Ο μικρομεσαίος του ΠΑΣΟΚ με τις ισχυρές πλάτες

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όσα ρουσφέτια κι εάν κάνει για να εκλεγεί βουλευτής ο νυν υπουργός Μεταφορών θα τον κυνηγάει η «εξαέρωση» των €800.000.000 ευρώ από το αποθεματικό του Ταμείο των Μηχανικών

Δεν είναι λίγοι εντός της Κουμουνδούρου που έχουν αναρωτηθεί πώς ο Χρήστος Σπίρτζης είχε αυτή την ανέλιξη και από μικρομεσαίο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ έχει άμεση πρόσβαση στο Μαξίμου του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα. Ο υπουργός Υποδομών, που από πολύ νωρίς έμαθε στο ΠΑΣΟΚ τα… κόλπα τα… σωστά και κατάφερε ακόμη και την εποχή που στήριζε τον Γιώργο Παπανδρέου να έχει ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας και με τον ΣΥΡΙΖΑ. Κι αυτό διότι καιγόταν να έχει τον προεδρικό θώκο του ΤΕΕ. Έτσι, όλα αυτά τα χρόνια έχτισε μία στοργική σχέση με τον Αλέκο Φλαμπουράρη, ο οποίος από την ημέρα που υπουργοποιήθηκε τον έχει υπό την προστασία του.

Του Μιχάλη Κωτσάκου

Την Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015, τρεις ημέρες πριν από τη διενέργεια των εθνικών εκλογών, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης οργάνωσε μια από τις τελευταίες προεκλογικές συγκεντρώσεις του, με έναν κλειστό κύκλο προσώπων που είχαν εκδηλώσει την πρόθεσή τους να τον συνδράμουν. Ανάμεσά τους ο Χρήστος Σπίρτζης, παλαιό μεσαίο κομματικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ που αναδείχθηκε ως πρόεδρος του ΤΕΕ. Η παρουσία του υποδήλωνε όχι μόνο τις πολιτικές του προτιμήσεις, αλλά και το ενδιαφέρον του να συνδράμει τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη την επομένη των εκλογών, καθώς όλοι ανέμεναν ότι το ΠΑΣΟΚ του Ευάγγελου Βενιζέλου θα είχε ένα πολύ άσχημο αποτέλεσμα, καθώς είχε επέλθει η αποχώρηση του Παπανδρέου και η ίδρυση του ΚΙΔΗΣΟ.

Οι μετέχοντες χάρηκαν που ο Χρ. Σπίρτζης προστέθηκε στην ομάδα, αφού πέραν του ότι ήταν πρόεδρος του ΤΕΕ είχε διοριστεί από τον Γ. Παπανδρέου τον Φεβρουάριο του 2010 στην πενταμελή γραμματεία της περιφερειακής οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ. Μαζί του ήταν ο Νίκος Φωτόπουλος (ο γνωστός της ΓΕΝΟΠ), ο Νίκος Μαδεμλής, η Ζέφη Δημαδάμα (βρίσκεται στο πλευρό της Γεννηματά) και η Ειρήνη Σενατάκη.

Κι ενώ όλοι τον υπολόγιζαν στην ομάδα του Χρυσοχοΐδη, στις 27 Ιανουαρίου ανακοινώθηκε ως εξωκοινοβουλευτικός υπουργός της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα. Η πρώτη εξήγηση που δόθηκε από παριστάμενο στη σύναξη του Χρυσοχοΐδη ήταν ότι «ο Σπίρτζης σκέφθηκε: “καλύτερα στον ΣΥΡΙΖΑ που ψάχνουν στελέχη, παρά στο ΠΑΣΟΚ που πρέπει να ξαναγεννηθεί από τις στάχτες του”».

Εξάλλου, ο Χρ. Σπίρτζης είχε μάθει να ανεβαίνει σκαλιά χάρη σε ισχυρές πλάτες. Χάρη στην ΠΑΣΚΕ έφθασε στην ηγεσία του ΤΕΕ. Ως πρόεδρος, βέβαια, σύμφωνα με τα όσα του καταμαρτυρούν, δεν ήταν ό,τι το καλύτερο. Ο έλεγχος της ΤτΕ και του εποπτικού μηχανισμού της ΕΚΤ στην Τράπεζα Αττικής, για τις διαδοχικές ανακεφαλαιοποιήσεις –όταν ο Σπίρτζης ήλεγχε το Ταμείο των Μηχανικών και επένδυε στην Αττικής με αποτέλεσμα να εξαερωθούν 800 εκατ. ευρώ αποθεματικά του Ταμείου– τον αφήνει πάντα έκθετο στα μάτια των μηχανικών.

 

Ο Καλογρίτσας

Έχοντας γερές πλάτες ο Σπίρτζης μπορεί να κάνει και γκέλες, τις οποίες δεν  πληρώνει. Όπως για παράδειγμα στην υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών με την προώθηση του Χρήστου Καλογρίτσα, ο οποίος αποδείχθηκε «ρέστος» έχοντας τηΝ αμέριστη συμπαράσταση της Attica Bank με εγγύηση τα βοσκοτόπια της Ιθάκης! Του καταλογίζονται επίσης οι επιλεκτικές αναθέσεις έργων στην εταιρεία του Καλογρίτσα. Ειδικά στο τμήμα της Ε.Ο. Πατρών-Πύργου, όπου προχώρησε σε κατάτμηση του έργου για να βοηθήσει τον επιχειρηματία, ο οποίος όμως τράπηκε σε φυγή λόγω οικονομικών προβλημάτων, με συνέπεια το έργο να καθυστερήσει τουλάχιστον τρία χρόνια.

Άλλη μία… αλησμόνητη στιγμή ήταν το κλάμα που έριξε –τελικά υπέγραψε– για την παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τον τσακωμό Σπίρτζη – Πιτσιόρλα, όταν ο τελευταίος ήταν πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ; Στην υπόθεση του Ελληνικού ο πολυπράγμων Σπίρτζης ήταν αντίθετος, λέγοντας ότι «το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα κακής ποιότητας δημοπρατήριο». Ο Στέργιος Πιτσιόρλας τον κάρφωσε λέγοντας: «Εκτός από διαφορετικές απόψεις με τον κ. Σπίρτζη έχουμε τελείως διαφορετική διαδρομή και διαφορετική κλίμακα αξιών».

 

Το μετρό και ο Θύμιος

Ο Χρ. Σπίρτζης πολύ εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ο βασιλιάς του παλαιοκομματισμού. Επέλεξε να πάει κόντρα στην εξέλιξη για να ολοκληρώσει το προξενιό του ΣΥΡΙΖΑ με τον Θύμιο Λυμεπρόπουλο, τον πρόεδρο των ταξιτζήδων, ο οποίος τώρα στα γεράματα αποφάσισε να γνωρίσει την Αριστερά. Ο Σπίρτζης έδιωξε την uber από την Ελλάδα και πλέον ο Θύμιος δηλώνει πως τα ταξί έχουν μετατραπεί σε εκλογικά κέντρα του ΣΥΡΙΖΑ!

Όμως εκεί που πραγματικά ο Σπίρτζης σπάει όλα τα ρεκόρ είναι με το μετρό Θεσσαλονίκης. Ήδη έχει πάει τον Αλ. Τσίπρα να εγκαινιάσει μία κυλιόμενη σκάλα σε ένα σταθμό, έχει πάει την Κ. Νοτοπούλου να εγκαινιάσει ένα βαγόνι, αλλά η αλήθεια είναι ότι το μετρό στη συμπρωτεύουσα θα λειτουργήσει μετά το 2020 με κυβέρνηση πιθανότατα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Και μέχρι τον Οκτώβριο, που λήγει η θητεία της κυβέρνησης Τσίπρα, θα συνεχίζει να εγκαινιάζει το μετρό Θεσσαλονίκης.

 

Το ρουσφέτι με τα διόδια

 

Στην πανηγυρική ομιλία του Χρ. Σπίρτζη προ ολίγων ημερών στο Καπανδρίτι, στο ακροατήριό του βρίσκονται πολίτες της Β.Α. Αττικής, από τον Ωρωπό και τον Βαρνάβα. Ψηφοφόροι της εκλογικής του περιφέρειας, καθώς ετοιμάζεται να μετακομίσει στο ανατολικό τμήμα της Αττικής, από τη Β΄ Αθήνας, όπου εκλέχθηκε με λίστα τον Σεπτέμβριο του 2015 . «Δεν θα πληρώνετε διόδια έως το 2022, μέχρι να ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης», τους λέει. Έτσι, από χθες Πέμπτη, οι κάτοικοι του Ωρωπού και του Βαρνάβα θα διέρχονται δωρεάν από τα διόδια Αφιδνών, αλλά και από τα πλευρικά που βρίσκονται στην περιοχή τους.

Μέχρι σήμερα είχαν έκπτωση 35% επειδή δεν ολοκληρώθηκε ο εκσυγχρονισμός του εναλλακτικού τοπικού δικτύου. Περίπου 3.000 άνθρωποι έκαναν χρήση της ευεργετικής ρύθμισης και προμηθεύτηκαν τις συσκευές αυτόματης διέλευσης, πληρώνοντας χαμηλότερο τέλος διοδίων. Τώρα όμως όλοι οι κάτοικοι θα μπορούν να διέρχονται όσες φορές θέλουν από τα διόδια εντελώς δωρεάν. Όχι ακριβώς. Διότι το κόστος των διελεύσεων θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, από τον οποίο αποζημιώνεται η κατασκευάστρια εταιρεία που εκμεταλλεύεται τον δρόμο, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση. Το ρουσφέτι του Σπίρτζη ανέρχεται σε 10 με 15 εκατ. ευρώ ετησίως. Χρήματα με τα οποία θα μπορούσαν να κατασκευαστούν σημαντικά έργα υποδομών στην περιοχή.

 

Διαβάστε επίσης