Ο βασιλιάς ήταν… γυμνός!

Έχετε ακούσει την ιστορία με τον… γυμνό βασιλιά; Πριν πολλά χρόνια, υπήρχε ένας μεγάλος βασιλιάς, ο οποίος λάτρευε να επιδεικνύεται. Του άρεσαν τα ακριβά ρούχα, τα φανταχτερά υποδήματα και η χλιδή. Έκανε, δε, ό,τι περνούσε από το χέρι του, προκειμένου να δείχνει στους υπηκόους του κάθε νέο απόκτημα στην γκαρνταρόμπα του! Ο βασιλιάς αυτός δεν φρόντιζε για τίποτε άλλο, εκτός από την εικόνα του. Κάποια στιγμή, εμφανίστηκε ένας συρφετός, ο οποίος του συστήθηκε ως μέγιστοι μόδιστροι. Τού παρουσίασαν ένα καινούργιο ύφασμα, το οποίο ομορφαίνει ακόμη περισσότερο όσους το φορούν. Του είπαν, δε, πως αυτό το ύφασμα είναι αόρατο στα μάτια όσων είναι βλάκες ή κλέφτες!

Ο βασιλιάς δεν μπορούσε να διακρίνει το ύφασμα. Προκειμένου όμως να μην τον χαρακτηρίσουν βλάκα ή κλέφτη, υποκρινόταν πως βλέπει το ύφασμα και έδωσε εντολή να του υφάνουν το καλύτερο ένδυμα. Έτσι και έγινε. Μετά από λίγες ημέρες, εμφανίστηκε ο επικεφαλής του συρφετού και παρουσίασε το «δημιούργημά» του! Ο βασιλιάς και πάλι δεν έβλεπε τίποτα, αλλά άκουγε όλους τους υπόλοιπους να του λένε πόσο όμορφο είναι! Έτσι, λοιπόν, αποφάσισε να φορέσει το καινούργιο του απόκτημα στη μεγάλη παρέλαση του βασιλείου του. Ο βασιλιάς εμφανίστηκε και όλοι χειροκροτούσαν, φωνάζοντας το πόσο όμορφος είναι. Ένα μικρό παιδί, όμως, άρχισε να γελάει και να κοροϊδεύει, φωνάζοντας: «Ο βασιλιάς είναι γυμνός, ο βασιλιάς είναι γυμνός!» Τότε εκείνος κατάλαβε πως άπαντες υποκρίνονταν, όπως και ο ίδιος. Αποχώρησε ντροπιασμένος και από τότε άλλαξε σκεπτικό.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το… θέμα μας; Ότανο Τάκης Αγραφιώτης ανέλαβε την προεδρία της SuperLeague, είχε την εντύπωση ότι όλα λειτουργούσαν καλά στη λίγκα και πως σε γενικές γραμμές υπήρχε μία οργάνωση και ένα πλάνο. Όταν ξεκίνησε τον έλεγχο, που οφείλει να κάνει κάθε υπεύθυνος και σοβαρός παράγοντας, βρέθηκε αντιμέτωπος με μία κατάσταση που δεν είχε συναντήσει σε καμία από τις προηγούμενες δουλειές του. Διαπίστωσε πως οι προηγούμενες διοικήσεις, και όχι μόνο αυτή του Γιάννη Μώραλη, δεν είχαν φροντίσει ούτε για τα… αυτονόητα. Ποια είναι αυτά; Μία τυπική οργάνωση σε επίπεδο λειτουργίας, ένα δίκτυο επικοινωνίας, ένα δίκτυο μάρκετινγκ για την αξιοποίηση του εμπορικού κομματιού και ένα χρονοδιάγραμμα επενδύσεων των χρημάτων που εισρέουν στο ταμείο της λίγκας! Από την εποχή που ξεκίνησε τη λειτουργία της η Λίγκα και εντάχθηκαν τα έσοδα από τα τηλεοπτικά στην ημερήσια διάταξη, δεν έχει αλλάξει το παραμικρό. Δεν υπήρξε καμία εξέλιξη. Δεν προστέθηκαν έσοδα. Δεν αξιοποιήθηκε το εμπορικό κομμάτι. Δεν ενισχύθηκε η θέση της Λίγκας. Δεν προωθήθηκαν τα συμφέροντά της. Δεν αυξήθηκαν οι πόροι, όπως συμβαίνει σε όλες τις λίγκες των σοβαρών πρωταθλημάτων ανά τον κόσμο!
Όλοι όσοι άσκησαν διοίκηση από την ημέρα σύστασης της Λίγκας, το 2006, δεν φρόντισαν να αναβαθμίσουν το προϊόν, περιορίζοντας τις ενέργειές τους σε επίπεδο… διαχειριστή των χρημάτων από τον ΟΠΑΠ και τα τηλεοπτικά.

