
ΟΠΕΚΕΠΕ Κρήτη: Στη φυλακή ένας από τους 22 κατηγορούμενους – Ελεύθεροι οι υπόλοιποι με περιοριστικούς όρους
Ολοκληρώθηκε η πολύωρη εξέταση των κατηγορουμένων ενώπιον ανακριτή και εισαγγελέα
Τα ξημερώματα ολοκληρώθηκε η διαδικασία των απολογιών για την υπόθεση που αφορά πιθανό κύκλωμα στην Κρήτη με φερόμενη εμπλοκή σε παράνομες επιδοτήσεις μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ, με αποτέλεσμα την απόφαση για την προσωρινή κράτηση ενός από τους 22 συνολικά κατηγορούμενους.
Η δικαστική διαδικασία ξεκίνησε την Παρασκευή, όταν παρουσιάστηκαν οι πρώτοι 12 εμπλεκόμενοι, οι οποίοι μετά τις απολογίες τους δεν κρίθηκαν προφυλακιστέοι. Το Σάββατο συνεχίστηκε η ακροαματική διαδικασία με τους υπόλοιπους κατηγορούμενους ενώπιον των αρμόδιων δικαστικών αρχών.
Με το πέρας των απολογιών, ένας εκ των δύο αδελφών από το Ρέθυμνο, οι οποίοι είναι λογιστές και φέρονται να σχετίζονται με την υποβολή ανακριβών δηλώσεων, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος. Οι υπόλοιποι δέκα που απολογήθηκαν το ίδιο 24ωρο αφέθηκαν ελεύθεροι, με την επιβολή περιοριστικών όρων και χρηματικών εγγυήσεων έως 10.000 ευρώ.
Στη δικογραφία γίνεται αναφορά και σε άτομα που συνδέονται με Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων, μεταξύ των οποίων και στέλεχος της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Κρήτη με δραστηριότητα στον συγκεκριμένο χώρο από το 2021.
Κατά την απολογία του, ο κατηγορούμενος αρνήθηκε κάθε εμπλοκή, υποστηρίζοντας ότι ο ρόλος του ήταν αποκλειστικά τυπικός και χωρίς δυνατότητα ελέγχου των δηλώσεων. Όπως ανέφερε, «σύμφωνα με τον κανονισμό δεν έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε πρόσβαση σε οποιαδήποτε έκταση. Είτε είναι δηλωμένη, είτε όχι. Όποιος έρχεται, απλώς μάς δηλώνει την έκταση κι εμείς το μόνο που κάνουμε είναι η ανάρτηση. Δεν έχουμε πρόσβαση στο Ε9, δεν έχουμε κωδικούς taxis».
Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν οι εμπλεκόμενοι περιλαμβάνουν, ανά περίπτωση, σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, απάτη σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε κακουργηματικό βαθμό, συνέργεια στην απάτη, καθώς και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.