρου του Ομίλου Pepco, ο οποίος λειτουργεί επίσης τις επιχειρήσεις εκπτωτικού λιανικού εμπορίου (Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία και Dealz στην Ισπανία και την Πολωνία) θα φτάσει συνολικά τις 20 αγορές δραστηριοποίησης.

Εξυπηρετώντας περίπου 20.000.000 πελάτες τον μήνα, η Pepco λειτουργεί πλέον περισσότερα από 2.500 καταστήματα σε όλη την Ευρώπη.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα