Οριστικό “λουκέτο” στο Mega και με δικαστική βούλα

Τέλος εποχής. Οριστικό λουκέτο μπαίνει στο Mega αφού το Συμβούλιο της Επικρατείας οριστικοποίησε το «μαύρο» στον τηλεοπτικό σταθμό. Έτσι μετά από σχεδόν 30 χρόνια, (ήταν 20 Νοεμβρίου 1989  όταν το κανάλι έκανε το ντεμπούτο του εγκαινιάζοντας την ιδιωτική τηλεόραση στην Ελλάδα) μπαίνουν οι τίτλοι τέλους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές που είχαν καταθέσει ο τηλεοπτικός σταθμός και 112 εργαζόμενοί του, ζητώντας να ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. 18/2018 απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), κρίνοντας ότι η μη συμμετοχή του σταθμού στην τελευταία αδειοδοτική διαδικασία αυτόματα είχε ως συνέπεια τον τερματισμό της λειτουργίας του. Έτσι, μετά και την απόφασή αυτή, ξεκινάει η διαδικασία, μέσω του ΕΣΡ για τη διακοπή της τηλεοπτικής μετάδοσης του σήματος.

«Στην περίπτωση μη συμμετοχής ή απαράδεκτης ή ανεπιτυχούς συμμετοχής τηλεοπτικού σταθμού σε προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός λειτουργίας του μετά την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ’ ιδίαν περιστάσεων» αναφέρει η απόφαση.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν ακόμη στις αποφάσεις τους, ότι «μετά την εφαρμογή του Ν. 4496/2017 οι τηλεοπτικοί σταθμοί εξαρτούν τη συνέχιση της λειτουργίας τους από τη συμμετοχή τους σε προκηρυχθείσα διαγωνιστική διαδικασία αδειοδότησης».

Με δυο αποφάσεις της η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές που είχαν καταθέσει ο τηλεοπτικός σταθμός και 112 εργαζόμενοί του, ζητώντας να ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. 18/2018 απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).

Το σκεπτικό των αποφάσεων

«Στην περίπτωση μη συμμετοχής ή απαράδεκτης ή ανεπιτυχούς συμμετοχής τηλεοπτικού σταθμού σε προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός λειτουργίας του μετά την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ’ ιδίαν περιστάσεων.

Σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή τους κράτους δικαίου που επιβάλλει τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου, ως τύπος προγράμματος που αφορά την ενεστώσα λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού, νοείται ο δηλωθείς κατά την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία τύπος του προγράμματος, ο οποίος και προσδιορίζει το χαρακτήρα του σταθμού ως ενημερωτικού ή μη και όχι ο τύπος προγράμματος ο οποίος έχει τυχόν δημιουργηθεί αυθαιρέτως με τη μεταβολή της φυσιογνωμίας του δηλωθέντος προγράμματος του σταθμού, κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων με τις οποίες κρίθηκε νόμιμη η επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε τηλεοπτικούς σταθμούς για μη νόμιμη μετατροπή του προγράμματός τους από ενημερωτικό, όπως είχε δηλωθεί, σε μη ενημερωτικό».

Επιπλέον, σε άλλο σημείο των αποφάσεων αναφέρεται πως «η τηλεοπτική εκπομπή τελεί (κατ’ άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος) υπό τον άμεσο έλεγχο του κράτους προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιδιωκόμενοι σκοποί (εξασφάλιση τηλεοπτικής στάθμης προγραμμάτων, πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας κ.λπ.) και δύναται να συνίσταται ο έλεγχος αυτός στην υπαγωγή της τηλεοπτικής εκπομπής σε καθεστώς προηγούμενης άδειας, χορηγουμένης κατά ισότιμο, αντικειμενικό και αμερόληπτο τρόπο, σχετικοί όροι και προϋποθέσεις».

Να σημειωθεί τέλος πως η Ολομέλειας του ΣτΕ με τέσσερις ακόμη αποφάσεις προχώρησε των αιτήσεων ακύρωσης που είχαν καταθέσει η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας και και οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΣΚΑΪ, Star και Ant1 που ζητούσαν την ακύρωση της τελευταίας αδειοδοτικής διαδικασίας.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα