Ο Έλληνας τσαγκάρης που κατάκτησε το Σικάγο!

Στην Ελλάδα πιθανότατα δεν θα έβρισκε χρηματοδότηση. Στις ΗΠΑ, όμως, μεγαλουργεί ως κατασκευαστής παπουτσιών. Πρόκειται για τον Eλληνοαμερικανό Τζορτζ Βλάγκος, ο οποίος αποφάσισε να λανσάρει τη δική του σειρά παπουτσιών όταν δεν έβρισκε στην αγορά κάτι που να του αρέσει για τα δικά του πόδια. Σήμερα τα έχει καταφέρει τόσο καλά που οι καταναλωτές πρέπει να περιμένουν ακόμα κι έξι βδομάδες για να προμηθευτούν κάποια δημιουργία του.

 

Επιμέλεια: Γ. Συμεωνίδης – Ν. Τσαγκατάκης

 

Πού να φανταζόταν αυτή την κατάληξη ο Τζον Βλάγκος, ο πατέρας τού Τζορτζ Βλάγκος, όταν κάθε Σάββατο έπαιρνε μαζί του τον γιο του, ο οποίος ήταν τότε μαθητής γυμνασίου, στο τσαγκάρικό του στο Σικάγο για να γυαλίζουν μαζί παπούτσια;

O Έλληνας μετανάστης –που έφυγε από την πατρίδα όταν ήταν 18 ετών και έζησε στα προάστια της πόλης του Σικάγο– ήθελε με αυτόν τον τρόπο να αποδείξει στο… βλαστάρι του το εξής απλό: ότι η χειρωνακτική δουλειά είναι δύσκολη και πως μόνο με το να αποκτήσει μόρφωση θα μπορούσε να κάνει κάτι πιο εύκολο στη ζωή του, από το να καθαρίζει και να γυαλίζει το ένα παπούτσι πίσω από το άλλο!

Άλλες, όμως, ήταν οι βουλές τού Τζορτζ, ο οποίος ναι μεν αποφοίτησε από το κολέγιο όπου σπούδασε αγγλική φιλολογία, κατάφερε να κάνει και το μεταπτυχιακό του, αλλά όπως απέδειξε η ζωή η κλίση του δεν τον οδήγησε σε επιστημονικά μονοπάτια.

Οι ημέρες που πέρασε ο Τζορτζ στο τσαγκαράδικο του πατέρα του, κάνοντας τη σκληρή «πρακτική» του ως εργάτης, φαίνεται ότι του μεταλαμπάδευσαν αγάπη και βαθιά εκτίμηση για τη χειρονακτική εργασία και κυρίως του γέννησαν το όνειρο να συνεχίσει την καριέρα του στη βιομηχανία κατασκευής υποδημάτων.

Έτσι το 2010 ο Τζορτζ Βλάγκος δημιούργησε τη δική του εταιρεία, η οποία στήθηκε με μπούσουλα δύο βασικά «συστατικά»: την αμερικανική τεχνοτροπία και την παραγωγή λιτών σχεδιαστικά αλλά χειροποίητων και εξαιρετικά ποιοτικών παπουτσιών. Επί της ουσίας δηλαδή ο Βλάγκος o νεότερος πήρε τη απόφαση να σχεδιάσει το είδος του παπουτσιού που ο ίδιος αναζητούσε ως καταναλωτής.

Στην αρχή επένδυσε τα χρήματά του προκειμένου να «αναστήσει» ένα εργοστάσιο και εν συνεχεία βρήκε έναν κατασκευαστή παπουτσιών ο οποίος θα έραβε στο χέρι τις δημιουργίες του και προμηθεύτηκε δέρμα από το Σικάγο, όπου εδρεύει η εταιρεία Horween Leather Company, ένα από τα παλαιότερα αμερικανικά βυρσοδεψία.

Πριν από περίπου ένα χρόνο ο Τζορτζ Βλάγκος κυκλοφόρησε τη μάρκα Oak Street Bootmakers, η επιτυχία της οποίας ήρθε μάλλον ανέλπιστα. Το σούπερ επιτυχημένο –πλέον– brand ξεκίνησε να διατίθεται αποκλειστικά μέσω ενός μπλογκ στο ίντερνετ, το Secret Forts, και ο Τζορτζ σχεδόν άμεσα κατακλείστηκε με παραγγελίες από όλα τα μήκη της γης.

Επί της ουσίας η εμπορική επιτυχία της μάρκας Oak Street Bootmakers εστιάζεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές επιβράβευσαν την παράδοση και τον παράξενο «γάμο» των παλαιών και των νέων τάσεων.

Σήμερα, ο Τζορτζ Βλάγκος εξακολουθεί να απαντά στα τηλέφωνα, να επιβλέπει τα σχέδια και την παραγωγή, και να απασχολεί ένα δίκτυο από τεχνίτες υποδηματοποιούς, για τους οποίους η κατασκευή παπουτσιών είναι κάτι που κληρονόμησαν από τους παππούδες τους (και οι τελευταίοι το πήραν από τους δικούς τους παππούδες).

Αυτή, λοιπόν, η… σκυταλοδρομία ήταν που με την πάροδο των ετών μετέτρεψε τις κωμοπόλεις που βρίσκονται μεταξύ των δασών και της ακτής της πολιτείας του Μέιν σε μία από τις εμβληματικές βιομηχανικές περιοχές παραγωγής υψηλής ποιότητας υποδημάτων στις ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα