«Νικητές» των εκλογών τα social media  

Οι Έλληνες υποψήφιοι βουλευτές μπήκαν για τα καλά στο παιχνίδι, καθώς διαπίστωσαν ότι με τα κατάλληλα εργαλεία μπορούν να «στοχεύσουν» σε συγκεκριμένο κοινό, αλλά και να δείξουν ένα ανθρώπινο πρόσωπο που θα τους διαφοροποιήσει

Οι εκλογές τέλειωσαν και η νέα εποχή διακυβέρνησης έχει ξεκινήσει. Οι υποψήφιοι βουλευτές είχαν κάτι λιγότερο από έναν μήνα για να «παλέψουν» για μια θέση στο Κοινοβούλιο. Τα τελευταία χρόνια η ενημέρωση και η επικοινωνία έχουν γίνει ψηφιακά. Έτσι και οι υποψήφιοι πολιτικοί δεν θα μπορούσαν να απέχουν από τον μεγάλο αυτό ψηφιακό παγκόσμιο κόσμο.

Γράφει η Κέλυ Βρανάκη(*)

Από το 2000, και ιδίως την τελευταία δεκαετία, στο κάδρο του πολιτικού μάρκετινγκ μπαίνει αρχικά το διαδίκτυο με εξειδίκευση στα social media. Οι περισσότεροι υποψήφιοι διατηρούν πια ιστοσελίδες και προφίλ σε Facebook, Instagram και Twitter, ακόμα και youtube, όπου ανεβάζουν υλικό τόσο από τη δουλειά τους όσο και από την προσωπική τους ζωή. Οι Έλληνες υποψήφιοι μπήκαν για τα καλά στο παιχνίδι, καθώς διαπίστωσαν ότι με τα κατάλληλα εργαλεία μπορούν να «στοχεύσουν» σε συγκεκριμένο κοινό, αλλά και να δείξουν ένα ανθρώπινο πρόσωπο που θα τους διαφοροποιήσει.

Εκ του αποτελέσματος, λοιπόν, αυτές ήταν οι πιο digital εκλογές. Περισσότερο από κάθε άλλη φορά, η πολιτική επικοινωνία έγινε στα social media και ιδιαίτερα στο Facebook αλλά και στο Instagram. Οι βουλευτές που επένδυσαν στην παρουσία τους στα social media, φτιάχνοντας ολόκληρες καμπάνιες με δικά τους hashtags και καθημερινή ενημέρωση των σελίδων τους, σίγουρα κέρδισαν προβάδισμα.

ΤΟ 90% ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ, ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕ ΣΤΗΝ DIGITAL ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΕΚΛΕΧΤΗΚΕ

Για ποιους λογούς, λοιπόν, τα social media βγήκαν νικητές σε αυτές τις εκλογές:

>>Τα τελευταία χρόνια τα social κερδίζουν τόσο σε αριθμό χρηστών όσο και στον χρόνο που αυτοί τους αφιερώνουν, ειδικά στο νεανικό κοινό (18-45).

>>Τα social παρουσιάζουν για τους υποψήφιους μεγαλύτερη προστασία και είναι πιο εύκολα στη διαχείριση από ό,τι η τηλεόραση.

>>Η παρουσία στα social media δεν έχει περιορισμούς και όρια.

>>Η διαφήμιση στα social είναι πολύ πιο φτηνή και στοχευμένη σε σχέση με τις αφίσες και τα φυλλάδια.

>>Στα μεγάλα αστικά κέντρα ιδίως, που είναι πιο απρόσωπα, οι υποψήφιοι που επιλέγουν να δώσουν έμφαση στην πολιτική τους καμπάνια μέσω διαδικτύου έχουν μεγαλύτερη δημοσιότητα.

>>Οι περισσότεροι υποψήφιοι κρατούν ενεργούς τους λογαριασμούς τους σχεδόν όλο τον χρόνο και όχι το χρονικό διάστημα κοντά στις εκλογές.

>>Το 90% των υποψήφιων που δημιούργησε σωστές καμπάνιες στα social media και επένδυσε στην digital διαφήμιση, εκλέχτηκε.

Οι εποχές αλλάζουν και η τεχνολογία εξελίσσεται καθημερινά. Η αφισοκόλληση στους δρόμους, οι προεκλογικές συγκεντρώσεις σε πλατείες, οι κονκάρδες αντικαθίστανται από στενευμένες διαφημιστικές καμπάνιες στα social media, δημιουργίες blogs, forums και communities.

Τα social media βρίσκονται στην καθημερινότητά μας την τελευταία δεκαετία και έχουν αλλάξει ριζικά την πολιτική και την ενημέρωση αλλά και τον τρόπο προβολής του υποψήφιου πολιτικού στις εκλογές. Βέβαια, στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα φτάσει στο επίπεδο των big data και των μεθόδων που παρατηρούνται στις ΗΠΑ, όμως σε λίγα χρόνια θα είναι και αυτά κομμάτι της καθημερινότητας.

 

(*) Η Κέλυ Βρανάκη είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη φιλοσοφικής αλλά και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, με εξειδίκευση στο digital marketing και τα social media

 

Διαβάστε επίσης