Απλοί διεκπεραιωτές κατάντησαν τα μέλη της Λίγκας, μοιράζοντας στις ομάδες τα χρήματα που τους αντιστοιχούσαν, και τίποτε περισσότερο. Επί της ουσίας, όλες οι διοικήσεις πήραν έτοιμη τη συμφωνία για τα τηλεοπτικά, διαπραγματεύονταν όποτε έληγε η σύμβαση, εισέπρατταν τα χρήματα από τα δικαιώματα και από τον ΟΠΑΠ, και… αυτό ήταν! Καμία ενέργεια σε επίπεδο μάρκετινγκ, καμία ενέργεια σε επίπεδο επικοινωνίας. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το τελευταίο διάστημα. Με έναν… Πιέρ Κοσμίδη υπεύθυνο επικοινωνίας στη Λίγκα, ο οποίος δεν είχε καμία επαφή με το ποδόσφαιρο, αφού η παρουσία του στον κόσμο των mediaαφορούσε σχεδόν αποκλειστικά Ολυμπιακούς Αγώνες, η διοργανώτρια του πρωταθλήματος δεν έπαιρνε θέση σε κανένα από τα μεγάλα ζητήματα που προέκυψαν, ούτε φρόντιζε να μετριάσει τις αντιδράσεις στον κόσμο, προβάλλοντας το πραγματικό αντικείμενο, δηλαδή το αγωνιστικό.

Πολλοί παράγοντες, που αποτελούν ενεργά μέλη της Λίγκας, διέσυραν με δηλώσεις τους το άθλημα, ενισχύοντας την αρνητική εντύπωση που επικρατεί στην πλειοψηφία του κόσμου. Επί της ουσίας, με κάθε τους δήλωση, με κάθε τους δημόσια αντίδραση, μείωναν την αξία του ίδιου του προϊόντος τους, με τη Λίγκα διαχρονικά να παρακολουθεί αμέτοχη και να μην αντιδρά. Καταγγελίες, δικαστικές έρευνες, φήμες για στημένα, αιχμές για τη διαιτησία και ένα σωρό ακόμη κακώς κείμενα, εμφανίζονταν στην ημερήσια διάταξη της SuperLeague, με τις διοικήσεις να μη θωρακίζουν το άθλημα και να το αφήνουν έρμαιο στις μικροπολιτικές τού κάθε παράγοντα, πολλοί εκ των οποίων ήταν απλά περαστικοί από τον χώρο!

Στη Λίγκα ενεπλάκησαν άνθρωποι που δεν είχαν επαφή με το ποδόσφαιρο, με αποτέλεσμα να υποτιμηθεί το προϊόν, να υποβαθμιστεί το κύρος του και τα έσοδα να βρίσκονται σε χαμηλά στάνταρ. Μιλάμε για τη γενιά τού… κολεγίου, τα παιδιά των… πλούσιων μπαμπάδων, που έμαθαν την μπάλα μέσα από την οθόνη του Play Station. Οι Πατρίκ, Πιέρ, Τζόνι, Σοφοκλής και πάει λέγοντας, δίχως την παραμικρή γνώση του αντικειμένου, που παρόλα αυτά διοικούσαν την ποδοσφαιρική Λίγκα, έχασαν την μπάλα και οδήγησαν τη Λίγκα σε ανυποληψία και σε πτώχευση, χωρίς να υπολογίζονται τα έσοδα από τη NOVA και τον ΟΠΑΠ.

Με άλλα λόγια, ο… βασιλιάς αποδείχθηκε γυμνός! Ο Τάκης Αγραφιώτης είναι ένας σοβαρός επαγγελματίας και άνθρωπος, και το τελευταίο που φανταζόταν ότι θα αντιμετωπίσει στη Λίγκα ήταν η κατάσταση που επικρατεί. Ο νέος πρόεδρος και οι συνεργάτες του στην ουσία καλούνται να κτίσουν εκ βάθρων τη λειτουργία και την οργάνωση της Λίγκας. Ο κ. Αγραφιώτης είναι αποφασισμένος να θέσει τις βάσεις. Να δημιουργήσει ένα τμήμα μάρκετινγκ, το οποίο θα ασχολείται με την προώθηση του προϊόντος, που λέγεται ελληνικό πρωτάθλημα, και με την αξιοποίηση του εμπορικού κομματιού, με σκοπό να αυξηθούν τα έσοδα από σπόνσορες, χορηγούς και ό,τι άλλο προτάσσει ο σύγχρονος κόσμος. Είναι αποφασισμένος να οργανώσει λειτουργικά τη Λίγκα και να αναβαθμίσει το επικοινωνιακό της κομμάτι, με γνώμονα το συμφέρον του ποδοσφαίρου γενικότερα. Ο κ. Αγραφιώτης έχει σκοπό να ακολουθήσει τα παραδείγματα των μεγάλων λιγκών της Ευρώπης, καθιστώντας τη Λίγκα έναν ισχυρό οργανισμό, που θα φροντίζει για την ανάπτυξη του πρωταθλήματος και την αύξηση των εσόδων, παράλληλα με τη διαμόρφωση μίας θετικής εικόνας προς τον κόσμο. Ο βασιλιάς, λοιπόν, πρέπει να πάψει να υποκρίνεται τον… λαμπερό και να φορέσει τα ρούχα του, αποβάλλοντας τη νοοτροπία του διεκπεραιωτή – μεταφορέα χρημάτων και αναλαμβάνοντας τον πραγματικό του ρόλο, ο οποίος δεν είναι άλλος από την προώθηση και εξέλιξη του ελληνικού πρωταθλήματος ειδικότερα και του ελληνικού ποδοσφαίρου γενικότερα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα