Οι προκρατήσεις του Ιανουαρίου δείχνουν τουριστική έκρηξη

Ο συγκεκριμένος δείκτης «έκλεισε» στο +30% σε σχέση με τις προκρατήσεις του Ιανουαρίου τού 2019, χρονιά που ως γνωστόν ήταν πρωταθληματική τόσο σε επίπεδο αφίξεων όσο και σε επίπεδο ταξιδιωτικών εισπράξεων

Δεν είναι μυστικό ότι στην πρωθυπουργική κατοικία της Ηρώδου Αττικού και στην οδό Νίκης στο Σύνταγμα, όπου «κατοικοεδρεύει» το υπουργείο Οικονομικών, όλες οι… προσευχές των επιτελών σχετίζονται με την τουριστική βιομηχανία της χώρας και τις ελπίδες για εξαιρετικές επιδόσεις τη φετινή τουριστική σεζόν.

Ο λόγος ευκολονόητος: η ανάγκη να «γράψουν» υψηλά νούμερα τα τουριστικά έσοδα, ώστε με τη σειρά τους να συνδράμουν στη διατήρηση των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, που εν μέσω παρατεταμένης υγειονομικής κρίσης έχει να αντιπαλέψει και το τσουνάμι της ενεργειακής ακρίβειας και του πληθωρισμού.

Αν κρίνουμε πάντως από τα δείγματα των προκρατήσεων του Ιανουαρίου, οι «δεήσεις» έπιασαν τόπο, καθώς ο συγκεκριμένος δείκτης για τον πρώτο μήνα τού 2022 «έκλεισε» στο +30% σε σχέση με τις προκρατήσεις του Ιανουαρίου τού 2019, χρονιά που ως γνωστόν ήταν πρωταθληματική τόσο σε επίπεδο αφίξεων (ξεπέρασαν τα 31 εκατ. τουρίστες) όσο και σε επίπεδο ταξιδιωτικών εισπράξεων που έφτασαν τα 18,15 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε στις αρχές της εβδομάδας ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, με έτος σύγκρισης το 2019, η φετινή αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων των μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτορείων από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι στο +37% για την Κρήτη, στο +24% για τη Ρόδο και στο +20% για την Κω.

Αναφερόμενος πάντα στον δείκτη των προκρατήσεων, ο υπουργός Τουρισμού συμπλήρωσε ότι το μεγαλύτερο ταξιδιωτικό πρακτορείο της Σουηδίας προγραμματίζει 500.000 διαθέσιμες θέσεις για την Ελλάδα, ενώ τον «λογαριασμό» αναμένεται να φουσκώσουν οι αναμενόμενα αυξημένες αφίξεις Αμερικανών τουριστών δεδομένων των 14 απ’ ευθείας πτήσεων αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών από την Αμερική προς την Ελλάδα, που θα αρχίσουν να εκτελούνται από την άνοιξη (Μάρτιος και Απρίλιος).

Στο υπουργείο Τουρισμού τρίβουν τα χέρια τους και για την εκτιμώμενη επιτυχία της στρατηγικής επιλογής για επέκταση της τουριστικής περιόδου, με τον Βασίλη Κικίλια να επικαλείται:

>>Την πρόθεση του κολοσσού TUI να φέρει στην Ελλάδα, κατά δήλωση του διευθύνοντα συμβούλου της, 3 εκατομμύρια επισκέπτες αντί για 1,5 εκατομμύριο.

>>Την ανακοίνωση του δεύτερου μεγαλύτερου tour operator της γερμανικής αγοράς, τον DER Touristik, ότι θα αυξήσει κατά 20% (σ.σ. έως 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες) την «πίτα» του στη χώρα μας, με παράλληλο αίτημα για ειδικές τουριστικές συμφωνίες που θα αφορούν τους μήνες  Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2022.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα