Πιερρακάκης: «Σε λίγα χρόνια θα έχουμε καταφέρει να ψηφιοποιήσουμε όλο το κράτος»
Στη συζήτησή του με τον πρόεδρο του ΑΠΕ ΜΠΕ, Αιμίλιο Περδικάρη, στο πλαίσιο του συνεδρίου Olympia Forum, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανέπτυξε το σχέδιο ψηφιοποίησης του κράτος και τις έως τώρα δράσεις.
«Γενικά είναι μονόδρομος να βλέπεις τα πράγματα με έναν παραγωγικό αισιόδοξο τρόπο για να κουνιέται η βελόνα προς το καλύτερο. Είχαμε ένα σχέδιο που ήταν έτοιμο από πριν. Ήταν ένα σχέδιο το οποίο ξεκίνησε από τον πρωθυπουργό από το 2018, ήταν εξαιρετικά πλήρες, συμπαγές, ξέραμε τι θέλαμε να κάνουμε. Η πανδημία προσέθεσε την διάσταση της αναγκαιότητας» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε: «Αξιοποιήσαμε την συγκυρία για να πετύχουμε υπέρ του Έλληνα πολίτη. Αυτό είναι μόνο η αρχή, χρειάζεται να γίνουν πολλά πράγματα, να επιταχύνουμε, έχουμε μεγάλη πρόοδο μέσα σε δυο χρόνια».
Ο υπουργός αναφέρθηκε στον μεγάλο αριθμό των ψηφιακών συναλλαγών, το πρώτο εξάμηνο του 2021, που έφτασαν τα 150 εκατομμύρια ψηφιακές επισκέψεις, ενώ το 2018 άγγιζαν μόλις τα 8.8 εκατομμύρια. Υπάρχει “πεδίον δόξης λαμπρόν” για να συνεχίσουμε στην ίδια πορεία και σε λίγα χρόνια θα έχουμε καταφέρει να ψηφιοποιήσουμε όλο το κράτος».
Σε ερώτηση του προέδρου του ΑΠΕ ΜΠΕ, Αιμίλιου Περδικάρη για το ποιο θεωρεί ο υπουργός μεγαλύτερο επίτευγμά του, ο υπουργός τόνισε ότι «σε επίπεδο δουλειάς το gov.gr είναι μια ομπρέλα κάτω από την οποία ‘κουμπώνουν’ τα πάντα. Και το εθνικό σύστημα εμβολιασμού. ‘Αρα, το gov.gr είναι η μεγάλη ψηφιακή μεταρρύθμιση της χώρας στο πεδίο των ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών. Σίγουρα το σύστημα του εμβολιασμού είχε πολύ μεγάλη αναγκαιότητα να υλοποιηθεί σε μικρό χρονικό διάστημα. Το μεγαλύτερο κομμάτι όμως προσωπικής περηφάνειας είναι οι άνθρωποι που είναι συντελεστές αυτού του έργου». Και συνέχισε: «αυτά που έρχονται είναι πολλά, είναι η συνέχιση αυτής της πορείας απλά με μεγαλύτερη ταχύτητα. Συνολικά πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την μετάβαση της χώρας σε μια νέα κατάσταση. Κι η μεγαλύτερη κατάκτηση αυτής της διετίας δεν είναι οι εξατομικευμένες υπηρεσίες που έχουν γίνει. Το πιο σημαντικό είναι το μήνυμα που παράγουν. Αν θέλεις να κάνει κάτι μπορείς να το κάνεις, αν έχει ομάδα, σχέδιο, αφοσίωση».
Μιλώντας για το ταμείο Ανάκαμψης, υπογράμμισε ότι πολλές επενδύσεις είναι και διορθώσεις του Δημοσίου στον ιδιωτικό τομέα, όπως στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. «Η Ελλάδα είναι καλά στην κινητή σε επίπεδο επιδόσεων, αλλά όχι στη σταθερή τηλεφωνία. Έχουμε ένα παλιό δίκτυο χαλκού, διορθώσεις στην αγορά πρέπει να γίνουν» και σημείωσε ότι υπάρχει επιδότηση στις οπτικές ίνες «αν υποθέσουμε ότι όλη η χώρα χωράει 4.8 εκατομμύρια γραμμές 812.000 γραμμές υπολογίσαμε ότι είναι οι λευκές περιοχές εκεί δηλαδή όπου δεν βγάζει οικονομικό νόημα για τον πάροχο. Εκεί πάμε εμείς και στήνουμε ένα από τα μεγαλύτερα ΣΔΙΤ, το Ultra Fast Broadband και θα επιδοτήσουμε να χτιστούν αυτά τα καλώδια».
Όπως επεσήμανε, η στρατηγική αυτή είναι πλήρης, η Βίβλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού περιλαμβάνει 440 έργα «είτε από το ταμείο Ανάκαμψης είτε από το παλιό ΕΣΠΑ, είτε το νέο ΕΣΠΑ, το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων, είτε τον κρατικό προϋπολογισμό είτε με ΣΔΙΤ. Δεν μας ενδιαφέρει ο τρόπος χρηματοδότησης, αλλά να ‘κουμπώνουν΄ σε μια στρατηγική που έχουμε ορίσει. Και νομίζω ότι έχουμε ένα σχέδιο φιλόδοξο και συμπαγές».
Ο υπουργός αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του πρωθυπουργού για μείωση του τέλους στην κινητή τηλεφωνία στο 10% για τους άνω των 30 ετών, ενώ για τους νέους έως 30 ετών να το μηδενίσει, «και βέβαια οι επενδύσεις βοηθούν από την μια πλευρά τις ταχύτητες και την άλλη πλευρά τον ανταγωνισμό, όπου έρχονται και εναλλακτικές να τον τονώσουν. Υπεγράφη η ΚΥΑ που επιτρέπει σε συστήματα κεραιών συγκεκριμένης φύσης να λαμβάνει κανείς internet στο σπίτι του μέσω δορυφόρου».
Τέλος, σε ερώτηση του κ. Περδικάρη για την προοπτική της ψηφιακής ψήφου, ο υπουργός απάντησε ότι «αυτό δεν είναι τεχνολογικό θέμα. Το ουσιαστικό είναι ότι το να βάλεις τη δημοκρατία με την τεχνολογία μαζί, πρέπει να έρθει τελευταίο. Το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι βήμα βήμα να ψηφιοποιείς το κράτος, να βελτιώνεις τις υπηρεσίες και να χτίζει ο κόσμος εμπιστοσύνη σε αυτά τα συστήματα».