Οίνος ευφραίνει καρδίαν και… τσέπη!

Την στροφή στην παραγωγή κρασιού αναλύει άρθρο που δημοσιεύτηκε στην γνωστή ιστοσελίδα και αναφέρεται με άκρως κολακευτικό τρόπο σ’ αυτή τη νέα επαγγελματική διέξοδο των νέων Ελλήνων. 

Τι και αν η κρίση «τσάκισε» τους περισσότερους επαγγελματικούς κλάδους στην Ελλάδα και δημιούργησε άνεργους επιστήμονες που είτε κάνουν δουλειές του «ποδαριού» για να επιβιώσουν, είτε παραμένουν άνεργοι περιμένοντας το θαύμα του ΟΑΕΔ. Υπάρχει όμως και μια μερίδα νέων πολιτών της χώρας μας, οι οποίοι σύμφωνα με το δημοσίευμα του Forbes, βρήκαν διέξοδο στην αμπελουργία και βρήκαν από την κρίση. Τελικά ο οίνος δεν ευφραίνει μόνο τις καρδιές αλλά και τις τσέπες των Ελλήνων.

Στο εν λόγω ρεπορτάζ αναλύεται η κουλτούρα και τα δεδομένα της παραγωγής οίνου στην Ελλάδα μέσα από τα μάτια των ειδικών. Ο Δρ. Γιάννης Βογιατζής, ο οποίος είναι διευθυντής οινολόγος της Μπουτάρης ΑΕ σημειώνει τα εξής: «Στην αρχή της κρίσης είδαμε τις πωλήσεις μας να πέφτουν, αλλά υπήρξε παράλληλα και η άνοδος κάποιων συγκεκριμένων ειδών ποτών να ισορροπούν κάπως την κατάσταση».

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της παραγωγής οίνου έπαιξε το γεγονός ότι ο φόρος που έχει επιβληθεί στο ελληνικό ποτό είναι σταθερός, σε αντίθεση με άλλα ποτά όπως το ουίσκι και η βότκα, που έχει αυξηθεί. Ο Έλληνας καταναλωτής λοιπόν στρέφεται σε ντόπια προϊόντα όπως το κρασί και προτιμάει μάλιστα, μικρές τοπικές παραγωγές.

Η τεχνογνωσία των νέων κάνει τη διαφορά

«Μεγαλώσαμε όλοι με την προοπτική να δουλέψουμε σε ένα γραφείο. Τώρα υπάρχει μια προσαρμογή στη χειρωνακτική εργασία. Άλλωστε δεν μπορείς να καλλιεργήσεις σταφύλια με ένα… πρόγραμμα στον υπολογιστή σου», αναφέρει η Βιβή Παπασπύρου, οικονολόγος στην εταιρεία «Μπουτάρης» στην Κρήτη. Στο άρθρο του Forbesτονίζεται ακόμα το ότι πλέον το επίπεδο της αγροτικής παραγωγής έχει περάσει σε πιο εκλεπτυσμένες και σύγχρονες μορφές. Η μόρφωση και η εκπαίδευση παίζουν σημαντικότερο ρόλο και η είσοδος των νέων γενεών στην παραγωγή κρασιού, λειτουργεί καταλυτικά για την άνοδο του συγκεκριμένου προϊόντος. Και αυτό διότι η νέα γενιά με την τεχνογνωσία που φέρει, μπορεί να αποδώσει καλύτερα και να φέρει εκπληκτικά αποτελέσματα.

Για τη στροφή των νέων Ελλήνων στην παραγωγή κρασιού μίλησε ο Δρ. Γιάννης Βογιατζής τονίζοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το ότι στην Νάουσα υπάρχει αύξηση της τάξης του 25% στους παραγωγούς. «Οι νέοι επιλέγουν πλέον συνειδητά να σπουδάσουν οινολογία και να μπουν στην αγορά του κρασιού δυναμικά και με φρέσκιες, πρωτοποριακές ιδέες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα. Η στροφή των νέων προς τα αμπέλια και την ύπαιθρο είναι αξιοσημείωτη και ο αριθμός των νέων οινοπαραγωγών αυξάνεται τα τελευταία χρόνια.

Δείτε το δημοσίευμα του Forbes:

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα