Προεκλογικά παιχνίδια με την Παιδεία

Προσλήψεις εκπαιδευτικών εντός τριετίας και κατάργηση των Πανελλαδικών έταξε για πολλοστή φορά ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου

Ως γνωστόν ο μήνας Μάρτιος δεν λείπει από την σαρανταήμερο νηστεία προ της Ανάστασης, τη λεγόμενη Σαρακοστή, που ξεκινά από την Καθαρά Δευτέρα. Αντιστοίχως δεν μπορούν να λείψουν οι παροχές και το… τάξιμο από την προεκλογική Ελλάδα.

Συντασσόμενος, προφανώς, με τα πατροπαράδοτα ελληνικά έθιμα ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, δεν θέλησε να πάρει απουσία από το μάθημα της πλειοδοσίας προσλήψεων και παροχών στο οποία εντρυφούν εσχάτως άλλοι συνάδελφοί του κυβερνητικό σχήμα. Και αποφάσισε να το κάνει «χαϊδεύοντας» καθηγητές και μαθητές.

Σε μία πολιτική παραλλαγή της γνωστής αμερικανικής  κινηματογραφικής ταινία «ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δύο φορές» με τον Τζακ Νίκολσον και τη Τζέσικα Λανγκ, έτσι και ο Κ. Γαβρόγλου «χτύπησε» και αυτός δύο φορές από το βήμα της Βουλής, στο πλαίσιο της πρόσφατης ομιλίας τους για τον κρατικό προϋπολογισμό.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας αφενός υποσχέθηκε χιλιάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών, αφετέρου έταξε στη μαθητιώσα νεολαία λιγότερα μαθήματα στην Γ’ Λυκείου αλλά και πρόσβαση στα πανεπιστήμια χωρίς τη διεξαγωγή εισαγωγικών εξετάσεων.

Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε ότι η τελευταία τάξη του Λυκείου είναι «τάξη-φάντασμα», υποστήριξε ότι η ευθύνη βαραίνει την κοινωνία και όχι τους εκπαιδευτικούς και πρόσθεσε ότι η εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση θα γίνεται πλέον με το απολυτήριο Λυκείου.

«Είμαστε κοντά να νομοθετήσουμε την τρίτη Λυκείου που είναι τάξη φάντασμα. Είμαστε μια χώρα χωρίς τρίτη Λυκείου και την έχει ευθύνη έχει συνολικά η κοινωνία και όχι οι εκπαιδευτικοί. Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε το απολυτήριο Λυκείου να έχουμε λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες και πρόσβαση στα πανεπιστήμια με μόνο το απολυτήριο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Οι προσλήψεις

Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις, ο Κ. Γαβρόγλου είπε ότι μετά από 10 χρόνια το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει την επόμενη τριετία στον διορισμό 15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ θα διοριστούν και 600 εκπαιδευτικοί που έχουν δικαστικές αποφάσεις και οι οποίοι όπως επεσήμανε ο Κ. Γαβρόγλου «ταλαιπωρούνται από το 2008». Πιο νωρίς, εντός του 2019, ο υπουργός εξήγγειλε την μόνιμη πρόσληψη 4.500 ατόμων στην ειδική αγωγή, διευκρινίζοντας ότι όλες οι διαδικασίες θα «τρέξουν» με σεβασμό στις συνταγματικές επιταγές.

«Δεν μπορούμε να ξεχνάμε την επιταγή για αξιοκρατία και ισότιμη πρόσβαση στο επάγγελμα χωρίς όμως να παραγνωρίζεται η προϋπηρεσία» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας για να προσθέσει ωστόσο ότι «δεν θα υπακούσουμε στους λαϊκισμούς της επετηρίδας».

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε με εμφατικό είναι η αλήεθια τρόπο στην ένταξη 8.000 προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση, επιχιερηματολογόντας ΄λοτι παρα «παρά τις λυσσαλέες αντιδράσεις ακραίων κύκλων στη Θράκη» η κυβλενρης , δημιούργησε «πιλοτικά νηπιαγωγεία για παιδιά μειονοτήτων, ώστε να μάθουν την ελληνική γλώσσα χωρίς να απολέσουν τη δική τους».

Ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε, τέλος, ότι για πρώτη φορά η νέα αρχιτεκτονική για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα εκτιμάται ότι θα μειώσει τη διαφορά ανάμεσα στα πανεπιστήμια του κέντρου και της περιφέρειας, που θα είναι ανοικτά στις διεθνείς συνεργασίες, υπενθυμίζοντας παράλληλα τα 10.000 ευρώ που θα δίνονται για κάθε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών.

Αυτά που ΔΕΝ είπε ο Κ. Γαβρόγλου

Ενώ υπάρχει ένας γενικόλογος ορίζοντας εφαρμογής των παραπάνω εξαγγελιών, από τα λόγια του υπουργού Παιδείας στη βουλή, δεν προκύπτει σαφής χρονικός προσδιορισμός τού πότε θα γίνουν πράξη τα εξαγγελλόμενα. Όσο δε για το δημοσιονομικό κόστος που αυτές οι αλλαγές «γεννούν» δεν έγινε καν λόγος από τον κ. Γαβρόγλου.

Αυτό που, επίσης, δεν είπε –αλλά σίγουρα αντιλαμβάνεται– ο υπουργός είναι ότι οι μαθητές και οι οικογένειές τους δεν είναι δυνατόν να τελούν μονίμως υπό καθεστώς σκωτσέζικου ντους, ακούγοντας συνεχώς για την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίες ποτέ δεν καταργούνται. Διότι, βεβαίως είναι πολύ βολικό πολιτικά να εξαγγέλλεται ένα μέτρο που κάνει χαρούμενους «όμηρους» του μαθητές (λόγω κατάργησης διαβάσματος) και τους γονείς (λόγω ενδεχόμενης εξάλειψης της ανάγκης για κοστοβόρα φροντιστήρια), αλλά δεν είναι εύκολο να γίνει πράξη ελλείψει άλλου αξιόπιστου διαγωνιστικού τρόπου εισδοχής στα πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Και μία και ο λόγος για πανεπιστημιακά ιδρύματα, η αφωνία της κυβενρηης συνολικά για την ίδρυση ή μη ιδιωτικών πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εμμένει αδικαιολόγητα.

Ως γνωστόν η συζήτηση επί της θεματικής ενότητας των άρθρων 4-25 για τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος έχει ολοκληρωθεί και ο ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με το ΚΚΕ και την Χρυσή Αυγή, απορρίπτουν την πρόταση της Ν.Δ. που προτείνει την αναθεώρησή του ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την μεταρρύθμιση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περισσότερα κόμματα –Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ποτάμι, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Ένωση Κεντρώων–τάσσονται υπέρ της «γαλάζιας» πρότασης ώστε να δοθεί η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστήμιων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και να περιοριστεί η φυγή στο εξωτερικό των νέων, γεγονός που θα συνδράμει στην ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού.

Αλλά από ό,τι φαίνεται τόσο στο Μαρούσι όπου βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας και κατ’ επέκταση στο Μαρούσι οι αγκυλώσεις και οι δογματισμοί δύσκολα ξεριζώνονται.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα