Που θα πάει το πρωτογενές πλεόνασμα

Απόλυτο σε ότι αφορά τη διαχείριση του 70% του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι το Μνημόνιο, το οποίο επιτρέπει μόνο στοχευμένες και μη μόνιμου χαρακτήρα παροχές.

Με αυτό ακριβώς το δεδομένο, το οικονομικό επιτελείο κάνει τον σχεδιασμό του εδώ και περίπου ένα 5μηνο, με το επικρατέστερο σενάριο να προβλέπει εφάπαξ εισοδηματικές ενισχύσεις σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, για τις οποίες έχει μιλήσει ο Αντώνης Σαμαράς. Ο λόγος για χαμηλοσυνταξιούχους και ένστολους, ενώ χρήματα θα δοθούν και για νέα προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης -ειδικά στους νέους.

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μέτρα μόνιμου χαρακτήρα, όπως η επαναφορά των επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας ή η αύξηση των συντάξεων, δεν μπορούν να «πατήσουν» στο πρωτογενές πλεόνασμα αλλά μόνο σε αλλαγή της δημοσιονομικής πολιτικής, μετά από την ολοκλήρωση του Προγράμματος και εφόσον τηρούνται οι κανόνες δημοσιονομικής πειθαρχίας όπως αυτοί ορίζονται πλέον στο νέο Σύμφωνο που ισχύει για όλες τις χώρες της Ενωσης.

Τον σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου για απευθείας εισοδηματικές ενισχύσεις μέσω του περσινού πλεονάσματος- που εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ -άρα να αφήσει προς διάθεση περίπου 1 δισ. ευρώ- «σκιάζουν» οι δικαστικές αποφάσεις σε ανώτατο επίπεδο, με τις οποίες ανατρέπεται επί της ουσίας η μισθολογική πολιτική σε ένστολους και δικαστικούς, χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει ακόμα τι μέλλει γενέσθαι με τις προσφυγές πανεπιστημιακών και γιατρών του ΕΣΥ.

Αξίζει, τέλος, να σημειώσουμε ότι στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, επεσήμαναν πως μέσω του πρωτογενούς πλεονάσματος μπορεί να καλυφθεί μόνο το κόστος της αναδρομικής εφαρμογής των αποφάσεων αυτών, όχι όμως και η αποκατάσταση των μισθών σε μόνιμη βάση.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα