Οι 25 προτάσεις Μητσοτάκη για την ηλεκτροκίνηση

Δέσμη προτάσεων για την ηλεκτροκίνηση παρουσίασε το βράδυ της Τρίτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης
σε ειδική εκδήλωση ξεηγώντας και τους τρεις λόγους για τους οποίους “μας ενδιαφέρει η ηλεκτροκίνηση” σημειώνοντας τον κίνδυνο να βρεθεί η Ελλάδα στη δεύτερη ή τρίτη ταχύτητα της μεγάλης τεχνολογικής επανάστασης.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε πως «το 2007, ανέλαβα Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ελληνικού Κοινοβουλίου και θυμάμαι ότι η ανάληψη των καθηκόντων μου συνέπεσε τότε με τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Ηλεία.

Ήταν οι πρώτες μεγάλες φωτιές τις οποίες είχαμε και ήταν η πρώτη φορά που η ελληνική κοινή γνώμη ευαισθητοποιήθηκε για τα μεγάλα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής. Θυμάμαι τότε ότι στην Επιτροπή Περιβάλλοντος κάναμε μια πολύ ουσιαστική δουλειά.

Καταθέσαμε σχετικά πορίσματα για το πως η χώρα μας έπρεπε να αναλάβει πρωτοβουλίες αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Βρισκόμαστε μια δεκαετία μετά και ακόμη πολύ λίγα πράγματα έχουν γίνει στη χώρα μας σε αυτόν τον τομέα, παρ’ ότι στην Ευρώπη έχει συντελεστεί σημαντική πρόοδος.

Μετά την επίτευξη της Συμφωνίας των Παρισίων, πριν από 3 χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής: τον περιορισμό των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 40% μέχρι το 2030.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση φιλοδοξεί να είναι στην πρώτη γραμμή αυτής της παγκόσμιας προσπάθειας για να αντιμετωπιστεί -κατά την άποψη μου- η μεγαλύτερη απειλή την οποία αντιμετωπίζουμε εμείς και τα παιδιά μας για το ίδιο μας το μέλλον, για τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας.

Δεν χρειάζεται να σας μιλήσω για τις δραματικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει η κλιματική αλλαγή.Ειδικά για την πατρίδα μας, ξέρουμε πολύ καλά ότι η Ανατολική Μεσόγειος θα χτυπηθεί ιδιαίτερα από αυτήν.Αυτό σημαίνει πιο έντονα καιρικά φαινόμενα, αύξηση της στάθμης της θάλασσας, με ενδεχομένως καταστροφικές επιπτώσεις.Αυτά θα γίνουν εάν συνολικά ως πλανήτης δεν αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής.

Και βέβαια, το θέμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συνδέεται με την ηλεκτροκίνηση.Γι αυτό και η ηλεκτροκίνηση αποκτά η ίδια τόσο πολύ μεγάλη σημασία για την αντιμετώπιση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα».

«Θα πω μόνο ότι τέτοιες πολιτικές που χρειάζονται βάθος χρόνου για να εφαρμοστούν, απαιτούν όχι απλά ένα στρατηγικό σχέδιο και έναν κεντρικό συντονισμό σε επίπεδο κορυφής, αλλά και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

»Της αγοράς, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φυσικά των ίδιων των πολιτών. Πιστεύω ότι αυτό το οποίο σας παρουσιάσαμε σήμερα είναι ένα τέτοιο ολιστικό συγκροτημένο σχέδιο το οποίο καλύπτει όλες τις πτυχές για το πως μπορούμε να θέσουμε φιλόδοξους στόχους για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.

Και βέβαια όχι απλά να περιοριστούμε στο να θέσουμε τους στόχους, αλλά και να τους πετύχουμε.Μας ενδιαφέρει η ηλεκτροκίνηση για 3 βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ο προφανής:

Σας μίλησα ήδη γι’ αυτόν, για το πως θα μπορέσουμε να μειώσουμε τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου.Είναι κάτι αρκετά προφανές, δεν χρειάζεται περισσότερη επεξήγηση.Ο δεύτερος έχει να κάνει με την βελτίωση της ποιότητας ζωής της πόλης.

Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα δεν μιλάμε μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα το οποίο δεν το αντιλαμβανόμαστε.

Μιλάμε και για τη ρύπανση η οποία προέρχεται από τα σωματίδια τα οποία εκλύονται από την καύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που είναι ένα σημαντικό ζήτημα και αφορά την ίδια την ποιότητα ζωής στην πόλη.

Σε αυτή συμπεριλαμβάνεται φυσικά και ο θόρυβος που τα παραδοσιακά αυτοκίνητα προκαλούν.

Ο τρίτος λόγος που μας ενδιαφέρει πολύ η ηλεκτροκίνηση είναι διότι μπορεί να δράσει ως ένας ουσιαστικός αναπτυξιακός βραχίονας για το μέλλον.

Να δημιουργήσει περισσότερες δουλειές απ’ ότι θα καταστρέψει».

Ο Κ. Μητσοτάκης τόνισε πως ως ΝΔ «εκτός από τα ζητήματα τα οποία αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών ενδιαφερόμαστε και για τα ζητήματα τα οποία έρχονται από το μέλλον.

Διότι έχουμε υποχρέωση να εκπαιδεύσουμε την ελληνική κοινωνία και να της μιλήσουμε για τις μεγάλες προκλήσεις και τις μεγάλες ευκαιρίες οι οποίες ανοίγονται μπροστά μας.

Είμαστε πάντα ένας λαός δημιουργικός και καινοτόμος.Και σε καμία περίπτωση δεν έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε ουραγοί στις συγκλονιστικές τεχνολογικές εξελίξεις οι οποίες ήδη αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε.

Αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, αλλάζουν τον ίδιο τον τρόπο με τον οποίον είναι οργανωμένες οι κοινωνίες μας».

Οι 25 προτάσεις της ΝΔ για την ηλεκτροκίνηση

1. Ένταξη του project (ως Διυπουργικού Έργου και Καινοτόμου Πολιτικής) υπό το συντονισμό του Γραφείου Πρωθυπουργού

2. Συγκρότηση Εθνικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την Ηλεκτρική Κινητικότητα

3: Συγκρότηση 3 υπο-ομάδων εργασίας

4: Εκπόνηση ρεαλιστικού Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ηλεκτρική Κινητικότητα

5: Ανάπτυξη δικτύου υποδομών φόρτισης

6: Στόχευση ειδικών κατηγοριών χρηστών – ΤΑΞΙ

7: Στόχευση σε ειδικές κατηγορίες χρηστών – Εταιρικά Ι.Χ.

8: Αύξηση απόσβεσης για την αγορά παγίου & έκπτωση δαπάνης για τη μίσθωση

9: Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ (από τον ισχύοντα 24%) στο 13% για ΒΕV & ηλεκτρικά δίκυκλα

10: Θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων ως κινήτρων για χρήση Η/Ο

11: Ο στόλος κρατικών αυτοκινήτων πρωτοπόρος

12: Σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά

13: Εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης υψηλής ισχύος (ταχυφορτιστών) κατά μήκος του Βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου

14: Υποχρεωτική εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης σε οικιστικά & μη οικιστικά κτίρια

15: Θέσπιση υψηλού συντελεστή φορολογικής απόσβεσης για τις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους

16: Υποχρέωση Ο.Τ.Α. να χωροθετούν δημόσια σημεία φόρτισης

17: Σύσταση Εθνικού Μητρώου Σημείων Επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων

18: Εισαγωγή απαγόρευσης στάθμευσης σε θέση φόρτισης Η/Ο στον Κ.Ο.Κ.

19: Θέσπιση επίσημου σήματος Οχήματος Μηδενικών Ρύπων

20: Ενιαία σήμανση σημείων επαναφόρτισης H/O

21: Επανακατάρτιση τεχνιτών συνεργείων αυτοκινήτων

22: Ενημέρωση & Ευαισθητοποίηση του κοινού

23: Ελληνική Ηλεκτροκίνηση στην Πρίζα: Κίνητρα και Διευκολύνσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και παρελκομένων στην Ελλάδα

24: Τα ΑΕΙ και Ερευνητικά Ιδρύματα ως κοιτίδα έρευνας και ανάπτυξης καινοτομίας στην καθαρή κινητικότητα

25: Καθαρή ηλεκτροκίνηση από ΑΠΕ στην υπηρεσία του Τουρισμού.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα