
Πιτσιλής: Δηλώσεις ΦΠΑ κάθε μήνα για όλους τους επαγγελματίες
Αλλάζει η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ, σύμφωνα με δηλώσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή
Αλλαγή στη διαδικασία υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ προανήγγειλε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στο ΕΡΤΝews, τονίζοντας ότι θα εκτυλιχθεί σε τρεις φάσεις.
Ο κ. Πιτσιλής ανέφερε πως,
η πρώτη φάση ξεκινά άμεσα και συγκεκριμένα από τη 1η Απριλίου. Επιχειρήσεις και επαγγελματίες οι οποίες θα κάνουν έναρξη από τον Απρίλιο και μετά και για τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας τους, ανεξαρτήτων βιβλίων, θα υποβάλλουν τις δηλώσεις ΦΠΑ μηνιαίως (σήμερα η υποχρέωση είναι τρίμηνη).
η δεύτερη φάση
Από τον Ιούλιο το ίδιο θα συμβεί και για τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν από το 2024 και
η τρίτη φάση
μετά και από τον Οκτώβριο προαιρετικά για όλες τις άλλες επιχειρήσεις οι οποίες υποβάλλουν δηλώσεις σε τρίμηνη βάση εάν θέλουν θα μπορούν και αυτές να υποβάλλουν σε μηνιαία βάση.
«Βλέπουμε πολλές επιχειρήσεις (και εδώ πάμε στο προαιρετικό μέρος) πια οι οποίες εισπράττουν το ΦΠΑ σε τριμηνιαία βάση τον κάνουν τζίρο, κατά κάποιο τρόπο δηλαδή τον κάνουν ταμείο, και όταν έρχεται η ώρα να πληρώσουν το ΦΠΑ δεν έχουν διαθέσιμα με αποτέλεσμα να αναγκάζουν να ρυθμίζουν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διοικητής της ΑΑΔΕ.
Αναφερόμενος στο μέτρο της υποχρεωτικής έκδοσης ψηφιακού δελτίου αποστολής, ο κ. Πιτσιλής τόνισε πως θα υπάρξει παράταση στο χρονοδιάγραμμα. Η διαδικασία ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις αρχές Απριλίου και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται η νέα ημερομηνία.
Σε σχέση με το ψηφιακό βιβλίου πελατών, ο διοικητής της ΑΑΔΕ ανέφερε πως η αρχή θα γίνει από τον κλάδο του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα με την ομάδα επιχειρήσεων που είναι που συνδέονται με τα οχήματα (πάρκινγκ, συνεργεία, πλυντήρια), όπου σε κάθε εισερχόμενο όχημα θα φωτογραφίζεται η πινακίδα και αυτομάτως θα ενημέρωνεται η ΑΑΔΕ πως επίκειται οικονομική συναλλαγή.
«Θέλουμε να δώσουμε πιλοτικά την εφαρμογή να τη δουν σε προαιρετική βάση στην πρώτη φάση για να εξοικειωθούν να πάρουμε και παρατηρήσεις επί του πεδίου να το πούμε έτσι, γιατί ήδη τις πρώτες συζητήσεις τις έχουμε κάνει έχουμε πάρει ένα πρώτο σετ παρατηρήσεων και κάναμε βελτιώσεις σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό. Ταυτόχρονα να εμπλουτίσουμε το My Data app και με το ψηφιακό πελατολόγιο» τόνισε ο κ. Πιτσιλής.