Ο ηλεκτρονικός πόλεμος των σούπερ μάρκετ

Περίπου 1,7 εκατομμύρια καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους και μεγάλη μερίδα αυτών στράφηκε στα διαδικτυακά καταστήματα τροφίμων

Γραφει ο Μάριος Ν Σκυλάς (*)

Οι αλυσίδες σούπερ-μάρκετ καλούνται πλέον να αναμετρηθούν όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με τους καταναλωτές.

Οι αλλαγές που έχουν στις καταναλωτικές συνήθειες, λόγω της πανδημίας, η ανάγκη του αγοραστικού κοινού για ασφάλεια και περιορισμένες «αποδράσεις» στα καταστήματα και η μείωση του εισοδήματος εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αποτελεί έναν γρίφο για τα επιτελεία των προμηθευτών και των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ.

Στο πλαίσιο αυτό ρίχνουν στη «μάχη» προσφορές και τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα. Σχετικά με έρευνα του ΙΕΛΚΑ περίπου 1,7 εκατομμύριο καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους και μεγάλη μερίδα αυτών στράφηκε στα διαδικτυακά καταστήματα τροφίμων. Βγήκε στον διαδικτυακό “αέρα” το ομώνυμο ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου Σκλαβενίτη. συνεργασία με την e-food.gr.

H ΑΒ Βασιλόπουλος, από τους παλιούς στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, δημιούργησε εξειδικευμένο σημείο στου Ρέντη για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, ενώ για το 2021 οι επενδύσεις φτάσουν 250 εκατ. ευρώ. Ενώ στα 350 εκατ. ευρώ έως το 2023 σκοπεύει να υλοποιήσει η Lidl για την δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.

Για την αλυσίδα My Market η μάχη θα δοθεί τόσο μέσω του φυσικού της δικτύου όσο και μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος. Στη δημιουργία e-shop προχωρά και η αλυσίδα Γαλαξίας.

Μέχρι στιγμής το “ταμείο” των σούπερ-μάρκετ παραμένει σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Σύμφωνα με την IRI από τις αρχές της χρονιάς έως και την 3η εβδομάδα του Σεπτεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων άγγιξε το +9,5%.

Στο +9,4% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων την εβδομάδα 14/9-20/9, με τον τζίρο να αγγίζει τα 119,74 εκατ. ευρώ από 109,43 εκατ. ευρώ που ήταν την αντίστοιχη εβδομάδα έναν χρόνο πίσω.

Στην Αττική οι πωλήσεις των σούπερ-μάρκετ αυξήθηκαν 11,5%, κατά 13,3% στην Πελοπόννησο, +9,7% στην Κεντρική Ελλάδα, 8,1% στη Θεσσαλονίκη και +5,8% στη Βόρειο Ελλάδα ενώ για μια ακόμη εβδομάδα η Κρήτη παρέμεινε στο «κόκκινο» με απώλειες του 3,1%.

Πώς θα μοιάζει το super market του μέλλοντος;

Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η προσέλκυση και ενεργοποίηση του καταναλωτικού κοινού διαμέσου εμπειριών που δεν άπτονται των παραδοσιακών πρακτικών προώθησης πωλήσεων, αλλά και ούτε και απαραίτητα της καινοτομίας διαμέσου της τεχνολογίας, το μέλλον του λιανεμπορίου τροφίμων δεν είναι απαραίτητα ψηφιακό.

Έχει να κάνει με τη δημιουργία ολιστικής καταναλωτικής εμπειρίας και την υλοποίηση μιας πράσινης, βιώσιμης και πιο υπεύθυνης ατζέντας προς όφελος όλων».

Απομένει να δούμε κατά πόσο όλη αυτή η αλλαγή θα αποβεί τελικά προς όφελος των καταναλωτών και κατά πόσο θα καταφέρει να πείσει για την καινοτομία που τη διακρίνει. Το μέλλον θα δείξει…

(*) Ο κ. Μάριος Ν Σκυλάς είναι λογιστής

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα