
«Πράσινο φως» για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Πύθιο
Το έργο των 277 εκατ. ευρώ περνά σε φάση υλοποίησης με ευρωπαϊκή στήριξη
Στην Αλεξανδρούπολη πραγματοποιήθηκε η συμβολική παράδοση της χρηματοδότησης ύψους 277 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με το Πύθιο, στο πλαίσιο εκδήλωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ημέρα της Ευρώπης.
Την επιταγή παρέλαβε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας από τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μεταφορών, Βιώσιμης Κινητικότητας και Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη.
Ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε την Αλεξανδρούπολη κομβικό σημείο για τη στρατηγική και ενεργειακή αυτονομία της Ευρώπης, επισημαίνοντας ότι η σημερινή εκδήλωση αποδεικνύει πως η Ευρωπαϊκή Ένωση λειτουργεί με ουσιαστικές παρεμβάσεις και όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο.
Όπως δήλωσε: «Παραδίδω σήμερα στον Έλληνα Υπουργό υποδομών και Μεταφορών την επιταγή των 277 εκατομμυρίων ευρώ από το CEF, τον προϋπολογισμό των υποδομών και των μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με τους πόρους αυτούς, ξεκινούν τα έργα στο οδικό και σιδηροδρομικό τμήμα Αλεξανδρούπολης – Πυθίου, συνολικού μήκους 68,3 χιλιομέτρων».
Παράλληλα, τόνισε πως το έργο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου ευρωπαϊκού άξονα που συνδέει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα, ενισχύοντας τον ρόλο της Θράκης, της Βόρειας Ελλάδας αλλά και της Ανατολικής Πτέρυγας της ΕΕ.
Από την πλευρά του, ο κ. Δήμας υπογράμμισε τη γεωστρατηγική σημασία της Ελλάδας, λέγοντας ότι η χώρα βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο σύνδεσης διεθνών και ευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών. Όπως ανέφερε: «Η επιλογή της Αλεξανδρούπολης αυταπόδεικτα ενδεικτική της ενωσιακής δράσης για διαρκή ενοποίηση: ενοποίηση των δικτύων, της οικονομίας και των δομών ασφάλειας».
Ο υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον άξονα Αλεξανδρούπολη – Οδησσός, στο πλαίσιο του διαδρόμου Βαλτική-Μαύρη Θάλασσα-Αιγαίο, σημειώνοντας ότι πρόκειται για μια αξιόπιστη εναλλακτική διαδρομή που ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια, τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τη διασυνδεσιμότητα της περιοχής.
Στο ίδιο πλαίσιο, αναφέρθηκε στις επενδύσεις που προωθούνται σε λιμάνια και υποδομές σε όλη τη χώρα, από την Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη έως τον Πειραιά και το Ηράκλειο, με στόχο τη δημιουργία ισχυρών ευρωπαϊκών διαδρόμων μεταφορών.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης στάθηκε ιδιαίτερα στη συνεργασία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, επισημαίνοντας ότι πλέον οι τρεις χώρες κινούνται σε κοινή στρατηγική κατεύθυνση για την ανάπτυξη του κάθετου σιδηροδρομικού άξονα Baltic–Black–Aegean (BBA).
Όπως είπε: «Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης από αυτό το μεγάλο έργο, θα συνδεθεί με το λιμάνι του Ταλίν στην Εσθονία. Αυτό σημαίνει BBA (Baltic, Black, Aegean). Αυτό σημαίνει κάθετος σιδηροδρομικός άξονας Βαλτικής, Μαύρης Θάλασσας και Αιγαίου».
Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε επίσης νέα στρατηγική συνάντηση τον Ιούνιο στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή πολιτικών, σιδηροδρομικών και στρατιωτικών αρχών των τριών χωρών, με στόχο την ενίσχυση της ευρωπαϊκής συνδεσιμότητας και της στρατηγικής αυτονομίας της περιοχής.